کد خبر: ۲۱۴۷۹۰
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶

تخریب صداوسیما موجب محبوبیت بیشتر هاشمی می‌شود

بحث از آنجا آغاز شد که سخنان حمید انصاری، قائم مقام موسسه نشر و حفظ آثار امام خمینی(ره) درباره اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی بازتابی بسیار متفاوت در رسانه‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان و صدا و سیما داشت. رسانه‌های اصلاح‌طلب آن را دال بر صحت کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی گرفتند و در شماره روز یکشنبه 21 مهرماه در سطحی وسیع پوشش دادند و صدا و سیما هم همان شب حملات تند و تخریبی را علیه هاشمی ترتیب داد و اعلام کرد که طرح شعار مرگ بر امریکا هیچ گاه از ادبیات سیاسی ایران خارج نشده و امام هم توصیه‌ای نداشته‌اند. سمت و سوی گزارش یادشده به گونه‌ای بود که هاشمی رفسنجانی به جعل خاطره و رسانه‌های منتشرکننده خبر هم به تحریف اظهارات حمید انصاری متهم شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:‌ این در حالی است که به نوشته شماره دیروز روزنامه جمهوری اسلامی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سؤال روزنامه جمهوری اسلامی مبنی بر این که طرح موضوع امکان حذف شعار مرگ بر امریکا در شرایط کنونی آیا اقدامی غیرلازم و در زمان نامناسب نبود، گفت: این خاطره مربوط به سال‌ها قبل است و مسئول سایت بدون هماهنگی اقدام به انتشار آن در این زمان نمود که اقدامی نادرست بود. علاوه بر این، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: به دفتر تاکید کرده‌ام افراد بدون هماهنگی و اطلاع قبلی از انتشار مطالب منتسب به من خودداری نمایند. با این حال موج حملات علیه هاشمی از مرز انتقاد خارج شده و رنگ و بوی تخریب گرفت. بر همین اساس، بازتاب‌هایی را به دنبال داشت.

در همین راستا علی مطهری، نماینده تهران در این رابطه به روزنامه ایران گفت: صدا و سیما در طول چهار سال گذشته درصدد تخریب آقای هاشمی تلاش زیادی کرد، اما دیدیم که در انتخابات 92 نتیجه عکس گرفت. بنابراین تخریب امروز صدا و سیما هم نتیجه عکس خواهد داد و موجب محبوبیت بیشتر آقای هاشمی خواهد شد. علی مطهری با اشاره به تفاوت عمیق انتقاد و تخریب گفت: البته همه افراد در جامعه اسلامی قابل نقد و پاسخگو هستند، اما نقد با تخریب متفاوت است. در مسأله خاطراتی که از افراد در ارتباط با امام خمینی(ره) نقل می‌شود، به نظر من خاطرات یاران نزدیک امام مثل آقای هاشمی و رهبر انقلاب باید پذیرفته شود و نیاز به تایید موسسه نشر آثار امام نیست.مطهری با اشاره به پیامد بداخلاقی و اهانت در فضای کشور گفت: بدیهی است که فضای تخریب به ضرر وحدت ملی و موجب تفرقه ملت و به نفع دشمنان جمهوری اسلامی است. این تخریب‌ها که یادگار دوره آقای احمدی‌نژاد است، باید متوقف شود. مطهری در ادامه به بحث شعار مرگ بر امریکا اشاره کرد و گفت: حذف یا حفظ این شعار چندان مهم نیست، مهم عمل ماست که در جهت آرمان‌های اسلامی هست یا نه. درباره این که شعار «مرگ بر امریکا» باشد یا نه، مردم به طور طبیعی و با توجه به رفتار امریکا تصمیم می‌گیرند و نیاز به تصمیم از بالا نیست
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین