کد خبر: ۲۲۸۳۹۶
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۴

مشاور اسد: آمریکا برای جلوگیری از بازگشت بن لادن با ما همکاری کند

مشاور رئیس‌جمهوری سوریه با بیان اینکه ائتلاف مخالفان سوریه گروهی جنایتکار است، گفت: آمریکا باید علیه وهابی‌گری عربستان با ما همکاری کند تا از بازگشت بن لادن جلوگیری شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: بثینه شعبان، مشاور بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در مصاحبه با شبکه خبری "سی ان ان" عنوان داشت: دمشق با خطر وهابی‌گری عربستان مواجه است و آمریکا باید علیه وهابی‌گری با ما همکاری کند.

مشاور رئیس‌جمهوری سوریه در واکنش به درخواست جان کری،‌ وزیر امور خارجه آمریکا از بشار اسد جهت کناره‌گیری از قدرت گفت: اینجا سوالاتی مطرح می‌شود که عبارت از این است که آیا کری حق دارد به اسد بگوید تو نمی‌توانی سوریه را نجات دهی؟ آیا امکان دارد ما به رئیس‌جمهور شما بگوییم که باید از قدرت کناره‌گیری کند و کشورش را نجات ندهد؟ آیا کری حق دارد چنین سخنانی بگوید یا اینکه این ملت سوریه هستند که باید رئیس‌جمهور خود را انتخاب کنند؟

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا این گفته‌ها به این معناست که سوریه در حال حاضر کشوری دموکرات است، گفت: آیا فکر می‌کنید در حال حاضر در آمریکا دموکراسی واقعی وجود دارد؟ سوریه از جنگ و تروریسم رنج می‌برد، اما ما در امور کشورهای دیگر مثل عربستان، ترکیه و آمریکا دخالت نمی‌کنیم.

وی در خصوص گزارش‌های که در آنها ادعا شده نظام سوریه مرتکب جنایت‌هایی شده است، عنوان داشت: این گروه‌های تروریستی هستند که مرتکب جنین جنایاتی می‌شوند.

این مقام سوری افزود: آیا مساله سلاح‌های شیمیایی را به یاد ندارید؟ بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که چنین اتهاماتی علیه دولت سوریه صحت ندارد. ما باید اذعان کنیم که این مساله توطئه بزرگی علیه دولت سوریه در طول سه سال گذشته بوده و هدف آن نابودی سوریه و ملت آن و تحقق منافع اسرائیل است.

بثینه شعبان ادامه داد: دمشق از سلاح‌های شیمیایی استفاده نکرده است، بلکه این گروه‌های تروریستی هستند که از این سلاح‌ها استفاده می‌کنند و این جنایتی آشکار علیه ملت سوریه است که از طریق دخالت بیگانگان از جمله عربستان، ترکیه و متاسفانه با همکاری آمریکا رقم می‌خورد.

وی در خصوص مخالفان سوریه گفت: مخالفانی که در نشست ژنو 2 حضور داشتند، نمایندگان کشور و ملت سوریه نیستند، بلکه گروهی جنایتکار هستند و اگر در انتخابات شرکت کنند آراء بسیار کمی به دست خواهند آورد.

شعبان در خصوص دودستگی میان مخالفان سوری گفت: سازمان ملل اعلام کرده است که در حال حاضر بیش از 240 گروه مختلف در سوریه می‌جنگند، اینها چه کسانی هستند که در کشور ما می‌جنگند؟ ما خواهان حل و فصل این مشکل در داخل کشور خود هستیم و با حسن نیت از طریق مشارکت در ژنو برای حل بحران سوریه تلاش می‌کنیم، اما واقعیت این است که راه حل باید در داخل سوریه نه در ژنو ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، وی در خصوص نتایج ژنو 2 گفت: امیدواریم که تمامی کشورها برای تحقق منافع ملت و کشور سوریه تلاش کنند و از حمایت از تروریسم دست بردارند، چرا که وهابی‌گری نه تنها خطری برای سوریه بلکه خطری برای تمام جهانیان است. ما نمی‌خواهیم بار دیگر اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده بازگردد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین