کد خبر: ۲۲۴۵۷۹
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۸

صباح‌زنگنه: تحریم‌های اخیر نقض توافق ژنو محسوب نمی‌شود

یک کارشناس حقوق بین‌الملل گفت: قطعا تحریم‌های صورت گرفته علیه ایران در این مقطع زمانی خاص با نیت مثبتی صورت نگرفته است، اما نمی‌تواند نقض توافق ژنو محسوب شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: صباح زنگنه در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد تحریم‌های اعمال شده علیه ایران و بررسی آن از منظر حقوقی، اظهار کرد: چیزی که در حال حاضر مطرح شده (قانون جدید تحریم‌ها) اگر به اجرا دربیاید و مورد قبول دولت آمریکا قرار گیرد قطعا نقض توافق محسوب می‌شود، اما اگر یک امر مداومی بوده و تاکید و تکرار آنچه که قبلا تصویب کرده‌ بودند اجرا شود به عنوان نقض توافق ژنو محسوب نمی‌شود.

وی معتقد است: قطعا چنین اقدامی در این مقطع زمانی خاص با نیت مثبتی صورت نگرفته و با همین وضعیت نشان داده می‌شود که عده‌ای،‌ جریان‌ها و احیانا تشکیلاتی با پیشرفت مذاکرات و رسیدن به توافقات مخالف هستند و از هر راه و مسیری سعی می‌کنند این توافقات به نتیجه نرسد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: باید دید دو طرف مذاکرات یعنی ایران و گروه 1+5 آیا خواهان ادامه کار و رسیدن به توافقات نهایی هستند که در این صورت باید همه پیامدها را تحمل کنند.

صباح زنگنه گفت: تحریم‌های صورت گرفته علیه ایران فصل جدیدی محسوب نمی‌شود بلکه این تحریم‌ها ادامه فصول قبلی است ولی طرح این تحریم‌ها در این مقطع خاص زمانی با نیت درستی صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: هیچ گونه خللی در روند تحریم‌ها ایجاد نمی‌شد اگر این تعداد از شرکت‌ها در این مقطع زمانی خاص تحریم نمی‌شدند؛ بنابراین به لحاظ حقوقی تحریم‌های جدید علیه ایران نمی‌تواند نقض توافق ژنو محسوب شود، اما به لحاظ عملی یک نوع تلاش برای به وجود آوردن اخلال در روند این توافقات محسوب می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین