کد خبر: ۲۱۴۹۴۹
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۸

واکنش وکیـل خانـواده هاشـمی به توهیـن منصور ارضـی

آقای ‌هاشمی قطعا شکایتی نخواهند کرد. شاید بهترین جواب هم همین بی‌توجهی ایشان باشد. قطعا این کارها در نورفشانی ماه تاثیری نخواهد داشت.آقای ‌هاشمی از مقاماتی به حساب می‌آیند که توهین به ایشان جرم عمومی است و مدعی‌العموم می‌تواند این مساله را پیگیری قضایی کند. طبیعتا این سخنان جرمی است که در فضای عمومی اتفاق افتاده و با توجه به مناصب آقای ‌هاشمی این عمل جرم عمومی است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: منصور ارضی در یک مراسم مداحی، سخنانی را نسبت به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به زبان آورده که به هیچ وجه مطابق با آمیزه‌های اخلاقی و اعتقادی ما نیست. در این رابطه آرمان گفت‌وگویی با سیدمحمود علیزاده طباطبایی، وکیل خانواده‌ هاشمی انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

آیا آقای ‌هاشمی شکایت خواهند کرد؟
آقای ‌هاشمی قطعا شکایتی نخواهند کرد. شاید بهترین جواب هم همین بی‌توجهی ایشان باشد. قطعا این کارها در نورفشانی ماه تاثیری نخواهد داشت.

با توجه به اینکه آقای ‌هاشمی از مقامات عالیه کشور به‌حساب می‌آیند، مدعی‌العموم در این رابطه می‌تواند ورود پیدا کند؟
آقای ‌هاشمی از مقاماتی به حساب می‌آیند که توهین به ایشان جرم عمومی است و مدعی‌العموم می‌تواند این مساله را پیگیری قضایی کند. طبیعتا این سخنان جرمی است که در فضای عمومی اتفاق افتاده و با توجه به مناصب آقای ‌هاشمی این عمل جرم عمومی است.

مجازات این جرم چیست؟
طبق ماده 609 قانون مجازات اسلامی هرکس به یکی از روسای سه قوه، وزرا، نمایندگان مجلس و مجلس خبرگان توهین کند مجازاتی از 3 تا 6 ماه حبس، تا 74 ضربه شلاق یا جریمه نقدی برایش درنظر گرفته شده است.

این پیگیری به شاکی خصوصی احتیاجی ندارد؟
خیر. وظیفه دستگاه قضایی است که هرجا جرم عمومی صورت گرفت، به‌عنوان نماینده وارد میدان شده و مسئله را براساس اختیارات قانونی و قضایی پیگیری کند.

اعلام جرمی که برای خانم فاطمه ‌هاشمی شده در چه وضعیتی قرار دارد؟
پرونده وی هنوز به دادگاه فرستاده نشده است. البته به‌رغم آنکه ما در جلساتی توضیح دادیم که طبق قوانین جرمی اتفاق نیفتاده، موضوع مورد بحث توهین نبوده و اساسا مطلب نقل شده اخباری نبوده که بخواهد کذب باشد، دادستان اعلام جرم کرده است.

در این پرونده خود آقای لاریجانی هم به‌صورت خصوصی شکایت کرده‌اند؟
خود آقای لاریجانی هم شکایت خصوصی نکرده‌اند و به نظر هم می‌رسد که خودشان با پیگیری مساله موافق نباشند و با وجود آنکه دو هفته از بازپرسی می‌گذرد اما کیفرخواست به دادگاه نرفته است.

آخرین وضعیت پرونده آقای مهدی ‌هاشمی چیست؟
ما مرتبا به دادسرا می‌رویم و این پرونده را پیگیری می‌کنیم. کیفرخواستی که در ابتدا تنظیم شده بود، ایرادات متعددی داشت و قاضی پرونده هم به ایرادات اشاره داشت و کیفرخواست هم به بازپرسی برگردانده شده است.

پرونده جدیدی علیه خانم فائزه‌هاشمی گشوده نشده است؟
خیر. فائزه ‌هاشمی پرونده مفتوحی ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین