کد خبر: ۲۲۸۸۱۵
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۵

صدام دستور حمله شیمیایی به اسرائیل را داده بود

در گزارشی که شبکه تلویزیون رژیم صهیونیستی منتشر کرده است، مشخص شده که صدام در زمان جنگ دوم خلیج فارس دستور شلیک موشک‌های مجهز به کلاهک‌های کشتار جمعی به سمت اراضی اشغالی را داده بود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:  در این گزارش که توسط شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی منتشر شد، آمده است که صدام در زمان حمله به کویت و سپس پاسخ آمریکا و متحدانش به این حمله، ده‌ها موشک‌ مجهز به کلاهک‌های شیمیایی را در پایگاه‌های مختلف عراق مستقر کرده و دستور داده بود تا در صورتی که نظام وی در آستانه فروپاشی قرار بگیرد و یا اختیار فرماندهان ارتش از دستش خارج شود، این موشک‌ها به سمت اراضی اشغالی شلیک شوند.

در این گزارش تاکید شده است، صدام از پیش مناطق استراتژیکی در اراضی اشغالی که قرار بود به آن‌ها حمله شود، مشخص کرده بود و یکی از این هدف‌ها دانشگاه "التخنیون" در شهر حیفا یود.

در همین راستا یکی از استادان این دانشگاه گفت، یکی از مسوولان اردنی که به این دانشگاه آمده بود به وی خبر داد که صدام اصرار دارد که این دانشگاه به لیست مکان‌هایی که قرار است هدف قرار بگیرد اضافه شود چرا که یکی از مدرسان این دانشگاه به نحوی ناشایست با صدام صحبت کرده بود.

روزنامه عبری زبان "تایمز اوف اسرائیل" گزارش داد: مسئولان تل‌آویو از طریق نوارهایی که در آرشیو صدام وجود داشت، به این اطلاعات دست یافته‌اند.

روزنامه مذکور گزارش داد: آمریکا اولین کشوری بود که آرشیو نوارهای ویژه صدام را در سال 2003 به دست آورد و افینر گولوف، از اعضای موسسه پژوهش‌های امنیت ملی دانشگاه تل آویو برخی از این نوارهای مهم را مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

گولوف خاطرنشان کرد: در گذشته صدام هیچ سلاح شیمیایی به سمت اراضی اشغالی شلیک نکرده بود، اما وی هیچ گاه این تصور را به خود راه نمی‌داد که به یک مرحله‌ای برسد که نظام وی در معرض تهدید قرار بگیرد.

صدام در هنگام حمله آمریکا 39 موشک اسکود مجهز به کلاهک‌های جنگی متعارف به سمت اراضی اشغالی شلیک کرد که به کشته شدن یک اسرائیلی انجامید. در آن هنگام مسوولان رژیم صهیونیستی ماسک‌های ضد گاز در میان شهروندان اراضی اشغالی توزیع کردند و به آن‌ها سفارش کردند که در اتاق‌های بسته مخفی شوند که علت این امر هراس آن‌ها از شلیک کلاهک‌های شیمیایی به سمت اراضی اشغالی بود.

در فیلمی که در شبکه دو رژیم صهیونیستی پخش شد نشان داده شد که صدام در هنگام دیدار با یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین در آوریل 1990 و به عبارتی چهار ماه قبل از حمله صدام به کویت اعلام کرد که عراق سلاح های شیمیایی در اختیار دارد و عراق در استفاده این سلاح‌ها علیه تل آویو تردیدی به خود راه نخواهد داد.

در فیلم دیگری که زمان آن به سال 1991 برمی‌گردد نشان داده شده است که صدام به عزت ابراهیم الدوری، معاون خود دستور داده تا شب هنگام دست به حمله موشکی به اراضی اشغالی بزند و زمانی که الدوری از وی پرسید که آیا اهداف این حمله نظامی خواهند بود، صدام پاسخ داد: گمان می‌کنم که تمام شهرهای اسرائیل هدف این حمله ما باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین