کد خبر: ۲۲۴۷۶۴
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۰

نامزدهای 88 درباره نسبت «دروغ» و «احمدی نژاد» چه گفتند؟

رییس دیوان عدالت اداری روز پنج شنبه 5 دیماه 92 مدعی شد که در دوره گذشته، رییس‌جمهور محترم (احمدی نژاد) به مردم دروغ می‌گفت و قانون را علنا زیر پا می‌گذاشت. این همان ادعایی است که سه نامزد رقیب احمدی نژاد در آن سال درباره ی او زده بودند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش انصاف نیوز، بخشی از اظهارات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 و اعتراض هاشمی رفسنجانی مرور می شود:

بخشی از مناظره میرحسین موسوی و محمود احمدی نژاد

احمدی نژاد گفت: من می خواهم در ابتدای عرایضم گله بکنم از برخوردهای بسیارغیرمنصفانه وظالمانه، بلکه دروغ پردازی های بزرگ و تخریب بی سابقه ای که علیه یک دولت انجام شده است ... این دولت در خدمت مردم بود، در مدت کوتاه چهار سال افتخارات بزرگ در عرصه های داخلی وجهانی بوجود اورد که البته کار ملت است، می بینیم امروز ملت با نشاط هستند ظرفیت های ملت در حال شکوفایی است درعرصه های علمی فن آوری در عرصه های سیاسی بخصوص در سیاست خارجی امروز ملت ایران عزیز و عزیزترین ملت هاست اما همه اینها نادیده گرفته می شود وسنگین ترین دروغها و تهمت ها در طول چهار سال بخصوص درطول سه ماه اخیر من البته آقای موسوی را دوست دارم همیشه هم به ایشان احترام گذاشته ام اما اتفاقی که در این سه ماه افتاد برای من قابل توجیه نیست.

موسوی با بیان اینکه اصلاحات قانونی باعث خواهد شد که دیگر کسی آمار دروغی ندهد، تصریح کرد: یک دولت چرا باید در طول 4 سال فعالیت خود ساکت باشد اما بیاید و به یکباره افرادی را با اتهام مواجه کند.


نامه دفتر هاشمی رفسنجانی به عزت الله ضرغامی

در پی مناظره شب گذشته در شبکه سوم سیما بین جناب آقای محمود احمدی‌نژاد و جناب آقای میرحسین موسوی و نسبت دادن دروغ‌ها و تهمت‌های مکرر به شخص آیت الله هاشمی رفسنجانی و فرزندان ایشان و ایجاد شبهه در فاضای انتخاباتی توسط آقای احمدی‌نژاد در این برنامه که فرصت دفاع و پاسخگویی نیز وجود نداشت، خواهشمند است دستور فرمایید قبل از اتمام مهلت تبلیغات انتخاباتی فرصت مناسب در اسرع وقت درهمان شبکه جهت پاسخگویی و شفاف‌سازی درباره موارد کذب ادعا شده فراهم شود.


بخشی از سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی، دو روز پس از مناظره

این اتهام که آقای هاشمی رفسنجانی به رئیس یکی از کشورهای خلیج فارس گفته است تا 6 ماه دیگر این دولت ساقط می شود یک دروغ است. دلسوزتر از آقای هاشمی رفسنجانی برای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی چه کسی است؟ کسی که به امام پیشنهاد می کند مرا قربانی جنگ کنید تا خود شما به خاطر پذیرفتن قطعنامه مصون بمانید؛ چگونه می تواند علیه کشور خود با بیگانگان اینگونه سخن بگوید؟
محور بودن آقای هاشمی رفسنجانی در نامزدی آقای میرحسین موسوی نیز یک دروغ آشکار است . اینکه ایشان از یک نامزد حمایت کند طبق قانون مجاز است ولی اگر چنین حمایتی وجود داشته باشد به معنای محور بودن نیست . اینکه رئیس جمهور چنین نسبت های دروغی به انسان های بزرگ و خدمتگزاری می دهد برخلاف سوگندی است که برای حفظ حرمت مردم کشور در منصب ریاست 
حضرات علما و مراجع باید به این سئوال پاسخ بدهند که حکم شرعی آنچه در باصطلاح مناظره شب 14 خرداد از تلویزیون پخش شد چیست؟ آیا هر کس مجاز است در برابر ده ها میلیون مردم به دروغ و تهمت و افترا متوسل شود؟ آیا سکوت در برابر این اظهارات جایز است؟ آیا در آینده بزرگان دیگر از این قبیل تعرضات مصون خواهند بود !
دستگاه قضائی در برابر این تخلفات آیا احساس وظیفه قانونی نمی کند؟ آنچه در این باصطلاح مناظره گفته شد اگر درست باشد تحت عنوان اشاعه فحشا و اگر درست نباشد تحت عناوینی از قبیل دروغ و تهمت و افترا قابل تعقیب قانونی است . آیا مسئولان قضائی ما شجاعت انجام وظیفه را دارند


بخشی از مناظره محسن رضایی و محمود احمدی نژاد

محسن رضایی: مردم! خودتان قضاوت کنید و ببینید که بیکاری در خانواده های خودتان چقدر است و ببینید که با عدد آقای احمدی نژاد جور در می آید. نباید با اعداد، حقایق را کتمان کنیم. البته من نمی گویم که آقای احمدی نژاد دروغ می گوید من اصلاً چنین ادبیاتی را قبول ندارم اما این نوع عددسازی هایی هم که یک نوع راستی نمایی است؛ درست نیست و خوب نیست که سرمان را زیر برف کنیم ، حقایق را نبینیم و در بحران بیفتیم.


مناظره محسن رضایی و احمدی نژاد

احمدی نژاد درباره بحث هایی که در مناظره دیشب صورت گرفت؛ گفت: منبع آمارهایی که ارائه کرده ام از بانک مرکزی و مرکز آمار ایران است که حدود 50 سال آمار منتشر می کند اما اینکه در برنامه ای تلویزیونی برخلاف همه قوانین و به طور مکرر، یک نامزد را که هنوز مسئول است به دروغگویی متهم می کنند و توهین های زیادی به او می زنند، جای بحث است. انشاء‌الله در وقتی که حق قانونی بنده است در این باره پاسخ خواهم داد.
دروغگو، خائن و خائن هم ترسو است؛ چه کسی تا امروز از این دولت ترس سراغ دارد؛ من فکر می کنم همین کافی باشد اما در این باره که چرا برخی علیه بنده این گونه هجوم برده اند و به هر حرفی که دلشان می خواهد ،متوسل می شوند توضیح خواهم داد.

محسن رضایی نیز در این مناظره گفت: مردم! خودتان قضاوت کنید و ببینید که بیکاری در خانواده های خودتان چقدر است و ببینید که با عدد آقای احمدی نژاد جور در می آید. نباید با اعداد، حقایق را کتمان کنیم تصریح کرد: البته من نمی گویم که آقای احمدی نژاد دروغ می گوید من اصلاً چنین ادبیاتی را قبول ندارم اما این نوع عددسازی هایی هم که یک نوع راستی نمایی است؛ درست نیست و خوب نیست که سرمان را زیر برف کنیم، حقایق را نبینیم و در بحران بیفتیم. 


بخشی از نامه هاشمی رفسنجانی

اگر نظام نخواهد یا نتواند با پدیده‌های زشت و گناه‌آلودی مثل تهمت ها؛ دروغ‌ها و خلاف‌گوییهای مطرح شده در آن مناظره برخورد کند و اگر مسئولان اجرای قانون نخواهند و یا نتوانند به تخلّف‌های صریح خلاف قانون در اعلان افراد به عنوان فاسد که فقط بعد از اثبات تخلّف در دادگاه قابل اعلان است، رسیدگی کنند و اگر فردی در موقعیت ریاست جمهوری بدون مراعات ‌شأن منصب مقدسش خود را مجاز به ارتکاب چنین گناهان کبیره و اخلاق‌شکن علیرغم سوگند به مراعات شرع و قانون بداند، چگونه می‌توانیم خود را از پیروان نظام مقدس اسلامی بدانیم؟


بخشی از مناظره مهدی کروبی و احمدی نژاد

مهدی کروبی در بخشی از این مناظره در پاسخ به صحبت های آقای احمدی نژاد گفت: سه مطلب را درباره فرمایشات شما می گویم؛ اولین مطلب این است که هر دولتی باید با مردم صادق باشد و بزرگترین سرمایه امام (ره) صداقت ایشان با مردم بود که آمدند و انقلاب کردند.
ایرانیان نعمت صداقت را از زرتشت تا اسلام و امام زمان ( عج) داشتند و دارند و ایرانیان وصیت می کردند که این دو کار را نکنید دروغ نگویید و نزول نخورید و اسلام هم می گوید بدترین گناه ، دروغ است، نمی گوید بدترین گناه مثلاً میگساری یا نماز نخواندن است.


بخشی از مناظره مهدی کروبی و میرحسین موسوی

کروبی گفت: متأسفانه آنقدر دروغ گفته شده، که ممکن است حرف های راست هم، باور یک عده ای نشود.

موسوی هم با بیان اینکه به دو شاخص عمده که با پوست و گوشت مردم ارتباط دارد اشاره می کنم، گفت: مردم خودشان قضاوت کنند بحث شده است که نرخ تورم 15 درصد است درحالی که امار رسمی بانک مرکزی نشان می دهد سال اول دولت نهم نرخ تورم 10و 4 دهم درصدی داشتیم و هم اکنون به 25 و 4 دهم درصد افزایش یافته و این جای تعجب است که چگونه می توان امار بسیار روشن را اگاهانه دروغ بگویند.
موسوی با اشاره به جزوه ای در دست خود، افزود: این جزوه شامل اطلاعات کاملی از مدیریت آمارهای اقتصادی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است که شاخص بهای کالاها را نشان می دهد. این جزوه اسفند86 تا اسفند 87 ، نرخ متوسط تورم را 25و 4 دهم درصد نشان می دهد ، آیا می شود گفت که این سند را مسئولان نظام ندیدند یا دروغ است اما به صورتی دیگر بیان می شود و مردم را به بیراهه پیش می برد.
دو مساله وجود دارد اینکه وضع اقتصاد ماخوب نیست و مهمتر اینکه مردم بگویند اصلا تورم نداریم ایا ممکن است در مقابل مردم یک چیز روشن را که سند و مدرک وجود دارد ، منکر شوند و دروغ بگویند هیچ دولتی درجهان نیست که مهمترین اولویت هایش مبارزه با گرانی نباشد که اثار وخیمی دارد. به این جدول نگاه کنید، یکی از مهمترین شاخص ها ضریب جینی ( نحوه توزیع درامد) است که به طور غلط تغییر داده شده و به مردم گفته شده است، ما چرا باید دروغ بگوییم یکی از مواردی که حکومت با ان طریق صحبت می کند و پاسخگوست و کمک می کند که کشور به سمت پیشرفت حرکت کند ، امار است. تغییر در آمار آن هم در شب انتخابات ، بسیار غلط بوده است و باید گفت که واقعا کشور باید بر روی چه چیزی بایستد. من دهها شاخص در دست دارم که یکی از آنها آمار غلطی است که دولت نهم داده است.

... من به دلیل احساس خطری که در نظام جمهوری اسلامی به وجود امده است و آن پدیده دروغ می باشد به صحنه آمدم. ... ایشان (احمدی نژاد) در صحبت های خودش عنوان کرده است که سرمایه گذاری صنعتی و تولید در زمان جنگ صفر بوده است بنده می خواهم بگویم یکی دیگر از دروغ های مسلم ایشان این بوده است ... من بازسازیها را مطرح نمی کنم اما ایا دروغ گفتن به مردم به خاطر یک صندلی ریاست جمهوری اینقدر اهمیت دارد که ما یک دوره پرافتخار را اینگونه سیاه کنیم، آیا ارزش این قضیه را دارد که ما به مردم به طور صریح دروغ بگوییم. ... تمام وقت من داده شود تا بیاید سه برابر من اینجا صحبت کند من جلوی آقای کروبی قبول کردم بیاید هر دروغی که می خواهد اینجا بگوید ایشان اینجا دروغ می گوید هیچ کس جلویش را نمی گیرد یقه اش را نمی گیرد من که اسم نبردم ... ایشان (احمدی نژاد) این مملکت را به جایی رسانده است که پر از دروغ و نفاق است، پرونده سازی می کند ایشان خجالت نمی کشد در مقابل بنده به صورت بازی مدام عکس خانم من را به من نشان می دهد و می خواهد بگوید بنده روحیه ام خراب است.

---------------------------

سخنان رییس دیوان عدالت اداری، پنج شنبه 5 دیماه 92

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری طی سخنانی در دیدار با مدیران دفاتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان‌ها گفت: یکی از مصیبت‌ها در دوره گذشته این بود که متاسفانه آقای رییس جمهور محترم به مردم دروغ می‌گفت و قانون را علنا زیر پا می‌گذاشت و ما آن زمان می‌گفتیم به قانون عمل کنید.

وی افزود: وقتی مردم می‌بینند عالی‌ترین مقام اجرایی کشور قانون‌گریز و قانون ستیز است به چه کسی اعتماد کنند؟

منتظری ادامه داد: یک آدم متخلف و مجرم را خلاف قوانین سر کار می‌گذارد. دیوان عدالت اداری حکم می‌دهد که این کار خلاف قانون است، اما حکم را ا جرا نمی‌کنند یا مصوبه را طوری تنظیم می‌کنند تا قانون را دور بزنند و حالا هم می‌بینیم دارد گندش درمی‌آید.

رییس دیوان عدالت اداری اظهار کرد: این چیزی است که ما فریاد می زدیم و می‌گفتیم این فرد شایستگی تصدی چنین پست مهمی را ندارد.

وی گفت: اگر حکم مرجع قضایی محترم شمرده نشود سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و هر کسی به خود اجازه می‌دهد هر کاری را انجام دهد.

رییس دیوان عدالت اداری با اشاره به وقوع فساد اقتصادی در ترکیه گفت: در این راستا چند نفر از وزرا در ترکیه استعفا دادند. من متن استعفای یکی از وزرا را دیدیم و ظاهر آن این است که به این دلیل استعفا کرده تا مقامات قضایی مانعی برای تعقیب نداشته باشند.

منتظری تصریح کرد: آن وقت ما می‌آییم یک آدم فاسد را سر کار می‌گذاریم و هرچه هم گفته می‌شود این آدم پرونده و محکومیت دارد توجهی نمی‌شود و این امر با آموزه‌های دین ما سازگار نیست.

وی با اشاره به اهمیت توجه به جایگاه دیوان عدالت اداری گفت: دیوان عدالت اداری یک مرجع برخاسته از انقلاب است و چنین مرجعی با این کیفیت و ساختار را در کمتر کشوری می‌توان پیدا کرد.

رییس دیوان عدالت اداری ادامه داد: دیوان عدالت اداری مرجعی برای رسیدگی به شکایات از دولت است که در درون دولت هم نیست و این از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

منتظری با بیان اینکه دولت در دیوان عدالت اداری هیچ نفوذی ندارد، گفت: ما خودمان را از دولت جدا نمی‌دانیم زیرا ما یک مجموع در درون نظام هستیم، اما اگر کلید عزل و نصب من به عنوان رییس دیوان عدالت اداری در دست رییس جمهور یا یک وزیر بود،‌ خواه یا ناخواه تاثیرپذیر بودم.

رییس دیوان عدالت اداری گفت: متاسفانه بعضی آقایان گفتند با داس نیامده‌ایم ولی عملا داریم می‌بینیم شروع به درو کردن نیروها کرده‌اند اما دیوان عدالت اداری این طور نیست و هیچ تکانی نمی‌خورد.

منتظری با تاکید بر اهمیت حفظ امانت خطاب به مدیران دفاتر این نمایندگی دیوان عدالت اداری گفت: این پست و جایگاهی به من و شما داده شده امانت است. یکی از آسیب‌زاترین موضوعات در فرهنگ اداری ما این است که به عهد و پیمان خود پایبند نیستیم. کشورهای غیرمسلمان مانند ژاپن و چین که اصلا خدا را قبول ندارند را ببینید که ساعت کاری‌شان چگونه است.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید نزدیکترین شما به من کسی است به مردم نزدیک‌تر باشد. تمام این تشکیلات، هزینه کردن‌ها، دفتر و دستک‌ها و برو و بیاها برای این است که در جایگاهی بنشینیم و به مردم خدمت کنیم.

رییس دیوان عدالت اداری با اشاره به جایگاه دیوان عدالت اداری گفت: متاسفانه این جایگاه آنگونه که باید تفسیر و تبیین نشده وگرنه وضع دیوان عدالت اداری الان بهتر بود. بعد از گذشت 30 سال حدود 4 سال پیش تازه یاد ما و مجلسی‌ها آمد که دیوان یک نهاد کشوری است و مردم سراسر کشور حق دارند که برای ثبت شکایت خود مسیر طولانی تا تهران را طی نکنند.

وی خطاب به مدیران دفاتر نمایندگی دیوان عدالت اداری گفت: شما نماینده یک نهاد با جایگاهی رفیع در قانون اساسی هستید و باید بدانید که آبروی دیوان به شما بستگی دارد. شما باید این آبرور را حفظ کنید ونکند خدای نکرده یک تلفن باعث شود به سمتی گرایش پیدا کنید.

به گزارش ایسنا، منتظری در جمع خبرنگاران و در واکنش به صحبت‌های احمد تویسرکانی که اجرای حکم دیوان عدالت اداری درباره سردفتران را منوط به دستور رئیس قوه قضاییه دانسته بود، گفت: ما این حرف را به صورت مطلق قبول نداشتیم و لذا در جلسه‌ای که با آقای تویسرکانی داشتیم آن را حل کردیم.

وی ادامه داد: یکسری پرونده‌ها در این زمینه وجود داشت که به حمدالله بخش عمده‌ای از آنها حل شد. یک بخش مربوط به تصمیمات رئیس قوه قضاییه است و یک بخش هم مربوط به آقای تویسرکانی که ایشان باید اقداماتی انجام دهند.

منتظری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا به عنوان شاکی خصوصی از مرتضوی شکایت نمی‌کنید، گفت: خیر. ولی اگر قرار باشد رسیدگی شود آنقدر شاکی وجود دارد که احتیاجی به شکایت ما نیست و امیدواریم زودتر به این پرونده رسیدگی شود.

رییس دیوان عدالت اداری همچنین درباره جلسه خود با رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: در جلسه با رئیس سازمان میراث فرهنگی درباره موضوعاتی مانند تاکید بر حفظ حقوق مالکان خصوصی و حفاظت از میراث فرهنگی صحبت کردیم و قرار شد کار کارشناسی در این باره انجام شود.

منتظری همچنین گفت: پرونده شکایت کارگران درباره میزان افزایش دستمزدشان در نوبت رسیدگی هیات عمومی دیوان عدالت اداری قرار دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین