کد خبر: ۲۱۴۶۹۱
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰

نقش تاثیرگذار رسانه ها در پیشرفت دولت ها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در آغاز هزاره سوم میلادی که عصر ارتباطات نام گرفته است رسانه ها اصلی ترین نقش را در بازتاب حقایق و ارتقاء سطح آگاهی جوامع دارند. اهمیت این نقش زمانی جدی تر می شود که رشد تصاعدی رسانه ها در زمینه سرعت پیام رسانی و گستره ارتباطات را مد نظر قرار دهیم.

بنابراین جایگاه مهم و البته خطیر رسانه ها در جوامع بشری را باید به عنوان یک اصل مسلم پذیرفت. امروزه رسانه هاي جمعي نقشی مهم و کلیدی در پیشبرد اهداف و موفقیت دولت ها دارند. آگاه سازي جامعه از تحولات و رویدادها جهان پیرامون و بویژه بازتاب صحیح عملکرد دولت ها می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

از طرف دیگر، در شرایط امروزی که موفقیت¬های بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی در سطح ملی و بین المللی، محور بسیاری از بحث ها و تحلیل های جوامع جهانی و بویژه رسانه¬هاست آنچه که غیر قابل کتمان است نقش تاثیرگذار رسانه¬ها و علی¬الخصوص جامعه متعهد و متخصص رسانه¬ای کشور در مسیر پیشرفت ایران اسلامی در این برهه حساس تاریخی است.

هرچند در یک ماه اخیر برخی خبرهای نادرست و یا گاها تحلیل¬هایی با رویکرد منفی نسبت به دولت تدبیر و امید در سطح رسانه¬های مطرح کشور به چشم آمد تا جایی که تنها، دفتر سخنگوی دولت سه بار مجبور به ارسال تکذیبیه به رسانه¬ها شد، اما بدون تردید باید همچنان رسانه¬ها را به عنوان بازوی قدرتمند دولت در اطلاع¬ رسانی دانست و همچون همیشه به این قشر فرهیخته، احترام قائل شد.

در این میان درخواست نهادهای دولتی از سانه ها نیز مبنی بر خودداری از گمانه¬زنی در مورد مسائل حساس کشور و تحلیل¬های متکی به اخبار غیر مستند که می¬توانند آرامش خاطر جامعه ایران اسلامی را بر هم زنند، درخواستی منطقی و قابل احترام است و یقین داریم که با همدلی و اتحاد و با اراده ای استوار، هر روز شاهد افتخاری دیگر برای این نظام مقدس خواهیم بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین