کد خبر: ۲۱۵۵۶۸
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷

راه‌اندازی متروی حرم امام تا پرند به زودی

مدیر سرمایه‌گذاری طرح توسعه فرودگاه بین‌المللی امام‌ با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام شده شهر فرودگاهی فرودگاه بین‌المللی امام بستر بسیار مناسبی برای...
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر سرمایه‌گذاری طرح توسعه فرودگاه بین‌المللی امام‌ تاکید کرد: سعی بر این است که به زودی متروی حرم امام خمینی (ره) – فرودگاه امام – شهر جدید پرند به طول 53 کیلومتر راه‌اندازی شود.

علی کیانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار امیدواری کرد در این دولت شاهد تکمیل و راه‌اندازی کامل فاز یک این فرودگاه و حتی بخشی از فاز دو طرح توسعه باشیم.

وی گفت:‌ ایران از دیرباز چهارراه ارتباطی بین کشورهای شرق و غرب جهان بوده و امروزه می‌تواند با فراهم کردن زیرساخت‌های نوین حمل و نقل هوایی امکان برقراری بخش گسترده‌ای از ارتباط های بین‌المللی در جهان را فراهم کند.

کیانی افزود: از دهه‌های گذشته با توجه به محدودیت‌های فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به سبب گسترش شهر تهران و احاطه فرودگاه توسط مناطق مسکونی، آلودگی صوتی، محدودیت‌های ناشی از ارتفاعات شمال تهران، مشکلات زیست محیطی منطقه و ایمنی حاشیه نشینان فرودگاه و ... ضرورت احداث یک فرودگاه بزرگ با ظرفیت ویژه و متناسب با استانداردهای بین‌المللی مورد توجه مسئولان کشور قرار گرفت.

مدیر سرمایه‌گذاری طرح توسعه فرودگاه بین‌المللی امام‌ با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام شده شهر فرودگاهی فرودگاه بین‌المللی امام بستر بسیار مناسبی برای ایجاد فعالیت‌های صنعتی، تجاری، آموزشی، ورزشی، اجتماعی، پزشکی، تفریحی و هزاران فعالیت مولد در راستای پیشرفت و توسعه است، اظهار کرد: موقعیت استراتژیک شهر فرودگاهی امام در نزدیکی کلان‌شهر تهران مزیت بسیار مهمی در جهت کاهش بسیاری از مشکلات این کلان شهر اعم از اشتغال، حمل و نقل و... خواهد بود.

وی با بیان اینکه طبیعی است یک شهر فرودگاهی به صورت گزینشی، بیشتر کسب و کارهای مرتبط تر با صنایع هوایی ، ترمینال‌های مسافری و باری را در جوار خود جذب کند، گفت: شهر فرودگاهی امام به صورتی طراحی می‌شود که کریدورهای کسب و کار با نزدیکی مناسبی به ترمینال‌ها در آن جای می‌گیرند و با ساخته شدن ترمینال مسافری شماره دو، این فرودگاه گام بلندی برای ورود به مرحله توسعه شهر فرودگاهی بر می‌دارد.

کیانی گفت: احداث فرودگاه بین‌المللی امام در 30 کیلومتری جنوب شهر تهران در موقعیتی منحصر به فرد عمدتا به منظور تقویت کشور در شبکه حمل و نقل هوایی بین‌المللی، افزایش درآمد ناشی از ترانزیت، حمل و نقل کالا و مسافر، اشتغال مولد و تبدیل شدن این فرودگاه به قطب اول حمل و نقل بار منطقه و قطب دوم حمل و نقل مسافری منطقه صورت گرفت و توسعه مناسبات اقتصادی و ایجاد زمینه‌های سرمایه گذاری در امور حمل و نقل و بهره برداری بیشتر از صنعت توریسم نیز مورد توجه خاص بود که در نهایت منجر به تهیه طرح جامع توسط یک شرکت مشاور فرانسوی برای رسیدن به اهداف برنامه پنجم توسعه و دستیابی به الزامات سند چشم انداز ایران 1404 شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین