کد خبر: ۲۱۴۶۸۰
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵

سخنگوی اشتون:فضای مذاکرات در ژنو نسبت به گذشته متفاوت است

سخنگوی اشتون گفت: صداهای خوبی از تهران شنیده می شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مایکل مان در جمع خبرنگاران حاضر در مرکز کنفرانس های بین‌المللی ژنو افزود: اما ما منتظر اقدامات عملی ایران هستیم.

مان با اشاره به دیدار شب گذشته اشتون و ظریف گفت که دیدار دیشب مثبت بود و دو طرف درباره نحوه تعامل با یکدیگر گفت وگو کردند.

وی گفت که فضای مذاکرات در ژنو نسبت به گذشته متفاوت است.

سخنگوی اشتون در پاسخ به این پرسش که بسته ایران نگرانی‌های غرب را رفع خواهد کرد اظهار کرد که هنوز از جزییات این بسته خبری ندارم.

مان درباره وضعیت جسمی مذاکره کننده ارشد ایران گفت که " ما می دانیم ظریف دیشب به شدت دچار ناراحتی بود اما امروز توانست در مذاکرات حاضر شود.

سخنگوی رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به این پرسش که 1+5 ایده یا بسته جدیدی برای ایران دارد؟ اظهار کرد: بسته ما همان بسته آلماتی است.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که اما ایران گفته است که بسته آلماتی و بسته های قبلی 1+5 به تاریخ پیوسته است؟ گفت: ما هم پیشنهادتی ارایه خواهیم کرد، اما این ایران است که باید به نگرانی ها پاسخ دهد.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و مذاکره کننده ارشد هسته یی پیش از این گفته بود که پیشنهادات 1+5 در گذشته به تاریخ پیوسته است.

مان در پاسخ به این‎ پرسش که 1+5 برای لغو تحریم‌های بیشتر ایران آماده همکاری است؟ گفت که از این مساله بی اطلاع است.

وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این که خانم اشتون در نشست عصر که آقای ظریف در آن شرکت نخواهد کرد حضور دارد؟ گفت که این بستگی به فضای نشست دارد.

مذاکرات ایران و 1+5 ساعت 9 و نیم به وقت محلی(11 به وقت تهران) در هوایی پاییزی و در مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به ژنو، مذاکرات ایران و 1+5 در ادامه مذاکرات وزیران خارجه دو طرف در نیویورک امروز سه‌شنبه در ژنو در حال برگزاری است.

این مذاکرات دو روزه خواهد بود و در نشست افتتاحیه آن محمد جواد ظریف، رییس هیات مذاکره کننده کشورمان حضور خواهد داشت.

ظریف در این مذاکرات بسته پیشنهادی جدید ایران را به 1+5 ارایه خواهد کرد و به تشریح آن می پردازد.

به گزارش ایسنا، مذاکره کننده ارشد هسته‌یی ایران و نماینده 1+5 در مذاکرات با ایران پیش از ورود به مذاکرات طبق رسم همیشگی عکس یادگاری گرفتند با این تفاوت که به دلیل کمر درد مذاکره کننده ارشد ایران دو طرف نشسته عکس گرفتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین