کد خبر: ۲۲۰۷۵۰
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶
محمدرضا عارف در دومین نشست هم‌اندیشی نهادهای مردم نهاد:

تیم مذاکره کننده‌ هسته‌ای ازسرمایه‌ اجتماعی که در انتخابات خلق شد به خوبی استفاده کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر دخالت حداقل در امور سازمان‌های مردم نهاد گفت: متاسفانه برخی دستگاه‌ها نگاه قیم‌مابانه به سازمان‌های مردم نهاد دارند و در امور آنها دخالت می کنند، ان شاءالله با کمک مجلس طرح اصلاح قوانین و نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد در جهت رشد کمی و کیفی سمن‌ها و مشارکت بیشتر آنها در توسعه و پیشرفت کشور پیش برود و با برخورد سلیقه‌ای روبرو نباشیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر محمدرضا عارف در دومین جلسه "هم‌اندیشی سمن‌ها" که با موضوع بررسی اصلاح قانون و نظارت بر سمن‌ها در بنیاد امید ایرانیان برگزار شد با اشاره به توافقات ژنو گفت: باید از تیم مذاکره کننده‌ هسته‌ای در ژنو تشکر کنیم چرا که براساس عزت،حکمت، مصلحت و عقلانیت با تمام پیچیدگی‌های موجود یک تنه به مصاف کشورهای مدعی رفتند و در چارچوب مصالح کشور ،از تمام سرمایه‌ اجتماعی که در انتخابات 24 خرداد خلق شد به خوبی استفاده کرده و به دنیا تفهیم کردند که باید با ایران از در گفت‌وگو و احترام وارد شد.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد:آنچه در گام اول به دست آورده ايم يك برنامه 6 ماهه براي توقف و کاهش تحريم ها دربرابر توقف گسترش فعاليت  هاي هسته اي است كه با گام نهايي كه لغو همه تحريم ها و ادامه فعاليت هاي هسته اي ايران در پرتو اعتمادسازي نسبت به صلح آميز بودن ماهيت آن امكان پذير مي شود، تكميل می شود که انشالله مراحل بعد هم با موفقیت همراه شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با گرامیداشت هفته بسیج افزود: سازمان‌های مردم نهاد خود یک بسیج اجتماعی هستند و امیدواریم با طرحی که در مجلس شورای اسلامی تصویب می‌شود از ظرفیت‌ سمن‌ها به خوبی استفاده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انقلاب با پشتوانه مردم به وجود آمده است و جایگاه مردم باید در تمام امور پررنگ باشد و قانون اساسی ما نیز بر این مساله تاکید ویژه دارد اما متاسفانه به دلیل برخوردهای سلیقه‌ای با سازمان‌های مردم نهاد عملکرد پررنگی دیده نشده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی  با بیان اینکه در هشت سال اصلاحات سمن‌ها پیشرفت خوبی داشتند گفت: اما در همان زمان نیز به قدر کافی فعالیت چشمگیری از سمن‌ها دیده نشد. امروزه باید توانایی سازمان‌های مردم نهاد را باور کنیم و برخی از مسئولیت‌ها را به آنها واگذار کنیم چرا که انگیزه سازمان‌های مردم نهاد نسبت به سازمان‌های دولتی بیشتر است و عموما دغدغه منافع مالی ندارند و دولت می‌تواند بهره برداری بیشتری از آن‌ها انجام دهد.

عارف با اشاره به اینکه رفتار سلیقه‌ای جز هزینه و خسران نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت افزود: امیدواریم در دولتی که با پشتوانه و حمایت مردمی روی کار آمده است سازمان‌های مردم نهاد بیش از پیش پررنگ‌تر فعال شوند چرا که امروزه در بحث آسیب‌های اجتماعی با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستیم و در برحی موارد به سمت بحران حرکت می‌کنیم و دولت به تنهایی نمی‌تواند با این مسائل مقابله کند و حتما نیازمند سازمان‌های مردم نهاد است و باید از مجلس تشکر کنیم که به سراغ بررسی این طرح آمده است.

به گزارش امید، وی با اشاره به روز جهانی "حذف خشونت علیه زنان" نیز اظهار کرد: در کشورهای مدعی دمکراسی و آزادی، خشونت علیه زنان بیشتر است و در همان اندازه که در کشورهای در حال توسعه و عقب مانده تبعیض در مساله زنان دیده می‌شود در کشورهای پیشرفته نیز وجود دارد. در روزهای گذشته گزارشی از خشونت علیه زنان در فرانسه دیده شد و اگرچه در ظاهر خشونت فیزیکی دیده می‌شود اما علیه زنان خشونت‌های نرم نیز وجود دارد و ما باید با الگوگیری از تعالیم اسلام در مورد حذف خشونت علیه زنان نه تنها در کشور خود بلکه در همه دنیا تلاش کنیم  و می توانیم در این زمینه موثر باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین