کد خبر: ۲۱۵۶۰۸
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲

کاهش دوران سربازی در ترکیه به یک سال

ستاد فرماندهی ارتش ترکیه دیروز در آستانه تشکیل جلسه هیات دولت، اعلام کرد که ارتش تعدیل در مدت خدمت سربازی از سال آینده را پذیرفته است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هیات وزیران ترکیه مصوبه کاهش دوران خدمت سربازی در این کشور از 15 ماه به 12 ماه را تصویب کرد.

به گزارش ایرنا، بنابر در خواست ستاد فرماندهی ارتش ترکیه، این مصوبه از ابتدای سال آینده میلادی (2014) در این کشور اجرا می شود .

ˈبلند آرینچˈ معاون نخست وزیر و سخنگوی هیات دولت ترکیه به دنبال نشست هیات وزیران این کشور در آنکارا، در گفت وگو با خبرنگاران گفت: این تصمیم در راستای گزارش ستاد فرماندهی ارتش به وزارت دفاع در خصوص نیازهای نیروهای مسلح در ارتباط با سربازان وظیفه و تبیین آن توسط وزیر دفاع به هیات دولت، اتخاذ شده است.

سخنگوی دولت آنکارا گفت: این یک تصمیم بیشتر جنبه سیاسی دارد .

ستاد فرماندهی ارتش ترکیه دیروز در آستانه تشکیل جلسه هیات دولت، اعلام کرد که ارتش تعدیل در مدت خدمت سربازی از سال آینده را پذیرفته است.

آرینچ گفت: این تصمیم شامل افرادیکه از ابتدای سال آینده میلادی مشمول خدمت سربازی می شوند و هم آن دسته از سربازان وظیفه در حین خدمت می شود .

کاهش دوره خدمت سربازی در ترکیه در حالی صورت می گیرد که درگیریهای مسلحانه بین نیروهای دولتی و حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در مناطق کردنشین شرق و جنوب شرق این کشور متوقف شده است.

بر اساس داده های ستاد فرماندهی ارتش ترکیه، 379 هزار و 352 سرباز در ارتش این کشور خدمت می کنند .

مشمولان خدمت در ترکیه که دارای مدرک کارشناسی و بالاتر از آن هستند، اگر مایل به انجام خدمت سربازی باشند، این امکان را دارند که در یک دوره شش ماهه این خدمت را به پایان برسانند.

دولت آنکارا در راستای هماهنگ سازی قوانین مقررات خود با اروپا در راستای همگرایی با اتحادیه اروپا، در دوره اخیر فعالیتهایی را در راستای آسان سازی خدمت سربازی شروع کرده است.

ترکیه بعد از آمریکا با داشتن ارتش 750 هزار نفری در پیمان آتلانتیک شمالی ناتو، دارای بزرگترین ارتش از نظر تعداد نیرو است که در دوره اخیر همسو با تغییرات ساختاری در حوزه های سیاسی و اقتصادی، موضوع اصلاح ساختار ارتش و کاهش نیروها و حرفه ای کردن ارتش ترکیه نیز مطرح شده است.

در این راستا موضوع کاهش خدمت سربازی و حتی اختیاری کردن این خدمت نیز مطرح شده است.

مدت خدمت سربازی در ترکیه پیشتر دو سال بود که بعد به 20 ماه و سپس به 18 ماه و در سالهای اخیر نیز به 15 ماه کاهش داده شد.

در ترکیه جوانانی که به سن 20 سالگی می رسند، مشمول خدمت سربازی می شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین