کد خبر: ۲۲۰۷۳۵
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹

پیشنهاد ایران به مشتریان نفتی/ اعلام زمان بازگشت غول‌های نفتی به ایران

قائم مقام وزارت نفت با تاکید بر اینکه با لغو برخی از تحریم‌ها، مشتریان خارجی می‌توانند نفت ایران را با بیمه و کشتی خود خریداری کنند، زمان بازگشت شرکت‌های بزرگ خارجی و بین‌المللی به صنایع نفت و گاز ایران را اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید کاظم وزیری هامانه امروز در جمع خبرنگاران با استقبال از توافق بزرگ هسته ای ایران و 5+1 و کاهش برخی از تحریم‌های پیش روی صادرات نفت ایران به بازار جهانی، گفت: قطعا لغو تحریم ها عملیات صادرات و انتقال نفت ایران به بازار جهانی را تسهیل و تسریع می‌بخشد.

قائم مقام وزارت نفت با اعلام اینکه با اشاره آمادگی ایجاد شده در بین شرکت‌های بین‌المللی برای بازگشت به صنعت نفت ایران، تصریح کرد: پیش بینی می شود به محض لغو کامل تحریم ها شرکت‌های بزرگ بین‌المللی به صنعت نفت و گاز ایران بازگردند.

وزیری هامانه با بیان اینکه پیش بینی می شود با لغو تحریم‌های نفتی و بانکی، ایران مطالبات مالی حاصل از فروش نفت خود را باز گرداند، تاکید کرد: از این رو مشکل نقل و انتقال ارزی حاصل از فروش طلای سیاه به حداقل کاهش خواهد یافت.

قائم مقام وزارت نفت خاطرنشان کرد: مشتریان نفت ایران از این پس می توانند با بیمه و کشتی‌های نفتکش خود نفت ایران را خریداری و حمل کنند.

این مقام مسئول درباره لغو تحریم صادرات محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری ایران به بازار جهانی هم توضیح داد: تا پیش از لغو تحریم‌ها هم ایران هیچ گونه محصول بدون مشتری پتروشیمی نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه با وجود اعمال تحریم‌ها ایران با عبور از سد محدودیت ها محصولات پتروشیمی خود را به کشورهای مختلف جهان صادر کرده است، بیان کرد: با این وجود لغو تحریم های اخیر منجر به آسان سازی روند صادرات پتروشیمی خواهد شد.

به گزارش مهر، سند توافق مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 پس از چهار روز مذاکرات فشرده در ژنو سوئیس شب گذشته امضا شد و سران پنج کشور بزرگ اقتصادی جهان با آزادسازی صادرات محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری ایران به کشورهای عضو اتحادیه اروپا موافقت کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین