کد خبر: ۲۱۸۵۵۰
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱

آنچه در 90 گذشت/ شبی که مجید جلالی "دکتر" شد!

برنامه 90 این هفته شب آرامی را پشت سر گذاشت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: 90 این هفته بیشتر به اتفاقاتی چون حضور سپ بلاتر در ایران، مجمع فدراسیون فوتبال، برکناری محمد مایلهی کن و برخی تصمیماتی در فدراسیون فوتبال پرداخت.

در ابتدا مایلی کهن سرمربی برکنار شده صبای قم روی خط آمد و اظهار کرد: این طبیعت فوتبال است. ما در چهار، پنج بازی در دقایق آخر گل خوردیم و در چند بازی هم داوری به ضرر ما شد. من نمی‌گویم دستی در کار بوده اما اشتباهات داوری وجود دارد. از آقای رهبرفام عذرخواهی می‌کنم که عصبانی شدم اما فکر می کنم مایلی کهن هم حق دارد بعضی مواقع عصبی شوم و اشتباه کند. هر چند که باز هم می‌گویم کارم درست نبوده است.

او ادامه داد: وقتی آقایانی که خودشان را پروفسور داوری می‌دانند و همیشه به داور اعتراض می‌کنند و داوران هم جرات نمی‌کنند سمتشان بروند آن وقت من مایلی کهن با اولین اعتراض و بدون هیچ گونه تذکری اخراج می‌شوم.

مایلی کهن گفت: وضعیتمان در جدول بد نبود البته نه این که خودم راضی باشم، ضمن این که ما در فهرست تیم چهار جای خالی گذاشته بودیم که در نیم فصل بتوانیم یار جدید بگیریم. پنج بازیکن جوان هم از تیم جوانان قم آورده بودیم.

او درباره دوپینگ یکی از بازیکنان صبا هم گفت: سیدمهدی حسینی در این قضیه مظلوم واقع شد و اصلا متعلق به تیم بزرگسالان ما نبود. او متولد 73 است و حتی گوشی موبایل هم ندارد. من شک ندارم که اگر همین کار را یکی از بازیکنان پرسپولیس یا استقلال انجام داده بودند مسوولان به گونه‌ای آن را لاپوشانی می‌کردند.

مایلی کهن در پایان صحبت‌هایش با انتقاد از برخی مسوولان فدراسیون فوتبال گفت: خیلی از دوستان می‌گویند که ما در فدراسیون مجانی کار می‌کنیم. ما باید چه کار کنیم که شما مجانی کار نکنید. این همه از وقت خود و خانواده‌تان را می‌گذارید پس باید پولتان را بگیرید. یک ماه است که رای یک پرونده مشخص شده و روی میز نبی است و ایشان باید رای را اعلام کند اما تا به حال این کار را نکرده است. خیلی از پرونده‌ها روی میز او خاک می‌خورد.

به گزارش ایسنا، در ادامه مهدی محمدنبی دبیر کل فدراسیون فوتبال در استودیو حضور یافت و تا دقایق پایانی میهمان برنامه بود.

او ابتدا درباره برگزاری همایش علم و فوتبال و حضور سپ بلاتر در ایران اظهار کرد: قرار است هفته بعد یک جلسه جمع‌بندی با حضور مسوولان فدراسیون برگزار شود و آقایان دکتر علیزاده و قراخانلو نتایج نشست را به رسانه‌ها اعلام کنند. بلاتر در صحبتی که با دکتر علیزاده داشت توصیه کرد این همایش هر دو سال یکبار در سطح داخلی و هر چهار سال یکبار در بعد جهانی برگزار شود.

نبی در پاسخ به این انتقاد فردوسی‌پور که چرا برخی از دوستان خودتان را در کمیته‌ها و سمت‌های مختلف فدراسیون گذاشته‌اید، گفت:‌ این موضوع طبیعی است. هر کسی در سیستم‌های مختلف به برخی افراد اعتماد دارد و با آن‌ها کار می‌کند. حالا هر کس با دیدگاه خودش افراد مورد نظر را جذب کرده است. این ایراد نیست مثلا شما بگویید که خانم شهریاری تاکنون در مجموعه ساحلی موفق بوده است یا نه. ما دراین مدت هیچ فردی را از خارج فدراسیون تحمیل نکرده‌ایم و 95 درصد کارمندان و مسوولان فدراسیون از قبل شاغل بودند. حالا آیا ما به اندازه 5 درصد نمی توانیم افراد مورد اعتماد خودمان را روی کار بیاوریم.

دبیر کل فدراسیون فوتبال درباره این انتقاد که چرا اکثر سرپرست‌های تیم ملی با زبان آشنایی ندارند گفت: ما کنار سرپرست‌ها مدیا آفسیر گذاشته‌ایم که بخشی از کارهای مربوط به زبان را انجام می دهند اما برای سرپرست‌ها کلاس آشنایی با زبان می‌گذاریم.

وی در ادامه درباره این که با توجه به مشغله‌های کاری شما چرا سرپرست جدیدی برای تیم ملی انتخاب نمی‌شود گفت:‌ من به کفاشیان پیشنهاد کردم که با توجه به شرایط تیم ملی من کنارش باشم. کفاشیان در راس چارت تیم ملی است و کلا این کار دو بخش دارد. یک بخش فنی که کی‌روش آن را زیر نظر دارد و بخش ستادی و اجرایی هم دست من است و هر دو بخش را رییس فدراسیون کنترل می‌کند.

نبی درباره تکلیف فردی در سازمان لیگ که اسمش با "ن" شروع می‌شد و وظیفه‌اش پاک کردن اخطارها بود، گفت: ما این پرونده را بررسی کردیم و مشخص شد که اصلا چنین اتفاقی نیفتاده است. این پرونده به کمیته انضباطی رفت و اثبات نشد به همین خاطر آن فرد هنوز سرکارش است.

در ادامه برنامه فردوسی پور با نشان دادن نامه‌ای از سوی فیفا به فدراسیون فوتبال که در آن نوشته شده بود روزانه مبلغ 2800 دلار به ازای هر ملی پوش به باشگاه‌هایی که بازیکنانشان در جام جهانی هستند، پرداخت می‌شود اشاره کرد که تا پایان برنامه بین او، نبی ، برخی از مسوولان باشگاه‌ها و کسرایی موضوع بحث شد.

ابتدا نبی در این رابطه گفت: پیش از موعد مقرر که فیفا تعیین کرده بود باشگاه‌ها همه فرم‌ها را پر کردند و آن را برای فیفا فرستادیم اما تا جایی که یادم هست کارهای مربوط به این پرونده را آقای کسرایی انجام داد.

رویانیان در ادامه روی خط آمد و گفت: نه من و نه منتقمی قائم مقام باشگاه از امضای چنین نامه‌ای خبر نداریم. شاید در زمان استعفای من این نامه را امضا کرده‌اند!

کسرایی مدیر امور بین الملل سازمان لیگ در توضیح اتفاقاتی که در این رابطه رخ داده گفت: من شخصا با همه باشگاه‌ها صحبت کردم و از آقای درودگر که گفته اطلاعی ندارم، تعجب می کنم چرا که خود او دو بار از من پرسید جریان این نامه چیست. از باشگاه پرسپولیس هم فردی به نام امام‌وردی نامه را دریافت کرده و با امضای مدیر باشگاه به ما برگرداند.

به گزارش ایسنا، پرداختن به اتفاقات مجمع اخیر فدراسیون فوتبال بحث بعدی 90 بود که عابدینی روی خط آمد و درباره اشکالات مجمع گفت: دوستان برای بررسی بودجه فدراسیون یک کمیته شش نفره را منصوب کردند اما جلسات این کمیته هنوز برگزار نشده است.الان که بودجه فدراسیون تصویب نشده هر کاری انجام شود غیر قانونی است.دوستان فکر می‌کنند بدون این که کمیته تشکیل شود می توانند از بودجه استفاده کنند.من یک شب قبل از برگزاری مجمع با کفاشیان صحبت کردم که او گفت برنامه بودجه را نخوانده است. به او گفتم مشکل این برنامه را پیدا کن اما او گوش نکرد.

مدیر عامل باشگاه داماش ادامه داد: ما هیچ منعی برای هزینه فدراسیون در تیم ملی نگذاشته‌ایم اما برای تیم بزرگسالان 16.5 میلیارد هزینه شده است. بحث ما این است که دوستان بیایند ردیف بدهند که مثلا این پول خرج بازی تدارکاتی، اردو و سایر موارد شده است. بودجه را که نمی‌شود کیلویی نوشت!

در ادامه نبی در پاسخ به این سوال که چرا رای پرونده‌هایی که به دست شما می‌رسد را اعلام نمی کنید، گفت: روال این گونه است که پرونده چه در کمیته انضباطی و چه در کمیته استیناف باشد، ابتدا به دبیرخانه‌های این کمیته می رود و بعد برای ما فرستاده می‌شود که آن را امضا کنیم. ما اگر می خواستیم نظر خودمان را در این رای ها اعلام کنیم که دیگر نمی گذاشتیم پرونده‌ها خاک بخورد. ضمن این که در پرونده کسر امتیاز هم به محض این که از سوی کمیته استیناف رای‌اش دست ما رسید من آن را امضا کردم.

**حاشیه‌ها

گزارشگر 90 پیش از دیدار تیم‌های تراکتورسازی و استقلال به میان هواداران تیم تبریزی رفته بود. یکی از آن‌ها با تعریف از سرمربی تراکتور می‌گفت: دکتر جلالی خیلی مربی خوبی است.

همچنین هوادار دیگر این تیم با انتقاد از برنامه‌ریزی سازمان لیگ معتقد بود زمان بازی با سایپا را تغییر داده‌اند تا محرومان استقلال به دیدار به تراکتورسازی برسند.

یک پیرزن بوشهری که می‌گفت شدیدا فوتبالی و هوادار پرسپولیس است علاقه خود را به علی دایی اعلام کرد. او می‌گفت: دایی را دوست دارم و هر هفته هم شب‌ها بیدار می مانم و برنامه 90 را تا پایان می‌بینم.

مجید تشرفی پیشکسوت‌ تیم‌های پرسپولیس، عقاب و ماشین سازی که در بستر بیماری است سوژه یکی از گزارش‌های 90 بود.

علیرضا جهان‌بخش لژیونر تیم نایمخن هلند نفر بعدی بود که با پخش کلیپی صحبت‌هایش پخش شد. او از حضور دراین تیم هلندی ابراز رضایت کرد و گفت: لیگ هلند می تواند سکوی پرتابم به سمت لیگ‌های بزرگ اروپایی باشد.

جهان بخش همچنین از کسانی که با پرچم ایران به استقبال او آمده بودند تشکر کرد و گفت: این بهترین استقبال از من بود.

بازیکن سابق داماش همچنین با خوشحالی از انجام نخستین بازی برای تیم ملی فوتبال گفت: دوست دارم از این به بعد هم به تیم ملی دعوت شوم و خودم را نشان دهم.

به گزارش ایسنا، سوال نظرسنجی این هفته درباره انتخاب بهترین بازیکن نیم فصل بود که بیش از دو میلیون پیامک به برنامه ارسال شد و در نهایت سیدجلال حسینی با 52 درصد بهترین بازیکن نیم فصل لقب گرفت و آندرانیک تیموریان با 41 درصد آراء نفر دوم شد. پس ازاین دو نفر هم حامد لک، بختیار رحمانی و سجاد شهباززاده بودند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین