کد خبر: ۲۱۸۰۰۳
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۹
مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز جمعه 17 آبان 1392

2 مصدوم در انفجار جایگاه سی‌ان‌جی /بازداشت سارقان طلافروشی ولیعصر

ابوالقاسم اکبری، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بجنورد به فارس گفت: 2 مصدوم انفجار در جایگاه سی ان جی میدان علی‌آباد این شهر به بیمارستان امام علی (ع) انتقال یافتند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: یکی از کارکنان این جایگاه برای روشن کردن بخاری اتاق وارد شده که به واسطه نشتی بخاری و به محض زدن کلید برق، انفجار روی می‌دهد.

وی با بیان اینکه در نتیجه این انفجار صرفاً دو نفر مصدوم و بخشی از اتاق مزبور نیز بر اثر انفجار تخریب شده است تأکید کرد: طی این حادثه هیچ آسیبی به جایگاه سی ان جی و تأسیسات آن وارد نشده است و آتش‌نشانی و اورژانس نیز سریعاً برای امدادرسانی وارد عمل شده‌اند.

به گفته معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بجنورد این دومین حادثه انفجار طی آبان ماه در بجنورد بوده که بر اثر بی احتیاطی روی داد.

وی بر رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان به سبب قرار داشتن در فصل سرما تأکید کرد.
اکبری به عموم مردم توصیه کرد تا برای پیشگیری از بروز چنین حوادث ناگوار، حتماً اقدام به تست کردن وسایل گرما‌زا برای اطمینان هر چه بیشتر داشته باشند.

رعایت نکات ایمنی در خصوص استفاده از شیلنگ‌های مناسب برای اتصال وسایل گازسوز به شبکه گاز شهری به منظور پیشگیری از حوادث ضرورت دارد.

اوایل آبان ماه هم نشت گاز شهری و بروز انفجار در بجنورد موجب سوختگی هفت عضو یک خانواده و میهمانان آنان شد.

این حادثه به سبب روشن کردن کبریت در محل نشت گاز اتفاق افتاد که اعضای این خانواده دچار سوختگی شده که توسط نیروهای اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافتند.

سارقان مسلح طلافروشی شهرک ولیعصر دستگیر شدند

دو سارق مسلح که پس از سرقت از یک طلافروشی در شهرک ولیعصر به شمال کشور گریخته بودند با تلاش مأموران پلیس آگاهی دستگیر شدند.

به گزارش فارس، ساعت 16:15دقیقه روز دهم آبان ماه سال 90، وقوع یک فقره سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در شهرک ولیعصر، خیابان شهید رجایی به کلانتری 113 اعلام شد.

با حضور مأموران در محل طلافروشی و تحقیقات اولیه از صاحب مغازه مشخص شد که دو نفر سارق جوان، با استفاده از یک قبضه اسلحه کمری و قمه اقدام به سرقت طلا و جواهرات داخل ویترین طلافروشی کرده و پس از آن با ریو سفید رنگ از محل متواری شده اند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت مسلحانه و به دستور شعبه دوم دادیاری دادسرای امور جنایی تهران، پرونده جهت انجام تحقیقات تخصصی در اختیار اداره یکم مبارزه با سرقت های مسلحانه پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

صاحب طلافروشی پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: ساعت 16:00 مطابق هر روز مغازه طلافروشی خود را باز کردم و بعد از دقایقی جوانی با لباس قرمز از پشت درب طلافروشی عنوان داشت که سکه می خواهد و من هم در را برایش باز کردم.

مصطفی و امید سارقان طلافروشی شهرک ولیعصر
شاکی پرونده در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: به محض اینکه در طلافروشی را باز کردم، ناگهان این جوان اسلحه کمری خود را کشید و چند ثانیه بعد نفر دوم با یک کیف و قمه به دست وارد شد و هر دو با فحاشی و سر و صدا مرا تهدید کردند، نفر دوم از روی پیش خوان به طرف دیگر پرید و شروع به برداشتن طلاهای داخل ویترین مغازه کرد، چندین بار خواستم مقاومت کنم اما نفر اول با یک دست قمه و با دست دیگر اسلحه به سوی من گرفته بود و نفر دوم هم مدام می گفت که اگر حرکتی کرد بزن! تمام این ماجرا در حدود چند دقیقه بیشتر طول نکشید.

با توجه به شیوه و شگرد سرقت و اظهارات صاحب مغازه مبنی بر فرار سارقان مسلح با ریو سفید رنگ، کارآگاهان اداره یکم با بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته طلافروشی و همچنین شعبه بانک شهرک ولیعصر موفق به شناسایی ریو سفید رنگ شدند.

در بررسی های بعدی مشخص شد که خودرو مذکور دارای سابقه سرقت بوده و دو هفته پیش از زمان سرقت طلافروشی، در خیابان پیروزی سرقت شده که با ثبت دستور توقیف خودرو در سیستم جامع پلیس، ریو بعد از گذشت تنها چند روز از تاریخ سرقت طلافروشی در حوالی ایستگاه مترو جوانمرد قصاب کشف شد.

با توجه به مجهز بودن طلافروشی به دوربین های مداربسته، تصاویر به دست آمده مورد بازبینی قرار گرفت و در نهایت ضمن انجام هماهنگی با دادیار پرونده، تصاویر صحنه سرقت جهت شناسایی متهمان در اختیار اصحاب رسانه قرار گرفت و با انتشار تصاویر صحنه سرقت در جراید کشور و تماس تعدادی از شهروندان با اداره یکم پلیس آگاهی، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از سارقان به نام مصطفی شدند.

با شناسایی هویت مصطفی به عنوان یکی از سارقان احتمالی، تصاویر وی از طریق سیستم جامع پلیس استخراج و صاحب طلافروشی پس از مشاهده تصویر مصطفی وی را به عنوان یکی از سارقان که با لباس قرمز و به بهانه خرید سکه وارد طلافروشی شده بود، مورد شناسایی کامل خود قرار داد، در ادامه کارآگاهان با انجام تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی هویت سارق دوم به نام امید (دایی مصطفی)شدند. 

کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی با شناسایی مخفیگاه دایی (امید) و خواهر زاده (مصطفی) در ورامین، با اخذ نیابات قضایی به این شهر رفته و در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که متهمان پس از انتشار تصاویرشان در جراید متواری شده اند.

سرانجام با انجام تحقیقات گسترده پلیسی، مخفیگاه هر دو متهم در یکی از شهرهای استان گیلان شناسایی شد و کارآگاهان اداره یکم با اخذ نیابت قضایی به استان گیلان اعزام شدند و در نهایت پس از شناسایی دقیق مخفیگاه متهمان و اطمینان از حضور آنها، هر دو متهم را در تاریخ 14 آبان ماه 92 دستگیر شدند.

متهمان پس از انتقال به اداره یکم پلیس آگاهی از سوی مالباخته شناسایی و صراحتاً به سرقت از طلافروشی اعتراف کردند.

مصطفی28 ساله در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: حدود 15 روز قبل از سرقت در خیابان پیروزی ریو را سرقت کرده و من پشت فرمان نشستم، بعد از 15 روز در شهرک ولیعصر طلافروشی محل سرقت را شناسایی کرده و تحت نظر گرفتیم تا اینکه فردای آن روز، ساعت 16:00 اول من و بعد دایی ام وارد طلافروشی شد، من اسلحه را به سمت طلافروش گرفتم و بعد دایی به بالای ویترین رفت و مقداری طلا را برداشت و سریع بیرون آمدیم و به سرعت از محل متواری شدیم و بعد از آن، ماشین را در حوالی ایستگاه مترو رها کردیم.

مصطفی و امید سارقان طلافروشی شهرک ولیعصر

مصطفی در خصوص نحوه سرقت خودرو نیز به کارآگاهان گفت: خودرو در گوشه ای پارک و سوئیچ آن نیز روشن بود، صاحب ماشین نیز چند متر بیشتر از ماشین فاصله نداشت که به سرعت داخل ماشین نشستیم و از محل متواری شدیم.

امید 24 ساله نیز در اعترافات مشابه به کارآگاهان گفت: حدود دو هفته قبل از سرقت طلافروشی، من به اتفاق خواهرزاده ام در خیابان پیروزی اقدام به سرقت ریو سفید رنگ کردیم و بعد از دو هفته به مغازه طلافروشی که مصطفی آن را انتخاب کرده بود رفتیم، ابتدا مصطفی پس از باز شدن در از سوی صاحب مغازه وارد طلافروشی شد، اسلحه در دست مصطفی بود و قمه در دست من، مصطفی با اسلحه صاحب طلافروشی را تهدید کرد و من نیز به بالای ویترین رفته و مقداری از طلاهای داخل آن را داخل کیف دستی همراه خود ریختم و پس از خروج از مغازه، با سواری مسروقه متواری شدیم.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ضمن تشکر از اطلاع رسانی به عمل آمده از سوی اصحاب رسانه در خصوص این پرونده و کمک به شناسایی سارقان مسلح طلافروشی گفت: هر دو متهم پرونده با قرار بازداشت موقت در اختیار پلیس آگاهی قرار دارند و تحقیقات جهت کشف اسلحه و اموال مسروقه و همچنین شناسایی دیگر جرائم احتمالی در دستور کار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

 
علاقه دردسرساز سارقان با کلاس به گوشی اپل

رئیس کلانتری 103 گاندی از دستگیری سارقان موبایل‌قاپی خبر داد که به شیوه (کش‌روی) اقدام به ربودن گوشی‌های گران قیمت می‌کرد.

سرهنگ عباس خوشدل به ایسنا گفت: در ساعت 14، 11 آبان ماه امسال مأموران کلانتری 103 گاندی از طریق دریافت پیام از مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان وقوع یک فقره سرقت در پاساژ پایتخت در خیابان میرداماد قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه مأموران با حضور در صحنه حادثه متوجه شدند که دو سارق جوان به نام‌های علیرضا و محمد توسط کسبه پاساژ در حین سرقت دستگیر شدند، گفت: بررسی‌ها نشان داد که این دو سارق که از وضعیت ظاهری بسیار خوبی برخوردار بودند اقدام به ربودن دو  گوشی آیفون و یک لپ‌تاپ مارک اپل کرده که توسط کسبه دستگیر شدند.

رییس کلانتری 103 گاندی با بیان اینکه با انتقال متهمان به کلانتری مشخص شد این دو سارق از متهمان حرفه‌ای هستند که حتی از سوی مأموران پایگاه سوم پلیس ‌آگاهی تحت تعقیب هستند، گفت: سارقان با سوارشدن خودروهای مدل بالا به موبایل فروشی‌های لوکس تهران مراجعه و پس از فریب فروشنده اقدام به ربودن گوشی‌های تلفن‌همراه گران‌قیمت به شیوه کش‌روی می‌کردند.
از آنجایی که متهمان تحت تعقیب کارآگاهان پلیس‌آگاهی پایتخت قرار داشتند، این افراد به پایگاه سوم پلیس آگاهی انتقال داده شدند.

 
تأمین هزینه دیالیز، بهانه سارق زورگیر

رئیس کلانتری 102 پاسداران از دستگیری سارق زورگیری خبر داد که به بهانه تأمین هزینه دیالیز از مردم کیف‌قاپی می‌کرد.

سرهنگ اقبال امانی به ایسنا گفت: مأموران کلانتری 102 پاسداران در حین گشت‌زنی در حوزه استحفاضی خود متوجه درگیری و نزاع بین مردم در خیابان گلستان سوم شدند.

وی با بیان اینکه مأموران برای بررسی به محل نزاع وارد و متوجه شدند که راکب موتور سیکلت قصد ربودن کیف زن جوانی را داشت که در حال تردد از خیابان بود، گفت: بلافاصله این سارق به کلانتری دلالت داده شد و تحقیقات از این فرد آغاز شد.

رییس کلانتری 102 پاسداران با بیان اینکه مأموران در بازرسی بدنی از این متهم 40 ساله به نام امیرحسین متوجه شدند که این فرد به دور کمر و گردن خود لوله‌های پلاستیکی پزشکی وصل کرده و کیسه مایعات پزشکی نیز با خود حمل می‌کند گفت: این فرد در اظهارات خود عنوان داشت که بیمار دیالیزی است و برای تأمین هزینه درمان اقدام به سرقت از مردم می‌کنند.

امانی با بیان اینکه مأموران در بازبینی بدنی سارق و تحقیقات فنی متوجه کذب بودن ادعای این فرد شدند، گفت: تحقیقات نشان داد که امیرحسین سارق سابقه‌داری است که از این شیوه به عنوان ترفندی برای سرقت استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه این فرد در منطقه الهیه و پاسداران نیز بدین شیوه سرقت کرده بود گفت: بررسی‌ها نشان داد امیرحسین با توسل به این ترفند (تأمین هزینه درمان دیالیز) از شهروندان در محل سرقت رضایت گرفته و از مهلکه می‌گریخت.

متهم به همراه پرونده متشکله در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

 
پروازهای فرودگاه سردار جنگل رشت کنسل شد

پروازهای فرودگاه سردار جنگل رشت به دلیل شدت مه‌آلودگی هوای گیلان کنسل شد.

به گزارش فارس، صبح امروز در حالی که مسافران به مقصد تهران وارد سالن انتظار فرودگاه سردار جنگل رشت شده بودند به دلیل شدت مه‌ آلودگی هوا پروازهای آنها کنسل شد.

تعدادی از مسافران به صورت زمینی به طرف مقصد خود رفتند و سالن انتظار فرودگاه خالی از مسافر شد.


مسمومیت 7 نفر با گاز مونواکسیدکربن در اصفهان

در فاصله‌ی کمتر از هشت ساعت، هفت نفر براثر بی‌احتیاطی نصب بخاری و پکیج و استنشاق گاز مونواکسیدکربن مسموم و راهی بیمارستان شدند.

به گزارش ایسنا، در تماسی با اتاق فرمان فوریت‌های پزشکی 115 شهرستان اصفهان اعلام شد که پنج نفر در منزلی واقع در خیابان هفتون به گازگرفتگی دچار شدند.

بر همین اساس سریعاً یک واحد امداد اورژانس پیش‌بیمارستانی 115 در محل حاضر و یک مرد 36 ساله، دو خانم 30 و 34 ساله، پسربچه 14 ساله و نوجوان 18 ساله را که براثر بی‌احتیاطی در نصب بخاری داخل منزل دچار مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن شده بودند را پس از هوشیاری کامل به بیمارستان حضرت عسکریه(ع) انتقال دادند.

هم‌چنین در تماس دیگری با اتاق فرمان 115 شهرستان اصفهان اعلام شد که 2 نفر در منزلی واقع در خیابان بزرگمهر به بیهوشی و کاهش سطح هوشیاری دچار شده‌اند.

بر همین اساس، سریعاً یک واحد امداد اورژانس پیش بیمارستانی 115 در محل حاضر شدند و مصدومان را که براثر بی‌احتیاطی در نصب سیستم گرمایشی شوفاژ داخل منزل دچار مسمومیت با گاز CO شده بودند را به بیمارستان شهید صدوقی انتقال دادند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین