کد خبر: ۲۱۶۰۴۷
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰

پایان ۴ روز گروگانگیری پسربچه ۱۱ساله

3 مرد برای تسویه‌حساب ۶۰ میلیونی، پسربچه ۱۱ساله‌ای را ربودند اما پلیس نقشه آنها را ناکام گذاشت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش همشهری، ظهر یکی از آخرین روزهای مهر، زمانی که پسربچه 11ساله‌ای به نام امید سوار بر سرویس مدرسه در حال بازگشت به خانه بود، خبر نداشت که سرنشینان یک خودروی پژو از ساعاتی قبل در کمین او نشسته‌اند. به محض اینکه پسربچه از ماشین پیاده شد تا به خانه برود، مردان نقابدار از ماشین پیاده شدند و با عکس‌العملی سریع او را ربودند و سوار ماشین خود کرده و با سرعت زیاد فرار کردند و ناپدید شدند.

راننده سرویس مدرسه که با دیدن این صحنه شوکه شده بود، سراسیمه به طرف خانه امید دوید و پدر و مادر او را در جریان گذاشت. آنها نیز ماجرا را به پلیس خبر دادند و طولی نکشید که تیمی از مأموران پلیس آگاهی شهرستان سیرجان در محل حاضر شدند.

بررسی‌ها نشان می‌داد که پسربچه 11ساله از سوی افراد ناشناسی ربوده شده و تنها سرنخی که از آنها باقی مانده، شماره پلاک خودروی آدم‌ربایان است که راننده سرویس مدرسه آن را یادداشت کرده بود.

این سرنخ در اختیار تیم تحقیق قرار گرفت اما خیلی زود مشخص شد که شماره پلاک جعلی بوده و پلیس با آدم‌ربایانی کاملا حرفه‌ای روبه‌روست. چند ساعت از ماجرای آدم‌ربایی گذشته بود که نخستین تماس گروگانگیران برقرار شد. آنها از پدر امید خواستند که برای آزادی پسرش 60میلیون تومان پرداخت کند و او را تهدید کردند که اگر پای پلیس به ماجرا باز شود، پسرش را خواهند کشت.

پس از این تماس بود که هویت آدم‌ربایان شناسایی شد. پدر امید به مأموران گفت: مدتی قبل با چند مرد از اهالی سیستان و بلوچستان معامله‌ای انجام دادم و آنها مدعی شدند که پس از این ماجرا 60میلیون تومان به آنها بدهکار شده‌ام. برای همین مدام تهدیدم می‌کردند که باید طلبشان را پرداخت کنم و حالا هم پسرم را دزدیده‌اند تا مرا مجبور به پرداخت پول کنند.

کارآگاهان با اطلاعاتی که از پدر امید به‌دست آورده بودند توانستند هویت آدم‌ربایان را شناسایی کنند. در ادامه از پدر گروگان خواسته شد که برای پرداخت پول با آنها قرار بگذارد. محل قرار گمرک بندرعباس تعیین شد و مأموران پلیس با دریافت نیابت قضایی راهی آنجا شدند. کارآگاهان با همکاری پلیس بندرعباس، محل قرار را به‌صورت نامحسوس زیرنظر گرفتند تا اینکه در زمان مقرر، یکی از آدم‌ربایان در آنجا حاضر شد.

همزمان عملیات پلیس برای دستگیری او شروع شد و مرد جوان به محض مشاهده ماموران، موتورش را همانجا رها کرد و پا به فرار گذاشت اما فرار او زیاد طول نکشید و وی دستگیر شد.

مرد جوان در بازجویی‌ها محل نگهداری گروگان و مخفیگاه همدستانش را در سیرجان لو داد و همان لحظه 3 اکیپ عملیاتی پلیس سیرجان راهی این محل شدند و با دستگیری 2 آدم‌ربای دیگر، پسربچه 11ساله را پس از 4روز اسارت نجات دادند.

در بازرسی مخفیگاه آدم‌ربایان 10 سیم‌کارت، یک خودروی پژو و مقداری مواد‌مخدر کشف شد و متهمان به اداره آگاهی انتقال یافتند. اعضای این باند در بازجویی‌ها به آدم‌ربایی برای دریافت طلب میلیونی خود اعتراف کردند و با قرار قانونی راهی زندان شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین