کد خبر: ۲۱۵۰۱۷
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۸

تشکیل زنجیره انسانی علیه انتقال آب کارون+تصاویر

شماری از دوستداران محیط زیست با ایجاد زنجیره انسانی در ساحل کارون در اهواز، ضمن هشدار درباره کم شدن آب این رودخانه، مخالفت خود را با انتقال آب کارون به مناطق مرکزی ایران اعلام کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: پایگاه خبری بروال نوشت: چهارشنبه 24 مهر ماه، برای دوستداران محیط زیست در خوزستان زمانی بود که در ساحل غربی رود کارون حلقه ای نمادین از انسان ها تشکیل دهند و اعتراض خود را به انتقال آب سرشاخه های کارون به استان های مرکزی ایران اعلام کنند.

در این برنامه تعداد زیادی از دوستداران محیط زیست از شهرهای مختلف خوزستان از جمله رامهرمز، آبادان، خرمشهر، مسجد سلیمان، دشت آزادگان، شادگان و... شرکت کرده بودند.

یکی از حاضرین در این زنجیره انسانی با بیان وضعیت کنونی رودخانه کارون که عمق آن  در بعضی نقاط شهر اهواز به یک متر رسیده است خواستار پیگیری جدی فعالان محیط زیست خوزستان در این مورد شد.

وی ریشه بسیاری از بیماریهای گسترش یافته در خوزستان را کم آبی کارون دانست.

شرکت کنندگان در این زنجیره انسانی همچنین از رئیس جمهور، رئیس سازمان محیط زیست، استاندار خوزستان و نمایندگان مجلس خواستار پیگیری ویژه و سریع برای رفع مشکل کم آبی کارون و جلوگیری از انتقال آب از سرشاخه های این رودخانه به استان های دیگر شدند. 

"فاطمه" از حاضران در این زنجیره انسانی دلیل حضور خود را کم آبی بیش از پیش بزرگترین رودخانه کشور عنوان کرد و گفت: تمام دلخوشی خوزستانی ها به همین کارون است. کارون و سایر رودخانه های استان یکی پس از دیگری به بهانه مدیریت آب خشک می شوند و هیچ اقدامی برای حل این مشکل صورت نمی گیرد. 






بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین