کد خبر: ۲۱۷۶۲۸
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۲
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

نبايد آرمان‌های انقلاب در فرعيات سياسی گم شود

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، پيش از ظهر امروز در ديدار گروه‌هاي مختلف مردمي از استان‌ فارس و شهرستان بم، با تسليت آغاز ماه محرم، حادثه كربلا را تابلويي از عاقبت ظالم و حقانيت مظلوم در تاريخ خواند و گفت: مردمي كه با پيام آسماني پيامبر(ص) براي زميني‌ها، جاهليت را درنورديدند، پس از مدتي كوتاه با اهل بيت(ع) رسول‌الله كاري كردند كه مصداق روشن حق‌ناشناسي است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: عضو مجلس خبرگان رهبري با تشريح «ثاراللهي» امام حسين(ع) گفت: خون‌بهاي خون خدا جز اين نيست كه اهداف عاشورا و صاحب خون، محقق شود و طومار ظلم و ستم در دنيا، به دست ملت‌هاي آزاد برچيده شود.

به گزارش آفتاب، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، تعصبات كوركورانه را سدّ راه گسترش مفاهيم اصيل اسلام در جهان خواند و تأكيد كرد: روزي كه عدالت نبوي در جهان حاكم شود، اسلام با همه واقعيت‌هاي شيرين خود جلوه مي‌نمايد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ادامه سخنان خويش روز مبارزه با استكبار، استعمار و استثمار را مهم خواند و با ارائه تحليلي از وقايع مهم تاريخي در 13 آبان‌هاي سالهاي دوران مبارزه، به تبعيد امام راحل اشاره كرد و گفت: اگر 13 آبان مهم است كه هست، به خاطر راه  امام عزيز است و نبايد اصل موضوع، يعني آرمان‌هاي انقلاب اسلامي در فرعيات سياسي گم شود.

ايشان دور كردن انسان‌هاي آزاده از آرمان‌هاي آسماني را وسوسه هميشگي شيطان دانست و گفت: نبايد به دست خويش شاخه‌هاي درخت انقلاب اسلامي را كه در سايه‌سارش زندگي مي‌كنيم، قطع نماييم.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با بيان خاطره‌اي از مأموريت امام به ايشان براي جمع‌آوري اسناد و مدارك مربوط به تصويب كاپيتولاسيون گفت: قيام امام، ايران اسلامي را كه خانه امن و جزيره ثبات استبداد و استعمار بود، رهايي بخشيد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه اين ديدار كه جمعي از جوانان فعال در عرصه‌هاي فرهنگي و سياسي شهرستان بم نيز حضور داشتند، با يادآوري زلزله مهيب بم گفت: اگرچه بم زنده است، اما انتظار مردم در يك دهه پس از زلزله، بمي آبادتر از هميشه است و انتظار مي‌رود مسئولان به اين مسئله مهم توجه كنند.

ايشان افزود: بم هميشه سپر محكم ايران در مقابل هجوم كوير در شرق و تهاجم دشمنان از آن سوي كشور بود و بايد به جايگاه گذشته خويش در تاريخ و جغرافياي ايران باز گردد.

ايشان به ميهمانان شيرازي حاضر در جلسه نيز اشاره كرد و گفت: استان فارس، با غناي ادبي و فرهنگي خود، هميشه در ايران عزيز بوده و خواهد بود.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني توجه به حقوق شهروندي را كه خواسته حاضران بود ؛ از اهداف مبارزه و اصول مصرّح در قانون اساسي خواند و تأكيد كرد: دولت و مجلس با همكاري بايد قوانين لازم را براي اجراي قانون اساسي در اين مسئله تهيه و اجرا نمايند.

عضو مجلس خبرگان رهبري در بخش پاياني سخنان خويش و در پاسخ به گزارش يكي از حاضران از اوضاع اقتصادي كشور گفت: همه بايد كشور را از تنگناهاي اقتصادي نجات دهيم و راه را براي آينده جوانان باز كنيم.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، خلق حماسه سياسي موردنظر رهبري را موجي برخاسته از آگاهي دانست و گفت: اين موج بايد با همّت مسئولان و حمايت همه‌جانبه مردم، بخش دوم حماسه، يعني بعد اقتصادي آن را تكميل نمايد و اگر برخاسته از آگاهي، درايت، عزت، حكمت و مصلحت باشد، با ظرفيت‌هاي ايران دور از دسترس نيست.

در آغاز اين ديدار چند تن از آقايان و يكي از خانم ها  از بخش‌هاي مختلف گروه‌هاي مردمي استان‌‌فارس و شهرستان بم ، با ارائه گزارشي از اوضاع اقتصادي و فرهنگي، به بيان ديدگاه‌هاي خويش در خصوص مسائل سياسي پرداختند و از آيت الله هاشمي رفسنجاني براي سفر به فارس و شهر بم در سالگرد زلزله آن شهرستان دعوت كردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین