کد خبر: ۲۱۵۵۶۷
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۳

مرکز آمار: اطلاعات آماری خانوار افشا نخواهد شد

رئیس مرکز آمار ایران با تاکید بر اینکه سال 95 سرشماری عمومی نفوس و مسکن با تبلت انجام خواهد شد، تصریح کرد: شرط کوتاه شدن مدت زمان سئوالاتی که از مردم در طرح‌های آماری پرسیده می شود شکل گیری نظام آمارهای ثبتی است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مرکز آمار ایران از به روز شدن اعلام نرخ تورم از سال 93 و انجام سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 با تبلت خبر داد و گفت: اطلاعات هیچ شخص و بنگاهی در مرکز آمار افشا نخواهد شد، ضمن اینکه یکی از نگرانی‌هایی که همواره در مراکز امنیتی نسبت به آمارهای این مرکز وجود دارد، لو رفتن اطلاعات است.

به گزارش مهر، عادل آذر امروز در همایش بزرگداشت روز آمار و برنامه ریزی در سالن وزارت کشور گفت: مرکز آمار مرجع رسمی تهیه ، تولید، اعلام و انتشار آمارهای رسمی کشور است و تمام تلاش خود را بر این نهاده که برای مقامات رسمی و نظام آمارهای اصیل ، ناب، صحیح، به موقع و دقیق تولید کند.

رئیس مرکز آمار ایران از تغییر رویکرد در مرکز آمار و گذر از آمارهای کاغذی و حرکت به سمت رویکردهای نوین و بدون کاغذ خبر داد و اظهارداشت: اجرای 170 طرح میدانی بدون کاغذ در دستور کار مرکز آمار ایران قرار دارد.

وی با اعلام اینکه به سمت استفاده از نظام آماری ثبتی حرکت کرده ایم، افزود: معتقدیم اگر قرار است گردش اطلاعات اقتصادی، فردی، مکانی در کشور اتفاق بیافتد و نظام ملی آمار اجرا شود باید برای فعالیت‌ها و کسب و کار اقتصادی شناسه داشته باشیم که در این راستا طرح شناسایی یکتای کسب و کار در مرکز آمار در حال انجام است.

عادل آذر تاکید کرد: ارایه آمارها و اطلاعات به سرعت به دولتمردان به صورت جدی در دستور کار ماست به طوری که تورم که در گذشته با فاصله 12 روز اعلام و منتشر می شد، هم اکنون با فاصله 7 روزه اعلام می شود، این در حالی است که در سال 93 این فاصله به یک یا دو روز خواهد رسید و تورم شهری، روستایی، ملی و دهکی در همین فاصله زمانی منتشر خواهد شد.

انجام سرشماری سال 95 با تبلت

رئیس مرکز آمار ایران با تاکید بر اینکه سال 95 سرشماری عمومی نفوس و مسکن با تبلت انجام خواهد شد، تصریح کرد: شرط کوتاه شدن مدت زمان سئوالاتی که از مردم در طرح‌های آماری پرسیده می شود شکل گیری نظام آمارهای ثبتی است.

سهم تعاون از اقتصاد ملی زیر 5 درصد

وی از مشخص شدن سهم تعاون در اقتصاد ملی خبر داد و گفت: براساس برنامه ریزی در افق چشم انداز 1404 باید سهم تعاون در اقتصاد ملی به 25 درصد برسد که بر اساس برآوردهای مرکز آمار، هم اکنون این سهم در اقتصاد ملی به زیر 5 درصد رسیده است.

اطلاعات آماری هیچ شخص و بنگاهی افشار نخواهد شد

عادل آذر خاطرنشان کرد: اطلاعات هیچ شخص و هیچ بنگاهی در مرکز آمار افشا نخواهد شد، یکی از نگرانی هایی که همواره در مراکز امنیتی نسبت به آمارهای مرکز آمار ایران وجود دارد، لو رفتن اطلاعات است، این در حالی است که این موضع به هیچ وجه اتفاق نخواهد افتاد و امکان پذیر نیست، زیرا مرکز آمار گنجینه اطلاعات افراد و خانوار است.

آذر از راه اندازی و رونمایی سامانه یکپارچه جمع آوری الکترونیکی داده ها (سیجاد) خبر داد و گفت: براساس این طرح، دیگر برای اجرای هر طرحی لازم نیست از صفر کد نویسی ها را آغاز کنیم.

وی در پایان گفت: ارزان‌ترین و پربازده ترین سرمایه گذاری در کشور، آمار است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین