کد خبر: ۲۲۱۹۸۰
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳

سیدمحمد خاتمی: ماندلا نمی‌میرد

رئیس جمهوری اسبق جمهوری اسلامی ایران در پیامی یاد قهرمان مبارزه با آپارتاید و استعمار و خودکامگی، نلسون ماندلا را گرامی داشت و به روان پاک او که تا انسان هست و برای آزادی و سربلندی تلاش می کند زنده است درود فرستاد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: به گزارش آفتاب به نقل از روابط عمومی دفتر حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی، متن کامل پیام رئیس موسسه بین المللی گفتگوی فرهنگها و تمدنها بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"ماندلا" نمی میرد و نام او الهام بخش همه کسانی است که زندگی را برای همگان شاداب و پر امید می خواهند. او زنده است تا آنگاه که انسان هست و برای آزادی و سربلندی تلاش می کند.

"نلسون ماندلا" بزرگ مردی است از تبار آزادگی و انصاف که پربارترین دوران عمر خود را در زندان به سر برد تا انسانیت اسیر بیداد و تبعیض را در هر کجای زمین از زندان برهاند و آنگاه که در میان شور بی همانند هموطنانش و هلهله شادمانی همه آزادیخواهان بر مسند قدرت رسمی جا گرفت حتی از دشمنان خویش که نماینده پلیدترین شکل ستم یعنی تبعیض نژادی بودند انتقام نگرفت و حتی آنان را نیز از مهربانی و رأفت و گذشت خود بی نصیب نگذاشت.

او که قدرت معنوی بی نظیرش را از مردم و عشق مردم گرفته بود هیچگاه به افسون قدرت پیدا فریفته نشد و در اوج محبوبیت و مقبولیت قدرت ظاهری را به دیگران واگذاشت و تا باز هم به میان مردم بیاید و با دردها و سختی های آنان همنوا شود و تا آنجا که بتواند در کاهش آن ها بکوشد.

قهرمان مبارزه با آپارتاید و استعمار و خودکامگی در مهربانی، در پاسخ خشونت را با محبت دادن بی آن که ذره ای از اصول و معیارهای ارزشمندی که به آن پای بند بود کوتاه بیاید نیز قهرمان بود.

امروز تنها مردم بزرگوار و سربلند آفریقای جنوبی نیستند که در ماتم از دست دادن این مرد جلیل القدر داغدارند بلکه جان همه آزادگان همه آنان که حرمت انسان و حقوق او را پاس می دارند و همه آن ها که در جستجوی عدالت اند و از بیداد بیگانه و جباریت قدرتهای خودی رنج می برند در عزای او آتشناک است.

یادش را گرامی می داریم و به روان پاکش درود می فرستیم
سید محمد خاتمی
۱۵ آذر ۱۳۹۲
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین