کد خبر: ۲۱۵۰۷۶
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۳
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

جریانات سیاسی با دید منافع ملی به مذاکرات هسته‌‌ای نگاه کنند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم انسجام جریانات مختلف درباره راهبردهای سیاست خارجی به احزاب و جریانات سیاسی توصیه کرد که با دید منافع ملی به این مسائل نگاه کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: عباسعلی منصوری‌آرانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مذاکرات اخیر ایران و 1+5 در ژنو، اظهار کرد: فارغ از اینکه محتوای بسته پیشنهادی ایران در مذاکرات اخیر چه بود مساله مهم این بود که تیم مذاکره‌کننده ایران از قبل بستر خوبی را برای مذاکرات و همچنین ارائه پیشنهاد ایران فراهم کرده بود و به نوعی بحث‌های سیاسی از مسائل فنی و حقوقی تفکیک شد. متاسفانه پیش از این مسائل فنی و حقوقی تحت‌الشعاع فضای سیاسی قرار می‌گرفت اما این بار وضعیت به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد بحث‌ها بهتر پیش رفته و در گفت‌وگوها هم جو مناسب‌تری شکل گرفته که دلیل آن آمادگی است که در نیویورک ایجاد شده بود.

وی با بیان اینکه بسته پیشنهادی ایران در این دوره از مذاکرات چندان متفاوت از بسته‌های گذشته نبوده، در عین حال گفت: البته پیش‌بینی من این است که مذاکرات بعدی در آبان ماه نقطه عطفی برای مذاکرات هسته‌یی خواهد بود و ما نتیجه را آن موقع خواهیم دید.

نماینده مردم کاشان در مجلس درباره عدم تمایل لابی صهیونیستی و جریانات تندرو آمریکایی به نتیجه‌بخش بودن مذاکرات، خاطرنشان کرد: در دکترین ما یک دشمن واقعی به اسم رژیم صهیونیستی تعریف شده و آنها هم همین وضع را نسبت به ما دارند بنابراین هر دو طرف سعی می‌کنند از تمام توان خود استفاده کنند تا اثبات کنند طرف مقابل در چارچوب حرکت نمی‌کند.

منصوری آرانی یادآور شد: رژیم صهیونیستی در مذاکرات‌های پیشین توانسته بود فضای سیاسی را بر وجه حقوقی در مذاکرات غالب کند و هر روز مساله‌ای تحت عنوان حقوق بشر، سلاح هسته‌یی و موضوعات کذبی از این قبیل را در فضای سیاسی علیه ایران مطرح می‌کرد و آنقدر فضا را غبارآلود می‌کرد که کمتر امکان دفاع برای ما وجود داشت اما این بار با تیزهوشی ایران و همچنین خواست طرف مقابل تلاش‌های رژیم صهیونیستی نقش بر آب شد و آنها نتوانستند فضا را غبارآلود کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنها می‌دانند که ایران در مدت شش ماه می‌تواند شفاف‌سازی کند و جو سیاسی را در دست بگیرد که البته این موضوع با استراتژی رژیم صهیونیستی جعلی مغایر است زیرا تقویت ما به تضعیف آنها می‌انجامد.

وی اضافه کرد: آنها در سال‌های اخیر توانسته بودند از فضا بهترین استفاده را کنند اما مدتی است که فضا دست جمهوری اسلامی افتاده و رژیم صهیونیستی دچار مشکل شده بنابراین طبیعی است که آنها به کارهای تبلیغاتی و جنگ روانی علیه ما دست می‌زنند و تا مذاکرات بعد در آبان ماه هم اوج جنگ تبلیغاتی علیه ایران را از سوی آنها شاهد خواهیم بود.

منصوری آرانی با تاکید بر لزوم همسویی جریانات داخلی کشور در راهبردهای سیاست خارجی، گفت: همه کسانی که در چارچوب نظام هستند باید توجه داشته باشند که ما در راهبردها اختلافی نداریم و باید از رقابت‌های سیاسی داخلی دست برداریم و تصور نکنیم اگر دولت آقای روحانی موفق شد که بر تهدیدات فائق بیاید به معنای این است که عرصه برای دیگران تنگ شده بلکه باید خوشحال باشیم که استراتژی جمهوری اسلامی رو به موفقیت است و جایی برای خود باز می‌کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: تمام جریانات سیاسی باید با دید منافع ملی به مسائل سیاست خارجی کشورمان و به ویژه مساله هسته‌یی نگاه کنند و بحث‌های حزبی را برای مسائل تاکتیکی بگذارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین