کد خبر: ۲۲۸۸۳۰
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۳

دستاورد جدید دانشمندان برای درمان 32,000,000 بیمار سرطانی

نتایج تجزیه و تحلیل در مقیاس بزرگ بیش از 20 نوع تومور سرطانی در هزاران بیمار مبتلا به سرطان نشان می دهد، تعداد ژن های سرطانی تا 25 درصد افزایش یافته اند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مطالعات اخیر دانشمندان نشان می دهد دنیای سرطان ها بسیار گسترده تر از چیزی است که پیش از این تصور می شد.

یک گروه تحقیقاتی با تجزیه و تحلیل ژنوم هزاران بیمار مبتلا به سرطان، ژن های سرطانی جدیدی را کشف کردند. این یافته های جدید فهرست ژن های سرطانی شناخته شده را 25 درصد افزایش می دهد.

علاوه بر این، این مطالعه نشان می دهد که بسیاری از ژن سرطان کلیدی هنوز کشف نشده اند.

اریک لندر مدیر موسسه (Broad Institute) در این باره می گوید: این نخستین باری است که تصویر کامل ژنوم سرطان انسان تهیه شده است. این طبقه بندی جدید بسیار شگفت انگیز است، چرا که دانش ژن ها و مسیر حرکت آنها، راه را برای درمان های ترکیبی موثر این نوع سرطان ها باز می کند.

در طول 30 سال گذشته، دانشمندان شواهدی از وجود 135 ژن را که نقش مهمی در بیش از 21 نوع تومورسرطانی داشتند، مورد تجزیه و تحلیل قرار داده بودند.

این گزارش جدید نه تنها حضور این ژن ها را تایید می کند، بلکه تعداد ژن های سرطانی را تا 25 درصد افزایش می دهد.

این کشف از 33 ژن جدید با نقش بیولوژیکی در سلول های مرده، رشد سلولی، ثبات ژنوم، فرار از سیستم ایمنی و همچنین فرآیندهای دیگر پرده بر می دارد.

محققان تخمین می زنند برای یافتن ژن های سرطانی جدید و با توجه به این که حدود 32 میلیون نفر در سراسر جهان بیمار مبتلا به سرطان وجود دارد، نیاز به تجزیه و تحلیل بیش از 100 هزار نمونه از 50 گونه سرطانی است.

نتایج کامل این تحقیق در شماره این هفته نشریه (Nature) منتشر خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین