کد خبر: ۲۱۵۵۸۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۲
هشدار مدیر عامل شرکت آبفای استان تهران

ذخیره سدها 50 درصد منفی شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر این‌که حجم ذخایر سدها 50 درصد منفی است، اظهار کرد: باید 21.5 درصد مردم در مصرف آب صرفه جویی کنند تا آب رسانی حالت پایدار داشته و سه ماه پیش رو را پشت سر بگذاریم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد پرورش در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که میزان بارندگی‌ها نیز نسبت به سال گذشته 32 درصد منفی است، گفت: سه ماه پیش رو باید با صرفه جویی 21.5 درصدی پشت سر بگذاریم و در انتظار بارش در ماه‌های بعد تا پایان سال باشیم چرا که اگر در آن زمان نیز بارندگی نداشته باشیم از لحاظ منابع آب شرایط خوبی نخواهد بود.

وی با اشاره به این‌که براساس پیش بینی‌ها در سه ماهه اول نیمه دوم سال میزان بارندگی‌ها زیاد نخواهد بود، گفت: ذخیره سدها نیز کاهش پیدا کرده است و برای وجود شرایط پایدار لازم است که 21.5 درصد در مصرف آب صرفه جویی صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر این‌که صرفه جویی مذکور باید در تمام طبقات مصرف باشد، گفت:‌ در حال حاضر انرژی را روی مدیریت مصرف غیر مسکونی یعنی در بخش‌های تجاری، نظامی، اداری و سایر گذاشته‌ایم اما باید توجه کرد که 83 درصد مصرف آب مربوط به بخش مسکونی است بنابراین همه باید مصرف مدیریت کنند چرا که راه دیگری در حال حاضر وجود ندارد.

پرورش با تاکید بر این‌که 70 درصد از آب تهران از طریق آب‌های سطح و بارندگی‌ها تامین می‌شود و 30 درصد مابقی از طریق چاه‌ها به دست می‌آید، گفت: اگر میزان تامین آب از طریق آب‌های سطحی کمتر بود، چالش کمتری نیز پیش می‌آید اما با توجه به این که 70 درصد از آب‌های تهران از طریق آب‌های سطحی به دست می‌آید مردم باید مصرف را مدیریت کنند تا بدون مشکل ماه‌های آتی را پشت سر بگذاریم.

* تهرانی‌ها 26 درصد بیشتر آب مصرف می‌کنند

وی با اشاره به این‌که سرانه مصرف آب در کشور به ازای هر نفر در شبانه روز 190 لیتر است، گفت: در تهران سرانه مصرف آب به ازای هر نفر 240 لیتر در شبانه روز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: حتی اگر صرفه جویی به میزانی باشد که به اندازه سرانه مصرف افراد در کشور، در تهران نیز آب مصرف شود شرایط کنونی را پشت سر می‌گذاریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین