کد خبر: ۲۱۵۱۸۴
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۹

هشدار نسبت به کاهش 15 درجه‌ای دما در کشور/ تهران 13 درجه سردتر می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور نسبت به کاهش 15 درجه‌ای دما در کشور و وزش باد و گرد و خاک در تهران هشدار داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مهندس عبدالرضا امیدوار شهری روز شنبه با اشاره به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، افزود: در روز یکشنبه به سبب بارش مداوم باران در استان‌های اردبیل و گیلان و در روز دوشنبه در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، آب گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و احتمالا جاری شدن سیلاب پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: همچنین در روز یکشنبه در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و در روز دوشنبه در استان خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش‌ها با شدت کمتر رخ می‌دهد که می‌تواند در برخی نقاط سبب آب گرفتگی معابر عمومی شود. از سوی دیگر انتظار می‌رود در روز یکشنبه در مناطق سردسیر و مرتفع آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل و در روز دوشنبه در مناطق سردسیر استان‌های زنجان، اردبیل و ارتفاعات البرز بارش به صورت برف و احتمالا تگرگ باشد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه در روز شنبه در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان و کرمانشاه وزش باد شدید و گرد و خاک رخ داده است، افزود: در عین حال در روزهای یکشنبه و دوشنبه در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، تهران، قم و مرکزی در بعدازظهر دوشنبه و طی روز سه‌شنبه در استان‌های سمنان، یزد، اصفهان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی به سبب افزایش سرعت وزش باد، گرد و خاک سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.

امیدوار شهری با تاکید بر اینکه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، گیلان و مازندران و طی روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های گلستان و خراسان شمالی و رضوی دمای هوا بین 7 تا 15 درجه کاهش می‌یابد، افزود: در مابقی نقاط کشور طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دمای هوا حداقل بین چهار تا هشت درجه کاهش خواهد داشت.

وی به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: در روز یکشنبه آسمان پایتخت کمی ابری در شهرهای شمالی استان نیمه ابری، باد و گرد و خاک، در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دمای تهران در این روز با پنج درجه کاهش، به 12 و 26 درجه سانتیگراد می‌رسد. همچنین در روز دوشنبه نیز آسمان تهران نیمه ابری در بعضی ساعات با بارش پراکنده، در پاره‌ای نقاط با باد و گرد و خاک، به تدریج کاهش ابر در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز با 10 درجه دیگر کاهش به 9 و 16 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین