کد خبر: ۲۱۷۶۱۵
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۶
آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی:

ايران با كمک نيروهای علمی از موانع و محدوديت‌ها عبور می‌كند

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني عصر امروز در ديدار اعضاي داخلي و خارجي شركت‌كننده در هشتمين همايش بيوتكنولوژي و چهارمين همايش ايمني‌زيستي و مهندسي ژنتيك، با اشاره به آثار برگزاري گردهمايي علمي با موضوعات غذايي، گفت: چند سالي است كه مجامع بين‌المللي به فكر سير كردن گرسنگان زمين افتاده‌اند، ولي ثابت ماندن آمار گرسنگان دنيا در 800 ميليون نفر طي سالهاي مختلف، نشان مي‌دهد كه تصميم‌گيري‌ها و برنامه‌ها موفق نبوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اهميت امنيت غذايي و دانش آن در جهان گفت: تعامل با دنيا براي توسعه دانش غذايي از ضرورت‌هاي دنياي امروز است و مطمئنم ارزش اين دانش در آينده نه چندان دور، براي بشر بيشتر روشن مي‌شود.

به گزارش آفتاب، عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: خداوند به بشر دستور مي‌دهد كه نيازهاي خود را از زمين تأمين كنيد و مأموريت انسان‌ها كشف امكانات زمين و پيدا كردن راههاي مصرف درست و بهينه آنهاست. 

 ايشان با ابراز تأسف از عقب‌ماندگي كشورهاي اسلامي گفت: دانشمندان مسلمان در به فعليت رساندن دانش خويش مشكل دارند و بايد رويكرد فكري مديران و مسئولان، ميداني و عملياتي شود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام «ارتقاي بهره‌وري» را لازمه كارهاي مربوط به توليدات مواد غذايي دانست و گفت: بايد با استفاده بهينه از امكانات، كمبودها را جبران كنيم.

ايشان  دانش و تكنولوژي را كليد حل مشكلات آتيه بشر در تأمين مواد غذايي و ساير نيازها  خواند و گفت: شرط تحقق اين مهم به روز بودن دانش بشريت در همه اعصار است.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به وجود مغزهاي متفكر در ميان دانشجويان و استادان دانشگاه‌هاي ايران، گفت: ايران با اين سرمايه از موانع و محدوديت‌ها، مخصوصاً تحريم‌ها عبور خواهد كرد.

در آغاز اين ديدار آقاي دكتر بهزاد قره‌ياضي، رئيس همايش، ضمن ارائه گزارشي از روند برگزاري آن، به واردات 16 ميلياردي محصولات كشاورزي در سال گذشته به كشور اشاره كرد و گفت: 5 ميليارد از اين واردات مربوط به محصولاتي بود كه در ايران هم توليد مي‌شود.

در ادامه آقاي دكتر ملبوبي، رئيس انجمن بيوتكنولوژي نيز در سخناني گفت: زيست فناوري اهميت بسزايي در امنيت غذايي دارد و با استفاده از ظرفيت‌هاي مغزافزاري و توان كشور در توليدات، مي‌توان در دنيا رقابت صادراتي داشت.

وي در آخر پيشنهاد كرد سهمي هرچند اندك از توليد ناخالص ملي براي بيوتكنولوژي درنظر بگيرند تا حركت توسعه كشور در اين زمينه شتاب بيشتري بگيرد.

پرفسور كازو واتانابه، عضو ارشد كميته ملي ايمني‌زيستي ژاپن نيز به نمايندگي از مهمانان خارجي همايش گفت: اوضاع بيوتكنولوژي ايران با توجه به محدوديت منابع، در مقايسه با ديگر كشورها خوب است و مي‌تواند مركزي براي همكاري‌هاي منطقه‌اي باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین