کد خبر: ۲۲۸۳۹۸
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۵

روحانی: جلوگیری از خون‌ریزی در سوریه را وظیفه خود می‌دانیم

دکتر حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه ای با شبکه خبری یورونیوز، گفت: جلوگیری از خون ریزی در سوریه را وظیفه انسانی خود می دانیم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران پیش از سفر به داووس برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد در مصاحبه با ˈایزابل کومارˈ مجری شبکه خبری ˈیورو نیوزˈ در مورد بحران سوریه گفت: اول اینکه ما جلوگیری از خون ریزی در سوریه را وظیفه انسانی خود می دانیم، همچنین انجام هر اقدامی در راستای رفاه مردم سوریه را نیز وظیفه ای انسانی می شناسیم.

وی افزود: ثبات در منطقه برای ما بسیار مهم است، جنگ داخلی در سوریه قابل تسامح نیست. ما آماده ایم تا در هر نشستی با هدف کمک به مردم سوریه شرکت کنیم. من از رویدادهای اخیر متاسف شدم، نه به خاطر ایران بلکه برای سازمان ملل متحد و دبیر کل این سازمان. مشروح این مصاحبه ساعت ۹:۴۵ شب به وقت اروپای مرکزی (۱۵ دقیقه بامداد به وقت تهران)پخش می شود.

گفتنی است نشست ژنو ۲ از روزگذشته (چهارشنبه ۲ بهمن/۲۲ ژانویه) با دعوت از بیش از ۴۰ کشور و گروه های منطقه ای همچنین هیاتی از دولت دمشق و معارضان سوری،درشهر مونترو سوئیس برای یافتن راهکاری سیاسی برای حل بحران سه ساله سوریه آغاز به کار کرد.ˈبان کی مونˈ دبیر کل سازمان ملل متحد روز یکشنبه هفته گذشته (۱۹ ژانویه/۲۹ دی) ایران را برای حضور در این نشست دعوت کرد؛ اما دو روز بعد تحت فشارآمریکا این دعوت را پس گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین