کد خبر: ۲۲۴۲۲۴
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۴

درمان و پیشگیری از 10 بیماری با ویتامین C

پیشگیری از سرماخوردگی، عفونت های ویروسی، التیام زخم ها، حفظ ساختار غضروف ها، استخوان ها و دندان ها، درمان آسم، تصلب شرائین، ترمیم بافت ها، درمان سوختگی و پیشگیری از سرطان از جمله خواص مصرف ویتامین C است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:  بدن قادر به تولید و ذخیره سازی ویتامین C نیست در حالی که این ویتامین مانند سلاحی در پیشگیری و درمان سرماخوردگی فصلی عمل می کند، بنابراین مصرف روزانه این ویتامین برای پیشگیری از سرماخوردگی توصیه می شود .

ویتامین Cهمچنین در التیام زخم ها، ترمیم بافت ها و حفظ ساختار غضروف ها، استخوان و دندانها موثر است و وجود این ویتامین برای تشکیل کلاژن ضروری است.

پرتقال، لیموترش، لیموشیرین، گریپ فروت، توت فرنگی، گوجه فرنگی، سیب زمینی، طالبی، فلفل سبز و سبزی ها از منابع طبیعی حاوی این ویتامین هستند و علاوه بر این خوراکی ها ، افراد می توانند از مکمل های دارویی این ویتامین نیز برای پیشگیری از عفونت های ویروسی استفاده کنند.

این ویتامین همچنین در درمان آسم، تصلب شرائین (سخت شدن رگ ها)، بیماریهای قلب و عروق، اسکیزوفرنی، سوختگی و نیز سرطان ها نیز موثر است.

خوردن میوه ها و سبزی های حاوی ویتامین C محدودیتی ندارد و میزان اضافی این ویتامین در صورت مصرف قرص آن به صورت ادرار از بدن دفع می شود اما مصرف روزانه بیش از دوگرم قرص این ویتامین توصیه نمی شود زیرا مقادیر زیادی آن ممکن است موجب اسهال و استفراغ شود .

پزشکان توصیه می کنند افراد سیگاری، افرادی که در محیط های حاوی آلوده کننده های زیست محیطی زندگی می کنند، ورزشکاران و افرادی که دچار ضربه می شوند و همچنین بیمارانی که تحت شیمی درمانی قرار می گیرند ، مقادیر بیشتری از این ویتامین را دریافت کنند .

کمبود این ویتامین می تواند موجب ضعف، کم خونی، لثه های نرم و اسفنجی و خونریزی دهنده، از دست دادن دندان ها، خونریزی مخاطی و خون مردگی شود .

خشکی و شکننده شدن موها، پوست خشک، کاهش سرعت التیام زخم ها، خون مردگی ، خونریزی بینی، درد و التهاب مفاصل ، کاهش قدرت غلبه بر عفونت و افزایش وزن نیز می توانند از نشانه های کمبود این ویتامین در بدن باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین