کد خبر: ۲۱۸۸۶۹
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۶

چگونه پاییز را بدون زکام سر کنیم؟

زُکام به معنی التهاب بافت مخاطی بینی است که آزاد شدن واسطه‌های التهابی مانند هیستامین موجب احتقان بینی، آبریزش بینی و کاهش حس بویایی می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: باشگاه خبرنگاران نوشت: زکام به آبریزش بینی به طرف خارج حلق و سینه گفته می‌شود و می‌تواند در نتیجهٔ سرماخوردگی ساده ایجاد شود و یا دنبالهٔ یک بیماری مهمتر مانند سرخک و آنفلوآنزا باشد. این بیماری در فصل پاییز بسیار متداول است ولی می توان با رعایت نکات خاص از یان بیماری پیشگیری کرد.

-‌ براي كاهش احتمال سرماخوردگي از تماس دست‌ها با بيني و صورت خود، حتي‌المقدور پرهيز كنيد و به طور مداوم دست‌هاي خود را با آب گرم و صابون بشوئيد. اين كار بويژه پس از قرار گرفتن در اماكن عمومي مثل فروشگاه‌ها، ايستگاه‌هاي اتوبوس و مترو، مدرسه و اداره، ضروري است.

- این روزها ممکن است با بالا و پایین شدن دمای هوا بدن شما عرق کند و در مواقع خنک شدن آن احتمال سرماخوردگی بسیار بالا خواهد رفت. همیشه به اندازه ای لباس بپوشید که از به وجود آمدن این مشکلات جلوگیری شود.

- با مشورت پزشك، واكسن آنفلوآنزاي فصلي را در زمان مناسب تزريق كنيد. اما اگر پس از واكسن دچار علائم آنفلوآنزا شديد، با پزشك مشورت كرده و از داروي مناسب براي كاهش علائم استفاده كنيد.

- همچنين توصيه مي‌شود كه احتمال ابتلا به آلرژي‌هاي فصلي را با محدود كردن تماس خود با مواد آلرژي‌زا و پرهيز از قرار گرفتن در معرض هواي حساسيت‌زا كاهش دهيد. براي اين منظور، درها و پنجره‌ها را در طول ساعات صبح و قبل از ظهر ببنديد چون در اين ساعات ميزان گرده‌هاي آلرژي‌زا در هوا به بالاترين حد مي‌رسد.

- این روزها ممکن است با بالا و پایین شدن دمای هوا بدن شما عرق کند و در مواقع خنک شدن آن احتمال سرماخوردگی بسیار بالا خواهد رفت. همیشه به اندازه ای لباس بپوشید که از به وجود آمدن این مشکلات جلوگیری شود.

- مصرف ویتامین‌های A و C كه در انواع میوه‌ها و سبزیجات به وفور یافت می‌شوند و از جمله آنتی‌اكسیدان‌ها به شمار می‌آیند، می‌تواند برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی موثر باشد. میوه‌های ترش مزه مانند لیموترش و كیوی سرشار از ویتامین C هستند و برای درمان سرماخوردگی توصیه می‌شوند.

- از سونای استخرها استفاده کنید چرا که وقتی به سونا می روید هوایی که استنشاق می کنید بالاتر از 80 درجه است و این درجه حرارت باعث از بین رفتن ویروس های سرماخوردگی می شود .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین