کد خبر: ۲۱۵۲۹۶
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳
بوربور:

هیچ کس پاسخگوی اعمال احمدی نژاد نیست

احزاب کوچک در قالب دو یا سه جریان فکری ائتلاف کنند/خانه احزاب باید فعال شود/باید کار‌ها را به خود مردم واگذار کنیم/رسانه‌ها ایجاد و گسترش تشکل‌های مردم نهاد را به یک دغدغه تبدیل کنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: قائم مقام جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: هیچ کس پاسخگوی کار‌ها و اقدامات اشخاصی چون احمدی‌نژاد که پس از ۸ سال از قدرت کنار می‌روند، نیست.

حبیب الله بور بور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درخصوص ضرورت گسترش فعالیت احزاب در کشور تصریح کرد: احزاب در ایران کارایی لازم را ندارند و در انتخابات که نماد حضور و فعالیت احزاب است افراد به طور شخصی نامزد می‌شوند و در پایان هم احزاب به صورت جسته و گریخته از نامزد‌ها حمایت می‌کنند.

بوبور با اشتباه خواندن روال احزاب برای حضور در انتخابات خاطر نشان کرد: به جای اینکه احزاب نامزدهای خود را در انتخابات معرفی کنند به حمایت از نامزدهایی می‌پردازند که به صورت خودسر در انتخابات نام نویسی کرده‌اند و این نشان از عدم کارایی احزاب دارد.

قائم مقام جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی افزود: در کشورهای توسعه یافته،احزاب به عنوان یک جریان فکری، گروهی از مردم را گرد هم می‌آورند و با طرح و برنامه و استراتژی خود موجب شناخت و معرفی خود می‌شوند که پس از انجام برنامه‌ها و قضاوت مردم محبوبیت به دست می‌آورند و در انتخابات نیز نماینده حزب را معرفی می‌کنند که در ‌‌نهایت مردم به احزاب رای می‌دهند و این احزاب هستند که به قدرت می‌رسند و در پایان دوره قدرت، برنامه‌های احزاب بررسی و قضاوت می‌شود.

وی افزود: اگر احزاب در ایران چنین توانایی و رویکردی داشته باشند دیگر شاهد این نخواهیم بود که هیچ کس پاسخگوی کار‌ها و اقدامات اشخاصی چون احمدی‌نژاد که پس از ۸ سال از قدرت کنار می‌روند، نیست و این روند همچنان ادامه می‌یابد و در پایان کار هر دولت و نهادهایی که از طریق آرا انتخاب می‌شوند بدون پاسخگو بودن باقی می‌ماند.

بوربور اذعان داشت: اگر احزاب معرف نامزدهای انتخاباتی باشند باید پاسخگوی اقدامات کسانی که به قدرت می‌رسند باشند و در واقع احزاب ضمانت اجرایی کار مسئولین کشور را برعهده می‌گیرند.

قائم مقام جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در ادامه گفت: خانه احزاب باید فعال شود و نهایتا احزاب کوچک در قالب دو یا سه جریان فکری ائتلاف کنند و در خانه احزاب حضور داشته باشند و از طرح و اهداف و برنامه‌های خود دفاع کنند.

وی با بیان اینکه تا کنون ۸ تشکل مردم نهاد را یا تاسیس کرده‌ام و یا در هیات رییسه آن‌ها عضو هستم،افزود: پس از سالیانی تلاش و حضور در عرصه گسترش تشکل‌های مردمی معتقدم باید کار‌ها را به خود مردم واگذار کنیم و رسانه‌ها نیز رسالت دارند که ایجاد و گسترش تشکل‌های مردم نهاد را به یک دغدغه تبدیل کنند و از طرفی نظام بایستی فعالیت‌های اجرایی خود را به آن‌ها واگذار کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین