کد خبر: ۲۱۵۱۰۴
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۸

دولت انگلیس نیز تعطیل می‌شود؟

معاون نخست‌وزیر انگلیس هشدار داد، این کشور ممکن است از سوی افراطگرایان وابسته به محافظه‌کاران دچار تعطیلی دولت نظیر آنچه که چند روز پیش در آمریکا اتفاق افتاد، شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: نیک کلگ، معاون نخست‌وزیر انگلیس و رهبر لیبرال دموکرات‌ها در مصاحبه‌ای با روزنامه فایننشال تایمز گفت: ما خواهیم دید هنگامی که جلوی افراطگرایان ایدئولوژیک گرفته نشود چه اتفاقی رخ خواهد داد. این خوش‌باورانه است که فرض کنید چنین اتفاقی برای ما نمی‌افتد.

نیک کلگ محافظه‌کاران مخالف اتحادیه اروپا را به جمهوری خواهان شاخه «تی پارتی» در آمریکا تشبیه کرد و گفت که هر دو گروه دارای یک خودمحوری ایدئولوژیک «متحجرانه» هستند که منافع کشور را نادیده می‌گیرد.

معاون دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس همچنین هشدار داد: هدف محافظه‌کاران مخالف اتحادیه اروپا خارج کردن انگلیس از این اتحادیه بوده و این کار یک خودکشی اقتصادی خواهد بود.

حمله رهبر لیبرال دموکرات انگلیس به محافظه‌کاران حدود یک هفته پس از آن انجام می‌شود که وی وعده دیوید کامرون برای برگزاری همه‌پرسی در خصوص عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا در سال 2017 را کم اهمیت دانست و آن را جبران مافات سیاسی در جهت جلب رضایت محافظه‌کاران خواند.

وی گفت: نگرانی بزرگ من این است که حامیان اتحادیه اروپا بسیار دیر خطر پیش‌رو را درک کنند. روزی که من از آن بیم دارم و امیدوارم هرگز نیاید، هنگامی است که دیگر بسیار دیر شده است و انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شده و ما این روزها را یاد می‌کنیم و می‌گوییم که باید بیشتر تلاش می‌کردیم.

به گزارش ایسنا، این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که در پی مخالفت مجلس نمایندگان آمریکا با بودجه پیشنهادی باراک اوباما، رئیس‌ جمهوری آمریکا برای سال آینده مالی،دولت واشنگتن برای نخستین بار در 17 سال گذشته تعطیل شد و این امر 16 روز به طول انجامید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین