کد خبر: ۲۱۵۵۹۸
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۲

وزارت نفت: تخفیف نمی‌دهیم

همزمان با افزایش حجم صادرات نفت ایران، مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی نفت تاکید کرده است: برای فروش نفت هیچگونه تخفیفی به خارجی‌ها نمی‌دهیم و با رعایت سیاست‌های استاندارد قیمتی، نفت فروخته می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجم صادرات نفت ایران در ماه گذشته با افزایش همراه شده به طوری‌که آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرده است:  صادرات نفت ایران در ماه سپتامبر (شهریور) ۱۸۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته و به یک میلیون و 170 هزار بشکه در روز رسیده است.

با این وجود این آزانس از کاهش 100 هزار بشکه‌ای تولید نفت با وجود افزایش صادرات نفت خبر داده و یادآور شده است: تولید نفت ایران شهریور ماه سالجاری 100 هزار بشکه در روز نسبت به ماه قبل از آن کاهش داشته و به 2.58 میلیون بشکه در روز رسیده است.

همزمان با افزایش فروش طلای سیاه ایران به بازارهای جهانی، گزارش‌های رسمی از افزایش فروش نفت ایران به کره جنوبی و چین حکایت دارد.

در این بین در طول یک ماه گذشته تاکنون حجم صادرات نفت ایران به کره جنوبی با افزایشی حدود دو برابری به حدود 140 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

چین هم متاثر از کره جنوبی، حجم واردات نفت از ایران را افزایش داده است به طوری‌که روند صادرات طلای سیاه به این کشور آسیایی با رشدی حدود 24 درصدی به بیش از 475 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

همزمان با افزایش حجم صادرات نفت ایران، مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی نفت تاکید کرده است: برای فروش نفت هیچگونه تخفیفی به خارجی‌ها نمی‌دهیم و با رعایت سیاست‌های استاندارد قیمتی، نفت فروخته می‌شود.

محسن قمصری مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران امروز با بیان اینکه هم اکنون ایران با رعایت سیاست‌های استاندارد قیمتی خود، فروش نفت در بازار را ادامه می‌دهد، گفت: تاکنون در این زمینه تخفیفی به مشتریان خود نداده ایم.

این دیپلمات نفتی ایران با تاکید بر اینکه ایران برای فروش نفت خام الزامی بر تخفیف ندارد، تاکید کرد: زیرا هم اکنون خریداران کنونی نفت ما بر اساس قوانین بین‌المللی می‌توانند به راحتی و بدون دغدغه خرید داشته باشند.

به گزارش مهر، این مقام مسئول، یادآور شد: قیمت نفت ایران به گونه‌ای است که به راحتی می تواند با تولید کنندگان نزدیک، رقابت تجاری داشته باشد، اما در صورتی‌که شرایط بین‌المللی عادی شود، برای کسب مجدد بازارهای سنتی خود اگر لزوم داشته باشد قطعا یکی از ابزارهای ایران برای این موضوع با توجه به شرایط روز "قیمت" است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین