کد خبر: ۲۱۴۹۴۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۱
رئیس مجمع نمایندگان کارگران اصفهان:

مزد ۹۲ افزایش نمی‌یابد/ لزوم «تدبیر معیشتی» دولت برای کارگران

یک مقام کارگری در استان اصفهان معتقد است دولت جدید به دلیل کسری بودجه به طور قطع تا پایان سال جاری تغییری در دستمزد کارگران اعمال نخواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: «محمدرضا مدنی» رئیس هیات مدیره مجمع نمایندگان کارگران استان اصفهان تصریح کرد: وضعیت کارگران در سال جاری از لحاظ معیشت راضی کننده نیست و در شرایط تورم بیش از ۴۰ درصد، آنان با حقوق ۴۵۰ هزار تومان به سختی گذران زندگی می‌کنند.

مدنی با بیان اینکه دولت باید برای مشکل معیشت کارگران «تدبیر» کند افزود: با وجود اینکه در سال جاری درآمد کارگران کمتر از یک میلیون تومان پایین‌تر از خط فقر قرار دارد، شایسته بود دستمزد امسال لااقل در حد نیمی از خط فقر اصلاح شود.

وی به بهبود وضعیت واحدهای تولیدی واحدهای تولیدی و اقتصادی در استان اصفهان طی سال جاری اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امسال واحدهای تولیدی استان با تعطیلی و تعدیل نیرو مواجه نشدند و حتی نرخ بیکاری در برخی شهرستان‌ها از جمله نطنز، صفر است.

مدنی با تاکید بر اینکه در حال حاضر وضعیت بیمه تامین اجتماعی، تامین کننده زندگی کارگران نیست، به شلوغی مراکز درمانی تامین اجتماعی در اصفهان همچون بیمارستان شریعتی و عرضی اشاره کرد و بیان داشت: به دلیل گسترش ارائه خدمات سازمان تامین اجتماعی به گروه‌های مختلف اجتماع از جمله زنان خانه دار، این مراکز بسیار شلوغ‌اند که این وضعیت سبب شده امکانات جوابگوی نیازهای درمانی کارگران نباشند.

به گزارش ایلنا؛ رئیس هیات مدیره مجمع نمایندگان کارگران استان اصفهان تاکید کرد: در جلسه‌ای که کارگران هفته گذشته با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برگزار کردند، نوربخش وعده داد برای حل این مشکل در استان اصفهان تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین