کد خبر: ۲۲۸۲۴۴
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳

جزییات سبد کالا و عیدی مستمری‌بگیران

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از اختصاص «سبد کالا» تنها به مستمری بگیرانی خبر داد که حداقل حقوق و دستمزد را دریافت می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید تقی نوربخش در این باره گفت: سبد کالا یکی از اقلام موثری است که دولت وعده داده است در دو نوبت پرداخت کند. اخیرا مباحثی مبنی بر عدم اختصاص سبد کالا به مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی مطرح شده است که این خبر صحت ندارد و سبد کالا مستمری بگیرانی که حداقل حقوق و دستمزد را دریافت می‌کنند، شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه در برنامه دولت نیز این سبد کالا شامل دهک‌های بالا نمی‌شود، اظهار کرد: تشخیص این دهک‌ها با سازمان هدفمندی یارانه‌هاست، اما در مورد سازمان تامین اجتماعی این مسئله شامل مستمری بگیران تامین اجتماعی نیز می‌شود و تنها اقشار ضعیف که حداقل حقوق و دستمزد را دریافت می‌کنند در بر می‌گیرد.

پرداخت عیدی مستمری‌بگیران در ماه جاری

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به میزان و زمان پرداخت «عیدی» به مستمری بگیران این سازمان نیز گفت: امسال بناست عیدی مستمری بگیران یک ماه زودتر یعنی در بهمن ماه پرداخت شود، اما هنوز مبلغ قطعی آن مشخص نشده است و به محض تعیین مبلغ توسط شورا، عیدی در ماه جاری پرداخت خواهد شد.

دریافت کنندگان بیمه بیکاری «عیدی» نمی‌گیرند

وی در پاسخ به این سوال که آیا عیدی به افرادی که بیمه بیکاری دریافت می‌کنند نیز پرداخت می‌شود؟ گفت: عیدی شامل مستمری بگیران تامین اجتماعی می‌شود و افرادی که بیمه بیکاری دریافت می‌کنند شامل مستمری بگیران نیستند.

وی با عذرخواهی از مردم به دلیل ازدحام و شلوغی شعب تامین اجتماعی عنوان کرد:‌ 45 شعبه در استان تهران وجود دارد اما به علت حجم زیاد خدمات رسانی به حدود شش میلیون و 500 نفر افراد تحت پوشش این سازمان در استان تهران شاهد شلوغی در این شعب هستیم.

نوربخش که در برنامه تهران 20 سخن می‌گفت، با بیان اینکه اولین برنامه راهبردی سازمان تامین اجتماعی در بخش ICT‌ است افزود: از آنجایی که بزرگترین حجم دیتاسنتر متعلق به این سازمان است یک گروه راهبردی از چهار ماه پیش تشکیل شده است تا با برنامه‌ریزی به تقویت دیتاسنتر این سازمان بپردازد.

فراهم شدن امکان ارائه لیست حق بیمه به صورت اینترنتی


وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا خدمات غیر حضوری را تقویت کنیم، اظهار کرد: از چند ماه قبل این امکان راه‌اندازی شده است تا افراد با یک بار مراجعه به هر یک از شعب استان تهران و اخذ یک نام کاربری و رمز عبور بتوانند از این پس لیست حق بیمه خود را به صورت اینترنتی پرداخت کنند و دیگر نیازی به مراجعه به شعب نیست و از آنجایی که بیشتر مراجعات در این زمینه است، امیدواریم به مرور زمان مشکل شلوغی و ازدحام در شعب حل شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به یکی دیگر از برنامه‌های راهبردی ICT اظهار کرد: طرح الکترونیکی کردن پرونده‌ها در حال حاضر به شکل پایلوت در دو شعبه استان تهران انجام شده است و به طور جدی پیگیر این مسئله هستیم تا در شعب دیگر نیز این امر جاری شود.

پرداخت 20 درصد از حق بیمه تکمیلی بیمه‌شدگان توسط سازمان از امسال

وی با اشاره به مسئله بیمه تکمیلی نیز اظهار کرد: از اول آذرماه سازمان تامین اجتماعی قراردادهایی را منعقد کرده است تا بخشی از حق بیمه تکمیلی افراد تحت پوشش این سازمان را تقبل کند و از امسال 20 درصد از حق بیمه‌ای که مردم پرداخت می‌کنند را سازمان تقبل خواهد کرد.

پرداخت حدود 1300 میلیارد تومان مطالبات تامین اجتماعی از سوی دولت طی 5 ماه گذشته


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به مطالبات این سازمان از دولت تصریح کرد: بر خلاف اظهار نظر وزیر کار دولت قبل، مطالبات قابل تسویه شدن نیست به این علت که دولت هر ساله به خاطر سه درصد حق بیمه و حق کارفرمایی که برای برخی از مشاغل باید بپردازد به سازمان بدهکار می‌شود که این مبلغ برای سال 92، 15 هزار میلیارد تومان بوده که پیش بینی می‌شود با افزایش تعرفه‌ها این مبلغ در سال 93 افزایش یابد. در قانون پنجم توسعه نیز آمده است که دولت باید سود مطالبات را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند که با این اوصاف این مبلغ به بالای 90 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در چهار پنج ماه اخیر حدود 1300 میلیارد تومان از مطالبات پرداخت شده است، گفت: امیدواریم دولت با تمام مشکلاتی که در تحصیل درآمدهایش دارد بتواند مطالبات این سازمان را پرداخت کند.

به گزارش ایسنا، وی در پایان با بیان اینکه در سالهای گذشته به جای ذخیره سازی در صندوق تامین اجتماعی، برداشت از ذخایر انجام شده است، تصریح کرد: امیدواریم در سال آینده این روال برعکس شود و برداشت از ذخایر را به حداقل برسانیم و در صورت امکان مبلغی را نیز به صندوق ذخیره تامین اجتماعی واریز کنیم چرا که سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بین نسلی است و باید برای نسل‌های آینده نیز برنامه داشته باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین