کد خبر: ۲۲۵۳۴۶
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۵

میلانی در سوگ پدر به میزبانی هنرمندان نشست/ از فرهادی تا حاتمی کیا و کیمیایی

تهمینه میلانی عصر امروز 10 دی ماه در مراسم درگذشت پدرش دکتر احمدی میلانی به میزبانی هنرمندان و اهالی سینما نشست.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: دکتر احمد میلانی پدر تهمینه میلانی نویسنده و کارگردان سینما  و سازنده فیلم هایی چون "دو زن"، "نیمه پنهان"، سوپر استار"، "آتش بس"، "تسویه حساب" و ... همچنین پدر همسر محمد نیک بین تهیه کننده سینما، روز یکشنبه 8 دی ماه به دلیل سکته مغزی دار فانی را وداع گفت. 

مراسم خطم پدر مرحوم میلانی روز سه شنبه 10 دی ماه در حسینیه پیامبر اکرم (ص) با حضور هنرمندان برگزار شد. با اینکه چند روز تعطیلی بود و گمان می شد که این مراسم با تعداد کمتری از اهالی هنر برگزار شود اما در خیابان شریعتی نرسیده به سید خندان، نزدیک حسینیه ترافیک ماشینها نشان می داد که عده زیادی آمدند تا به این کارگردان سینما و خانواده وی بگویند که ما را در غم خود سهیم بدانید. 

از آنجا که تهمینه میلانی و محمد نیک بین تحصیلات خود را در زمینه معماری گذرانده اند و سالها است در کنار سینما به این حرفه نیز مشغولند به همین دلیل در کنار صنوف سینمایی قطعا چهره های مطرح حوزه معماری و شهرسازی نیز دیده می شوند. به همین دلیل وقتی وارد پله های حسینیه می شویم بیشتر دسته گلها متعلق به شرکتهای ساختمانی و یا حتی دانشجویان معماری دانشگاه علم و صنعت است. البته سبدهای گلی نیز از بنیاد فارابی و سازمان سینمایی هم ارسال شده بود. 

در جلوی در نیک بین به همراه چندین نفر ایستاده اند تا میزبان مهمانان باشند. همچنین در مقابل در ورودی زنان، تهمینه میلانی به همراه خواهرانش و السا فیروزآذر بازیگر فیلمهای وی ایستاده اند و هر کدام از دوستان و آشنایان به وی تسلیت می گویند. 

سالن پر از جمعیت است و نوازنده نی به همراه یک شاعر و مداح مشغول خواندن شعرهایی از شهریار همچون حیدربابا هستند. این صدای موسیقی فضا را اندوهناک و متفاوت از چنین مراسمی کرده است. مداح پدر خانم میلانی را حافظ شناس، مولانا شناس، عاشق ایران و ایران شناس معرفی می کند. 

امروز میلانی و نیک بین میزبان هنرمندان مختلفی بودند. هنرمندانی از نسلها و طیف های مختلف. اصغر فرهادی، مسعود کیمیایی، ابراهیم حاتمی کیا، محمدمهدی عسگرپور، محسن امیر یوسفی، جعفر صانعی مقدم، مسعود اطیابی، مریلا زارعی، مائده طهماسبی، لادن مستوفی، منصوره وافری، امیر اسفندیاری، احمد میرعلائی، حبیب کاوش، علی روئین تن، حسین فرحبخش، عبدالله علیخانی، مرتضی شایسته، فرشته طائرپور، پریسا بخت آور، دانیال عبادی، فتانه ملک محمدی، همایون اسعدیان، امیررضا خادم، الیاس حضرتی، بهزاد فراهانی، جمال ساداتیان، علی اکبر ثقفی، رضا فیاضی، پناه برخدا رضایی، یدالله صمدی، فرامرز روشنایی، کامران ملکی، رضا بنفشه خواه، همایون اسعدیان، جلال معیریان، اسحاق خانزادی، جابر قاسمعلی، حبیب اسماعیلی، علی دهکردی و... آمدند تا تسلی خاطری برای وی باشند. 

به گزارش مهر، همچنین اهالی رسانه و مطبوعات هم میلانی را در این غم تنها نگذاشتند. به همین دلیل حتی تا ساعاتی پس از پایان مراسم هنوز کنار خیابان شریعتی می توانستیم هنرمندانی را ببینیم که در گوشه و کنار با هم صحبت می کردند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین