کد خبر: ۲۲۱۲۴۸
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۶

برازجان برای چهلمین بار لرزید

گزارش های مرکز لرزه نگاری کشوریحاکی از آن است که منطقه برازجان ساعت 19 و شش دقیقه و 36 ثانیه شامگاه امروز (شنبه) برای چهلمین مرتبه در دو روز گذشته لرزید.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: این زمینه لرزه به بزرگی 3.9 ریشتر ( در مقیاس امواج درونی) در عرض شمالی 29.21 و طول شرقی 51.27 درجه بوقوع پیوست.

براساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، از ساعت 17:21 روز پنجشنبه هفتم آذرماه تا ساعت 8 صبح امروز (شنبه) 39 زمین لرزه حوالی برازجان واقع در مرز استان های بوشهر و فارس را لرزاند.

بزرگترین زمین لرزه بوقوع پیوسته در این منطقه 5.7 ریشتر بود که ساعت 17 و 21 دقیقه عصر پنجشنبه هفته گذشته رخ داد.

کوچکترین زمین لرزه این منطقه نیز در بازه زمانی یاد شده، سه ریشتر بوده است.

به گفته مدیرکنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، 32 اردوگاه اسکان اضطراری و موقت در مناطق زلزله زده برازجان در استان بوشهر برپا شده است.

مرتضی مرادی پور گفت: این اردوگاه ها در شهر برازجان و روستاهای ده قائد، زیارت، راهدار، بنه ، جابری و بارگاهی برپا شده است.

وی افزود: از زمان وقوع زمین لرزه اخیر در استان بوشهر 40 گروه واکنش سریع امدادی خدمات متنوع امدادی شامل امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری به زلزله زدگان این منطقه ارائه کرده اند.

مرادی پور اضافه کرد: تاکنون هزار و 300 دستگاه چادر امدادی، هزار و 720 تخته موکت و دو هزار و 600 تخته پتو در میان زلزله زدگان توزیع شده است.

 به گزارش ایرنا، زمین لرزه 5.7 ریشتری عصر پنجشنبه هفتم آذر برازجان هفت کشته و 195مصدوم برجای گذاشت و بین 10 تا 60 درصد به 300 واحد مسکونی روستایی منطقه خسارت وارد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین