کد خبر: ۲۱۴۸۱۲
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۶

سرلشکر فیروزآبادی: اوباما فرصت را از دست ندهد/ این فرصت همیشگی نیست

سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به حساسیت شرایط و فرصت‌های ایجاد شده برای پدید آمدن برخی تحولات پیش برنده و جایگاه تعیین‌کننده دیپلماسی جدید جمهوری اسلامی ایران در این عرصه اظهار داشت: دیپلماسی مثبت و سازنده جمهوری اسلامی فرصت تاریخی بزرگی را پدید آورده است و دولت آمریکا این فرصت سازنده را که همیشگی نیز نخواهد بود از دست ندهد و برگ برنده خود را نسوزاند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: فیروزآبادی افزود: در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا، مصر در حال بازگشت به دموکراسی است و حکومت کودتا نشان داده است که مورد قبول مردم واقع نشده است.

سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه عربستان و لیبی در پرتگاه افراط‌گرایی القاعده قرار دارند و اردن نیز به خاطر دخالت‌های بی‌حساب آمریکا و اسرائیل ثبات خود را از دست داده است و خواست مردم ایجاد تغییرات اساسی در این کشور است، تصریح کرد: عراق و سوریه قدرت ملی خود را باز یافته‌اند و دوستان آمریکا در منطقه دچار دلهره و بی‌سرانجامی شده‌اند؛ در افغانستان نیز قدرت افراط‌گرایی در حال تسلط است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: القاعده در پاکستان دولت محلی و آمریکایی‌ها را کلافه کرده است و اروپا نیز در حال جدا کردن حساب خود از آمریکا است.

سرلشکر فیروزآبادی تأکید کرد: پایه‌های سنتی آمریکا در منطقه در حال فرو ریختن است بنابراین فرصت طلایی دیپلماسی ایران می‌تواند مشکلات زیادی را برطرف سازد و از بحران‌های بیشتر جلوگیری کرده و راهی به سوی صلح و پیروزی همه ملت‌ها بگشاید.

وی با بیان اینکه این یک فرصت ویژه‌ است که نشانگر رحمت و باریدن خیر در عرصه صلح و دوستی برای همه ملت‌ها است، گفت: بدیهی است که مخالفین داخلی آمریکا مایل نیستند این برگ برنده به کام اوباما تمام شود.

سرلشکر فیروزآبادی افزود: دولت آمریکا بایستی همه سنگ‌اندازی‌ها را از مخالفین و رقبا که در جهت شکست او می‌باشد برطرف کند و از تسلیم شدن در برابر آنها خود را نجات دهد.

عضو شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: انتخاب این گزینه جز با درک استقبال از دیپلماسی جدید ایران برای حل مشکلات ممکن نیست.

به گزارش فارس؛ سرلشکر فیروزآبادی فرصت عید قربان، یادگار حضرت ابراهیم نبی (ع)، جد پیامبران یهود، مسیحیت و اسلام را برای همه موحدان و پیروان ادیان الهی وحدت‌آفرین و برای بازیگران عرصه معادلات بین‌المللی و جهانی بشارت‌دهنده دانست و گفت: آمریکا برگ‌های برنده زیادی در اختیار ندارد و مقاومت اسلامی منطقه راه روشن خود را پیش خواهد برد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین