کد خبر: ۲۲۸۱۸۱
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۷

حافظی: قصور انسانی در جان باختن دو زن در حادثه خیابان جمهوری دخالت نداشته است

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از برگزاری جلسه با مدیران ارشد سازمان آتش نشانی به منظور بررسی حادثه آتش سوزی در خیابان جمهوری خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مهر نوشت: رحمت الله حافظی اظهار داشت: کمیسیون سلامت شورا طی دو نشست با مدیران ارشد آتش نشانی جلساتی را پیرامون علل وقوع حادثه آتش سوزی در خیابان جمهوری برگزار کرد که در نهایت بر اساس بررسی های اولیه مشخص شد که قصور انسانی در جان باختن دو نفر از شهروندان در این حادثه دخالت نداشته است.

وی اظهار داشت: بر اساس گزارش های سازمان آتش نشانی و مقایسه آن با زمان حضور ماموران در محل حادثه مشخص شد که صرفا نقص فنی در نردبام آتش نشانی باعث شده دو نفر از شهروندان که گرفتار این حادثه بودند، جان خود را از دست بدهند.

حافظی با اعلام اینکه بروز نقص فنی می تواند در حوادث مشابهی نیز بروز کند، تصریح کرد: در عین حال کمیته ایمنی و مدیریت بحران کمیسیون سلامت شورا مکلف شد بررسی های کارشناسی خود را در مورد وقوع این حادثه به طور دقیق انجام دهد و پس از آن نشستی با کمیسیون نظارت شورا داشته باشیم و در نهایت بعد از تکمیل بررسی ها گزارش آن در صحن شورا قرائت شود.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران ادامه داد: هدف ما از بررسی های کارشناسی این حادثه مشخص شدن علت اصلی فوت دو تن از شهروندان است.

وی همچنین از گزارش آتش نشانی تهران در مورد ایمن نبودن ساختمان حادثه دیده خبر داد و گفت: بر اساس گزارش آتش نشانی به مالکین این ساختمان که 6 ماه قبل به آنها اخطار کتبی و تذکر داده شده بود، نکات ایمنی این ساختمان را تامین کنند متاسفانه بعد از گذشت این مدت هیچ اتفاقی در زمینه ایمن سازی این ساختمان انجام نشده است.

حافظی با بیان اینکه ساختمان های زیادی در شهر تهران بخصوص نقاط مرکزی و بازار وجود دارند که ایمن نیستند، افزود: تذکرات لازم در این زمینه به مالکان این قبیل ساختمان ها داده شده منتها تاکنون ترتیب اثری از سوی مالکان مشاهده نشده است.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران ضمن ابراز نگرانی از بروز حوادث مشابه در این قبیل ساختمانهای پایتخت که ایمن نیستند، گفت: می بایست برای این قبیل ساختمان ها چاره ای اندیشیده شود یا اینکه پلمپ شوند و یا به نحوی ایمن سازی آنها انجام شود که ما تصمیم داریم بعد از گزارش حادثه آتش سوزی در خیابان جمهوری که در صحن شورا قرائت شد، در خصوص وضعیت این قبیل ساختمان ها تصمیم گیری کنیم.

وی با اعلام اینکه گزارش کمیته ایمنی و مدیریت بحران کمیسیون سلامت شورا ظرف هفته آینده آماده خواهد شد، اظهار داشت: به نظر می رسد ظرف 10 روز آینده گزارش نهایی حادثه آتش سوزی در خیابان جمهوری در صحن شورا قرائت شود.

حافظی در ادامه ضمن تقدیر از زحمات پرسنل آتش نشانی و عملکرد آنها طی سه سال گذشته اظهار داشت: گزارشها حاکی از این است که سازمان آتش نشانی تهران تجهیزات خودش را بر اساس آخرین استانداردهای روز دنیا تامین کرده است به طوری که در سال 90 فقط 37 مورد تلفات ناشی از آتش‌سوزی در تهران داشته ایم که این آمار در سال 91 به 21 مورد کاهش یافته و در 10 ماهه گذشته سال جاری به 12 مورد که نشان می دهد عملکرد آتش نشانی در نجات جان انسان‌ها مثبت بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین