کد خبر: ۲۲۸۷۹۲
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۷

فرار استقلال از شکست خانگی / سپاهان چراغ خاموش بالا می آید

استقلالی ها با تساوی مقابل ذوب آهن توانستند صدر جدول را از فولاد پس بگیرند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: دقیقه 25 و اشتباه پشت اشتباه.دفع ناقص مدافعان استقلال توپ بادآورده ای را نصیب محسن بیاتی نیا کرد تا او خیلی راحت دروازه آبی پوشان را باز کند.بازیکنی که به راحتی از این توپ ها نمی گذرد در میان بهت هوادران استقلال کاری کرد تا معدود هوادارانی که به ورزشگاه آمده بودند برای دقایقی سکوت کنند.

باورش یک کم سخت بود اما استقلالی ها به همین راحتی و روی اشتباهی که خودشان کردند از ذوب آهن عقب افتادند.آنها که همین چند روز پیش در جام حذفی به ذوب آهن را شکست داده بودند برای اینکه صدر جدول را از فولاد پس بگیرند راهی زمین شدند.اما نکته ای که وجود داشت این بود که توپ بیشتر در میانه های میدان قرار داشت و ذوبی ها به دنبال استفاده از تک فرصت ها بودند.مثل همان فرصتی که نصیب بیاتی نیا شد و ...

بعد از این گل استقلالی ها چندان موفق ظاهر نشدند و حتی خوش شانس بودند که برای دومین بار دروازه شان باز نشد.نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید تا آبی ها فقط 45 دقیقه دیگر فرصت جبران نتیجه را داشته باشند.

با شروع نیمه دوم و به قول معروف استقلالی ها با توپ پر وارد میدان شدند.آنها نمی خواستند بازنده باشند تا در هفته های پایانی لیگ برتر حسرت امتیازهای از دست رفته را بخورند.آنها کمی تهاجمی آغاز کردند اما به نظر ذوب آهن دیگر به فکر حفظ نتیجه بود و باز هم چشم به ضد حملات دوخته بود.در این شرایط و در دقیقه 50 میلاد غریبی اگر کمی بیشتر دقت می کرد می توانست دروازه رحمتی را باز کند.او روی یک ضد حمله و در زدن ضربه آخر آنقدر تعلل کرد که زاویه بسته شد و ضربه ای که زد در دستان رحمتی قرار گرفت.

شاگردان تقوی که می توانستند با گرفتن این سه امتیاز جای خودشان را در جدول رده بندی بهبود ببخشند دلشان نمی خواست بی گدار به آب بزنند.به همین دلیل هم بود که خیلی منطقی دفاع می کردند و در زمان حمله با تمام نفرات خود به زمین استقلال نمی زدند.لحظات یکی پس از دیگری به ضرر استقلالی ها می گذشت.اگر همین روند ادامه پیدا می کرد آنها صدر جدول را دو دستی تقدیم فولاد می کردند.حتی یک تساوی هم می توانست شاگردان امیر قلعه نویی را در صدر نگه دارد اما...

هر چه به دقایق پایانی نزدیک می شدیم استقلالی ها عجله بیشتری می کردند.در دقیقه 64 امیر حسین صادقی روی یک حمله می توانست دروازه ذوب یها را باز کند.او که در محوطه شش قدم جاگیری خوبی کرده بود قدر پاس هم تیمی هایش را ندانست و توپ را به آسمان فرستاد تا آه از نهاد همه طرفداران بلند شود.

ذوبی ها از هر فضایی که گیرشان می آمد به بهترین شکل ممکن استفاده می کردند.آنها سعی می کردند بیشتر توپ را به کناره ها ببرند و با صبر و حوصله به دروزاه استقلال نزدیک شوند.

بازی به دقیقه 72 رسیده بود و باز هم میلاد غریبی فرصتی ایده آل را از دست داد.فرصتی که شاید خودش هم بعد حسرتش را بخورد.او که باید دقت بیشتری در زدن ضربه های آخر بکند یک بار دیگر با تعلل،موقعیت ایده آلش را تبدیل به موقعیتی نه چنان خوب کرد تا مجبور شود توپ را پاس به بیرون بدهد و دیگر بازیکن ذوب آهن هم با بی دقتی هر چه تماتر این پاس را به بیرون بفرستد.

در دقیقه 73 تقوی فرهادی را وارد زمین کرد،آن هم به جای اکبر ایمانی.این تغییر یک پیام ویژه داشت،اینکه ذوب آهن می خواهد حمله کند.آنها که با کنترل بازی در نیمه دوم به هدف خود رسیده بودند با این تعویض خط حمله خودشان را تقویت کردند.این در حالی بود که استقلالی ها هم به نظر تلاش زیادی برای حمله نمی کردند.شاید هم سبک بازی ذوبی ها آنها را مجبور کرده بود که این طور بازی کنند.

بازی به دقایق آخر خودش رسیده بود و استقلال فقط چند دقیقه فرصت داشت تا حداقل بازی را به تساوی بکشاند.در دقیقه 86 استقلالی ها کرنری را از سمت چپ دروازه ذوب آهن ارسال کردند توپی که به نظر پس از زدن ضربه توسط ساموئل با برخورد به مدافعان ذوب آهن به تور دروزاه چسبید تا استقلالی ها از یک شکست خانگی فرار کنند.

سایر نتایج به دست آمده به شرح زیر است:

سپاهان    3 - 1   استقلال خوزستان  

ملوان     1 - 1     تراکتورسازی       

صبای قم 3 - 2     داماش گیلان        

فجر سپاسی 0 - 1   راه‌آهن سورینت    

مس    0 - 1         نفت تهران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین