کد خبر: ۲۱۵۱۰۷
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵

قیمت مرغ افزایش نمی‌یابد

با توجه به این که اتحادیه مرغداران گوشتی اعلام کرده بود که وزارت جهاد کشاورزی قیمت مرغ را بررسی کرده و نتایج آن را در راستای افزایش قیمت این کالاها در ستاد تنظیم بازار اعلام می کند، سخنگوی ستاد تنظیم بازار گفت طرح موضوع تغییر قیمت را برخی افراد براساس منافع شخصی مطرح کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: علی پورکاوه، سخنگوی ستاد تنظیم بازار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره احتمال افزایش قیمت مرغ در ستاد تنظیم بازار گفت: بررسی قیمت مرغ به هیچ وجه در دستور کار نیست.

وی ادامه داد: مرغداران حرف خود را می‌زنند ولی ستاد تنظیم بازار هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت مصوب مرغ ندارد.

پورکاوه با بیان این‌که مقرر شده مرغداران در جلسات کارگروه تخصصی اسناد خود را با کارشناسان سازمان حمایت مورد بررسی قرار دهند اظهار کرد: همچنین قرار شد در این جلسات قیمت تمام شده تولید گوشت گرم از در کشتارگاه با توجه به قیمت نهاده‌های دامی مورد ارزیابی قرار گیرد.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار با تاکید بر این‌که این ارزیابی قیمت توسط سازمان حمایت و مرغداران هم در نهایت موجب ابلاغ قیمت جدید نخواهد شد، اظهار کرد: ما برای برآورد قیمت تمام شده چنین کارگروهی را تشکیل می دهیم.

وی با اشاره به این که قیمت مرغ از روز پنجشنبه 25 مهرماه در بازار روند نزولی داشته است، تصریح کرد: طی چند روز اخیر عرضه بیش از تقاضا شده است و به همین دلیل با کاهش قیمت مرغ در بازار مواجه شده‌ایم.

پورکاوه درباره میزان ذخیره سازی مرغ گفت: در حال حاضر 60 هزار تن مرغ ذخیره سازی شده هر وقت قیمت‌ها روند افزایشی داشته باشد ذخیره‌های خود را آزاد می کنیم.

به گفته سخنگوی ستاد تنظیم بازار، طرح موضوع تغییر قیمت در ستاد تنظیم بازار در مورد کالاهای اساسی مثل مرغ و لبنیات از سوی برخی افراد که به دنبال منافع شخصی هستند مطرح شده و ما هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت هیچ کالایی نداریم.

 وی در پایان با تاکید بر این‌که ذخایر کالاهای اساسی بیش از سه تا چهار ماه است، تصریح کرد:‌ به طور مثال در مورد روغن خام با مازاد ذخیره روبرو شده‌ایم و ذخیره سازی این کالا در انبارها وضعیت بسیار خوبی دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین