کد خبر: ۲۱۶۹۲۱
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۲

توصیه چین درباره ایران

چین در حاشیه سفر رسمی رییس مجلس شورای اسلامی ایران به پکن ، از جامعه بین المللی و قدرت های دیگر خواست فرصت ها برای توافق در برنامه هسته ای ایران را از دست ندهند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: ایرنا نوشت: خوا چون اینگ سخنگوی وزارت خارجه چین در مصاحبه ای در پکن با اشاره به سفر علی لاریچانی و گفت و گوی وی با مقام های عالی رتبه این کشور گفت : امیدواریم طرف های ذی ربط از فرصت های پیش آمده استفاده کرده و بخصوص در مذاکرات آتی ژنو به توافقاتی دست یابند.

وی گفت که رهیافت های تازه ای پیدا شده و نشانه های مثبت در گفت و گوها مشاهده می شود.

سخنگوی چین ابراز امیدواری کرد : طرف های ذی ربط به شکلی منعطف و با برخوردی مناسب راه را برای حل کامل موضوع هسته ای ایران هموار کنند.

خبرگزاری شین هوا امروز نوشت که ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در روزهای اخیر گفت و گوهای بسیار مثبت و سازنده ای داشته اند.

سخنگوی وزارت خارجه چین به سفر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ایران به چین پرداخت و گفت : وی با مقام های عالی رتبه چین دیدار کرده است.

وی افزود که شی جین پینگ رییس جمهوری چین در ملاقات با لاریجانی بر اهمیت روابط دو کشور تاکید اعلام کرده که از هیچ تلاشی برای پیشبرد گفت و گوها برای حل مسالمت آمیز موضوع هسته ای ایران دریغ نخواهد کرد.

وزارت خارجه چین هم در بیانیه ای به سفر رییس مجلس و دیدار وی با رییس کنگره ملی خلق چین اشاره کرده است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین