کد خبر: ۲۲۶۱۹۰
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵

فارس فردا یخ می‌زند

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استاندار فارس گفت: براساس اطلاعات اعلام شده از سوی هواشناسی استان و با توجه به تداوم بارش‌ها، فردا(سه‌شنبه 17 دی‌ماه) در نقاط شمال، جنوب‌غرب و بخش‌هایی از جنوب و مرکز فارس با پدیده‌ی یخ‌زدگی مواجه هستیم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: «مهدی فیاض‌پور» اظهار کرد: با توجه به این اطلاعات هم‌چنین تداوم بارش‌ها، ضرورت توجه شهروندان به نکات ایمنی مهم است.

وی با بیان اینکه صبح و عصر امروز مدارس در برخی نقاط استان فارس از جمله مرودشت، ارژن، سپیدان، بیضا، اقلید، بوانات، ممسنی، کازرون و شیراز، تعطیل اعلام شد، گفت: یخ‌زدگی معابر، تردد خصوصاً برای گروه‌هایی نظیر کودکان، سالمندان و زنان باردار را با مشکل مواجه می‌کند از این‌رو از شهروندان می‌خواهیم که نکات ایمنی را کاملاً رعایت کنند.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استاندار فارس با بیان اینکه در شیراز با هیچ مشکلی مواجه نبودیم، اظهار امیدواری کرد که تداوم بارش‌ها که نعمتی خداوندی است، با همراهی شهروندان و هوشیاری مسئولان و نیروهای مسئول، به بروز مشکل منجر نشود و تاکنون نیز هیچ گزارشی مبنی بر بروز حادثه براثر این بارش‌ها گزارش نشده است.

فیاض‌پور در خصوص مسیرهای دسترسی با تاکید بر اینکه اطلاع‌رسانی در این خصوص برعهده راه و شهرسازی و پلیس راهور است، گفت: براساس اطلاعات اعلام شده به ستاد مدیریت بحران استانداری، همه‌ی راه‌های دسترسی هم‌اینک باز است.

وی در عین‌حال گفت: البته به‌ علت حجم بارش‌ها و لغزندگی معابر و لزوم اعمال نظارت بیشتر، تردد در مسیرهایی که با بارش برف مواجه هستیم، کند انجام می‌شود.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استاندار فارس گفت: با وجود آنکه راه و شهرسازی اعلام کرده همه‌ی مسیرهای دسترسی در سطح استان باز است اما پلیس راهور اعتقاد دارد که در برخی مسیرها خصوصاً ارتفاعات اعمال محدودیت ترافیکی ضروریست.

فیاض‌پور خاطرنشان کرد: پلیس تاکید دارد که اعمال محدودیت و حتی ممنوعیت تردد در مسیرهایی از جمله گردنه‌ی موک در مسیر «شیراز- فیروزآباد»، محورهای «شیراز – ارژن»، «شیراز- کازرون»، «سپیدان – کمهر» و نقاط فرعی دسترسی «شیراز- اقلید» از مسیر سرحد و آسپاس، لازم است.

وی با تاکید دوباره بر اجتناب از هر تردد غیرضروری در سطح شهر و مسیرهای بین شهری، در محورهای جنوب، جنوب غرب، شمال‌غرب، شمال و مرکز استان فارس، تصریح کرد: شهروندان اگر قصد تردد ضروری در محورهای مختلف را دارند ابتدا از وضعیت مسیر کسب اطلاع کرده سپس همه‌ی تجهیزات و لوازم ایمنی، خصوصاً زنجیر چرخ را همراه داشته باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه پلیس راهور از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ در مسیرهای برف‌گیر استان، جلوگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: مردم پیش از انجام هر سفری، نسبت به سلامت خودرو و به‌همراه داشتن وسایل گرمایشی، سوخت کافی و دیگر لوازم، اطمینان حاصل کنند.

فیاض‌پور در خصوص تعطیلی مدارس و واحدهای آموزشی گفت: مدیران آموزش و پرورش و فرمانداران در برخی شهرها از جمله شیراز، مرودشت، سپیدان، بیضا، کازرون، ممسنی، بوانات و کوار، شیفت‌های صبح و بعدازظهر امروز (دوشنبه 16 دی‌ماه) را تعطیل اعلام کردند.

وی گفت: اما در خصوص تعطیلی واحدهای آموزشی و مدارس برای روز سه‌شنبه، با توجه به اینکه زمان برگزاری امتحانات است و امتحان در برخی مقاطع و دوره‌ها به‌شکل نهایی و کشوری برگزار می‌شود، باید با صلاح‌دید مسئولان وزارت آموزش و پرورش انجام شود.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استاندار فارس خاطرنشان کرد: در عین‌حال با توجه به شرایط خاصی که وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود، مدیران آموزش و پرورش فارس و شهرستان‌هایی که با بارش برف مواجه هستند، همراه با فرمانداران در حال رایزنی هستند و به‌حتم اعلام خبر باید از سوی دستگاه‌های مربوطه انجام شود.

فیاض‌پور تصریح کرد: به همه توصیه می‌کنیم فردا (سه‌شنبه17 دی‌ماه) برای تردد در معابر رعایت احتیاط را داشته باشند چون یخ‌زدگی معابر خصوصاً در نقاطی که امروز با بارش شدید برف مواجه بوده‌اند، حتمی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین