کد خبر: ۲۱۴۸۰۲
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۸

هاشمی: ملتی كه آگاه شد به آسانی به جهل برنمی‌گردد

آيت الله هاشمي رفسنجاني در عصر دومين روز سفر به استان كرمانشاه در ديدار سران اقوام، قبايل و عشاير مختلف استان، با ستودن تاريخ مردانگي در اين خطه، گفت: در دفاع مقدس و دوران سازندگي مقاومت مردم كرمانشاه و عشاير استان، حلال بسياري از مشكلات كشور بود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با برشمردن مشكلات سياسي، اقتصادي و فرهنگي كشور در سال هاي گذشته، به هوشياري مردم در انتخابات 24 خرداد اشاره كرد و گفت: اصرار مردم مرا مجاب به ثبت نام در انتخابات رياست جمهوري كرد و اتفاقات پس از آن را كه منجر به تهييج بيشتر مردم شد را مي دانيد كه به حماسه سياسي رسيد.

به گزراش آفتاب؛ آیت‌الله هاشمی بصيرت مردم ايران در مقطع فعلي را برخاسته از واقعيت هاي ميداني در شهرهاي كوچك، روستاها و عشاير دانست و گفت: راي مردم و مقايسه آمار جغرافيايي آن نشان مي هد كه علي رغم تبليغاتي كه جريان ديگري را مي خواست، قاطبه مردم بويژه در مناطق روستايي و دورافتاده ، اعتدال را خواستند كه يك اصل اسلامي است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با يادآوري تفاوت هاي ملت هاي آگاه و جاهل گفت: ملتي كه آگاه شد، به آساني به جهل برنمي گردد و ملت هاي كم اطلاع هم نمي توانند خود را در پيچ و خم هاي روزگار نجات دهند.

آيت الله هاشمي رفسنجاني افراطي گري هاي مذهبي و سياسي را زاييده جهل دانست و با ابراز گلايه از اوضاع كشورهاي اسلامي گفت: كساني كه ائتلاف اسلامي مردم را به هم مي زنند، مرتكب گناه كبيره مي شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبري با ذكر عملكرد افراطيون در مقاطع انقلاب اسلامي گفت: اگر مردم ما نامهرباني هايي در جهت توهين به مذاهب و قبايل مي بينند به حساب انقلاب نگذارند، چون روح انقلاب، اعتدال اسلامي است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادمه سخنان خويش و براي بيان طرح هاي دوران سازندگي، به پروژه انتقال آب به دشت پل ذهاب اشاره كرد كه اگر اجرا مي شد، كشاورزي كرمانشاه متحول مي گرديد.

در آغاز اين ديدار 10 نفر به نمايندگي از طرف قبايل و مذاهب ضمن خير مقدم به آيت الله هاشمي رفسنجاني و هيات همراه، به بيان مشكلات خويش در مسايل سياسي، فرهنگي، اقتصادي، اجتماعي و مذهبي پرداختند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین