کد خبر: ۲۲۸۳۲۰
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۴

بان کی مون: اقدامات خشونت‌بار در سوریه باید متوقف شود

دبیرکل سازمان ملل متحد در کنفرانس خبری در پایان کنفرانس ژنو 2 درباره بحران سوریه گفت، جامعه بین‌المللی امروز ثابت کرد که از روند سیاسی برای حل بحران در سوریه حمایت می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد افزود، باید اقدامات خشونت‌بار در سوریه به طور کامل متوقف شود تا از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان اطمینان حاصل شود.

وی گفت: باید آتش‌بس در سوریه برقرار شود و بازداشت‌شدگان آزاد شوند. مذاکرات دشوار است زیرا بحران از سه سال پیش ادامه دارد؛ بدون این که هیأت‌های دولت سوریه و مخالفان تشکیل جلسه دهند.

بان کی مون اظهار کرد: سوری‌ها امیدوارند از کابوسی که در آن زندگی می‌کنند، رهایی یابند. حمایت شورای امنیت و همه کشورها برای پایان دادن به جنگ در سوریه ضروری است.

دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که روز جمعه دو طرف درگیر در سوریه در میز مذاکرات حاضر خواهند شد.

به گزارش ایسنا، بان کی مون اعلام کرد: ایران باید بداند که مهم‌ترین موضوع این کنفرانس فراهم کردن شرایط روی کار آمدن دولت انتقالی در سوریه است اما متاسفانه نتواستم تا دقایق آخر تائید مقام‌های ایران را بر این موضوع بگیرم.

وی در مصاحبه مطبوعاتی پایان روز اول نشست تأکید کرد که زمان مذاکره دو طرف برای پایان دادن به درگیری رسیده است.

بان کی مون گفت که تنش بر اجلاس ژنو حاکم بود. این اولین رویارویی نمایندگان حکومت سوریه و مخالفان از زمان آغاز اجلاس در سه سال پیش است.

در همین حال، اخضر ابراهیمی، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه در پایان کنفرانس ژنو 2 درباره بحران سوریه در مونترو سوئیس در کنفرانس خبری مشترک با بان کی مون تاکید کرد: ما خواستار توقف جنگ در سوریه هستیم.

وی افزود، مذاکرات بسیار دشوار خواهد بود چرا که بدون شک اختلاف زیادی بین دو طرف درگیر در سوریه وجود دارد.

ابراهیمی گفت: فردا با هیأت‌های دولت سوریه و مخالفان دیدار خواهم کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین