کد خبر: ۲۲۶۰۲۹
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۳

مخالفت عربستان با کالبد شکافی تروریست سعودی

عربستان سعودی با کالبد شکافی « ماجد الماجد» تروریست سعودی و سرکرده گروه تروریستی تکفیری گردان های « عبدالله عزام» که مسئولیت انفجارهای تروریستی مقابل سفارت ایران در بیروت را برعهده گرفته است ؛ مخالفت کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:  علی عواض عسیری سفیر عربستان سعودی روز یکشنبه در گفت وگو با تلویزیون لبنانی LBC گفت: دولت عربستان سعودی خواستار تشریح کالبد شکافی ماجد الماجد نیست.

عسیری درعین حال گفت که خانواده این تروریست سعودی درخواست تحویل جسد ماجد الماجد را به وزارت خارجه عربستان سعودی ارائه کرده اند.

عسیری همچنین به روزنامه سعودی« الوطن» گفته است که یک هیات سعودی در بیروت در حال گفت وگو با مقامات لبنانی برای انتقال جسد ماجدالماجد به عربستان هستند.

وی می افزاید : مقامات لبنانی نتوانسته اند به هیچ اطلاعات مهمی از ماجد الماجد دست یابند.

تلویزیون الجدید لبنان فاش کرده است که یک دیپلمات سعودی 24 ساعت قبل از مرگ الماجد با او در بیمارستان نظامی بیروت دیدار و گفت وگو کرده است.

روزنامه سعودی الوطن نوشت که تروریست سعودی 24 ساعت قبل از مرگش را در شبه کما بسر برده و حالش یکباره وخیم شده است.

عسیری می گوید: بعداز تاکید مقامات لبنانی مبنی بر مرگ الماجد، گروهی از کارکنان سفارت عربستان در بیروت را مامور کردم که اقدامات لازم را با همکاری طرف لبنانی انجام دهد.

وزیر دادگستری لبنان نیز روز یکشنبه ضمن تایید خبر مرگ « ماجد الماجد» تروریست سعودی، گفت که براساس گزارش پزشکی قانونی لبنان این مرگ به دلایل طبیعی بوده است.

« شکیب قرطباوی» افزود : قاضی « سمیر حمود» دادستان کل لبنان به پزشکی قانونی ماموریت داد که علت بحرانی شدن وضعیت جسمانی ماجد الماجد تبعه سعودی و رییس گروه گردان های « عبدالله عزام» را بررسی و گزارش آن را ارائه کند.

وی تصریح کرد: گزارش پزشکی قانونی مربوط به زمان ورود ماجد الماجد به بیمارستان نظامی تا لحظه مرگ او است و در آن آمده است که الماجد به دلایل طبیعی مرده است.

قرطباوی گفت که براساس این گزارش ، علت مرگ الماجد، نارسایی کلیه ها ، مشکلات ریه ها و آلودگی جسمی به ویروس بوده و او دو ساعت قبل از مرگ در حالت کما بوده است.

وزیر دادگستری لبنان خاطرنشان کرد که این وزارتخانه هیچ درخواستی از عربستان سعودی برای تحویل جسد الماجد دریافت نکرده است.

وی افزود: در صورتیکه دولت عربستان سعودی و یا خانواده الماجد درخواستی برای تحویل جسد الماجد نداشته باشند، دولت لبنان برای دفن او در لبنان اقدام خواهد کرد.

اگر چه در باره مرگ این تروریست سعودی سئوالات زیادی وجود دارد که هنوز پاسخ داده نشده و بویژه افزایش احتمال نقش عربستان سعودی در این مرگ مشکوک اما حجت الاسلام و المسلمین «مصطفی پورمحمدی» وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران در نامه ای به «شکیب قرطباوی» وزیر دادگستری لبنان تاکید کرده است که ایران همچنان بر تمایل تهران جهت اعزام هیأتی به بیروت به منظور مشارکت در روند پیگرد قضایی این جنایت تروریستی تاکید دارد.

بعداز اعلام رسمی خبر بازداشت « ماجد الماجد» تروریست سعودی و سرکرده گروه تروریستی تکفیری گردان های « عبدالله عزام» که مسئولیت انفجار تروریستی 28 آبان ماه گذشته مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت را برعهده گرفته است، تهران رسما خواستار شرکت در روند بازجویی از این تروریست سعودی شد.

این انفجار تروریستی به شهادت 25 تن از جمله حجت الاسلام و المسلمین « ابراهیم انصاری» رایزن فرهنگی ایران در لبنان و زخمی شدن بیش از 150 تن منجر شد.

اما ناگهان فرماندهی ارتش لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ماجد الماجد صبح شنبه در میان روند درمان در بیمارستان نظامی مرکزی ارتش بعد از آنکه وضعیتش بحرانی شد، مرد.

ناظران تاکید دارند با توجه به اهمیت پیگیری پرونده انفجار تروریستی مقابل سفارت ایران و اعترافاتی که الماجد قبل ازمردن کرده است، سفر نمایندگان دستگاه های ذیربط ایرانی برای پیگیری این پرونده بسیار ضروری است و می تواند نقاط تاریک این پرونده بویژه علت مرگ مشکوک و ناگهانی الماجد را روشن کند.

تلویزیون لبنانی «الجدید» لبنان گزارش داده است که « ماجد الماجد» تروریست سعودی پیش از مردن در بازجویی ها در خصوص انفجارهای تروریستی مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت لب به سخن گشوده و زوایای تاریک این جنایت را تشریح کرده است.

الجدید همچنین اعلام کرد که بازجویی های اولیه از تروریست سعودی، بر انفجار تروریستی مقابل سفارت ایران در بیروت متمرکز بوده است.

تروریست سعودی گفته است که خودرو بمب گذاری شده که در مقابل سفارت ایران در بیروت منفجر شد، از اردوگاه عین الحلوه در نزدیک شهر صیدا در جنوب لبنان خارج شده است.

الجدید با اشاره به برخی اخبار ضد ونقیض در باره نحوه مرگ مشکوک این تروریست سعودی گزارش داد که الماجد با یک گذرنامه جعلی با اسم «محمد احمد الماجد» وارد لبنان شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین