کد خبر: ۲۲۱۹۶۹
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۱

درگذشت ماندلا/ پرچم 209 کشور در مقر فیفا نیمه‌افراشته شد

پرچم تمامی 209 کشور عضو فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در پی درگذشت نلسون ماندلا قهرمان مبارزه با آپارتاید، به حالت نیمه افراشته درآمد و تمامی مسابقات آتی ملی با یک دقیقه سکوت آغاز خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا از فیفا، نلسون ماندلا قهرمان مبارزه با تبعیض ن‍ژادی و رییس جمهوری پیشین آفریقای جنوبی پس از ده ها سال مبارزه مستمر علیه ن‍‍ژادپرستی، سرانجام روز پنجشنبه در سن 95 سالگی درگذشت.

رییس فیفا در همین راستا یاد و خاطره وی را گرامی داشت وهمدردی عمیق خود را به خاطر فقدان چنین شخصیت برجسته ای ابراز کرد.

سپ بلاتر در پیام تسلیت خود گفت: با اندوه فراوان مراتب احترام خود را به یک انسان فوق العاده و شاید یکی از بزرگترین انسان های زمان و همچنین دوست عزیزم، نلسون ماندلا، ابراز می کنم.

وی افزود: او و من به قدرت استثنایی فوتبال برای اتحاد مردم در صلح و دوستی و اینکه فوتبال می تواند به عنوان مدرسه زندگی، ارزش های اجتماعی را به مردم بیاموزد، ایمان راسخ داشتیم.

بلاتر آورده است: او وقتی در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی به ورزشگاه ژوهانسبورگ رفت، مورد تشویق و احترام حاضران قرار گرفت. او انسانی مردمی بود که در قلب آنها جای داشت و من آن زمان یکی از بهترین لحظات زندگی ام را تجربه کردم. جام جهانی آفریقای جنوبی از نظر او رویایی بود که به حقیقت پیوست.

رییس فیفا خاطرنشان کرد: نلسون ماندلا برای همیشه در قلب های ما خواهند ماند. خاطره مبارزات به یادماندنی او علیه ظلم و ستم، جذبه باورنکردنی اش و ارزش های مثبتی که داشت، با ما خواهند ماند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین