کد خبر: ۲۱۵۴۰۹
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹
زیبا کلام:

افراطیون نگران جمع شدن بساط اقتصادی خود هستند؛ نه حقوق ملت

رهبر معظم انقلاب در جریان جزئیات نشست ژنو هستند/ امروز همه متوجه شدند که آمریکا ستیزی از نظر سیاسی و اقتصادی به یک عده منافعی می‌رساند اما هزینه سنگینی را به ۷۵ میلیون نفر تحمیل می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران معتقد است؛ امروز کسانی راجع به ضرورت افزایش آگاهی مردم و رعایت حقوق آن‌ها درخصوص آگاهی از جزئیات نشست ژنو صحبت می‌کنند که سالهای متمادی وقتی قهرمان عرصه سیاست خارجی آن‌ها به آلماتی، بغداد و استانبول می‌رفت و بدون هیچ پیشرفتی باز می‌گشت جز تشکر و تقدیر یک کلام هم راجع به جزئیات آن نمی‌پرسیدند چرا که می‌دانستند در آن دوره نشست‌ها برای ما پیشرفتی نداشته است.

صادق زیباکلام در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص محرمانه ماندن جزئیات نشست ژنو عنوان کرد: علی رغم اظهارات برخی رسانه‌های تندرو اساسا مسئله این نیست که تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان ۱+۵ را محرم و مردم را نامحرم به شمار آورده‌اند آنچه موجب نگرانی جریانات آمریکا ستیز در داخل شده این است که مبادا با رویکرد دولت یازدهم بساط این عده جمع شود و ما به سمت تنش زدایی حرکت کنیم. اما چون نمی‌توانند این مسئله را شفاف اظهار کنند و بگویند همچنان طالب تداوم دشمنی هستیم این سیاست را در پیش گرفتند.

وی افزود: افراطیون به خوبی می‌دانند که تداوم این دیدگاه بازارهای آن‌ها را از رونق می‌اندازد چرا که امروز همه متوجه شدند که آمریکا ستیزی از نظر سیاسی و اقتصادی به یک عده منافعی می‌رساند اما هزینه سنگینی را به ۷۵ میلیون نفر تحمیل می‌کند. بنابراین افراطیون تلاش می‌کنند تا با استناد به فرمایشات بنیانگذار جمهوری اسلامی و بدون در نظر گرفتن شرایط زمان اظهارات خود را موجه جلوه دهند.

زیباکلام با تأکید براینکه به هر حال افراطیون موضع تند خود را در مقابل تیم مذاکره کننده حفظ می‌کنند، گفت: همین عده اگر هم وزیر امور خارجه جزئیات این نشست را اعلام می‌کرد، می‌گفتند روحانی و ظریف برای افزایش محبوبیت خود در پی این هستند که از احساسات مردم سوء استفاده کنند و وقتی که چیزی مشخص نشده است سعی می‌کنند نشان دهند که پیروز مذاکره بودند.

وی ادامه داد: هر اقدام دولت روحانی و بویژه وزیر امور خارجه ازنظر افراطیون محل ایراد است جالب‌تر اینکه امروز کسانی راجع به ضرورت افزایش آگاهی مردم و رعایت حقوق آن‌ها صحبت می‌کنند که سالهای متمادی وقتی قهرمان عرصه سیاست خارجی آن‌ها به آلماتی، بغداد و استانبول می‌رفت و بدون هیچ پیشرفتی باز می‌گشت جز تشکر و تقدیر یک کلام هم راجع به جزئیات آن نمی‌پرسیدند چرا که می‌دانستند در آن دوره نشست‌ها برای ما پیشرفتی نداشته است.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه برای آقایان افراطی تنها چیزی که مهم نیست منافع ملی و حقوق ملت است، گفت: من بار‌ها از این عده پرسیده‌ام که یک مورد به من نشان بدهید که در نتیجه دشمنی ما با غرب و آمریکا منافع جمهوری اسلامی تأمین شده باشد در حالی که اصرار بر آمریکا ستیزی و بالا بردن پرچم دشمنی در مقاطع مختلف به منافع ملی ما صدمه رسانده است.

وی با بیان اینکه همه ما به خوبی می‌دانیم که رهبر معظم انقلاب، شورای عالی امنیت ملی، رئیس مجلس شورای اسلامی و آیت الله هاشمی رفسنجانی در جریان جزئیات نشست ژنو هستند، گفت: برای افراطیون مهم نیست که چه کسی در جریان این جزئیات باشد. مسئله این است که آن‌ها احساس می‌کنند فرش آمریکا ستیزی هم اکنون از زیر پای آن‌ها خارج می‌شود و مواهب سیاسی و اقتصادی که از قبل این دشمنی برای آن‌ها ایجاد شده بود از بین می‌رود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین