کد خبر: ۲۲۸۹۳۴
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۸

واریز یارانه برای 5 میلیون نفر بیشتر از جمعیت کشور

در حالی که جمعیت ایران طبق آخرین سرشماری نفوس 75 میلیون نفر است ماهیانه برای بیش از 80 میلیون نفر یارانه واریز می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که جمعیت ایران طبق آخرین سرشماری نفوس ۷۵ میلیون نفر است ماهیانه برای بیش از ۸۰ میلیون نفر یارانه واریز می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی خانه کارگر استان اردبیل منصور حقیقت‌پور در جلسه‌ای که برای بررسی مسایل کارگری در محل خانه کارگر استان اردبیل تشکیل شده بود اظهار داشت: سال‌های سال ما مسئولین با بی‌توجهی‌های خود کار را به جایی رسانده‌ایم که قشر کارگر کشور با این همه منابع و ثروت باید گرفتار مشکلات معیشتی و محتاج ۴۰ هزار تومان یارانه باشند.

حقیقت‌پور در پاسخ به مشکلات طرح شده از حقوق معوقه برخی واحد‌ها از جمله ذوب آهن اردبیل گفت: به اعتقاد من در ذوب آهن اردبیل باید برای خلع ید مالک اقدام شود چرا که اینگونه رفتار‌ها که حقوق عده‌ای انسان زحمتکش را تحت تاثیر قرار می‌دهد نشان دهنده عدم صلاحیت است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمارهای ارائه شده از اشتغال همه غلط است و معلوم نیست بر چه مبنایی ارائه می‌شوند اصولا اگر در یک استان تعداد بیمه شده افزایش یابد می‌توانیم بگوییم شغل پایدار ایجاد شده است که این شاخص در استان اردبیل اصلا مطلوب نیست و شاید حتی دراشتغال رشد منفی داشته‌ایم.

وی در پاسخ به انتقادات مطرح شده در خصوص پتروشیمی اردبیل به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی گفت: احداث این واحد بر خلاف نقدهای غیرکار‌شناسی مطرح شده کاملا اقتصادی است و استاندار محترم نیز پیگیری‌های جدی در این خصوص داشته است و وام ۵۰۰میلیون یورویی آن نیز از محل صندوق توسعه ملی آماده پرداخت می‌باشد حقیقت‌پور گفت: مشکل اصلی سستی وتعلل پتروشیمی اراک است که به عنوان مالک و مجری این پروژه در اردبیل اقدامی انجام نمی‌دهد.

در این جلسه که اعضای هیئت اجرایی و نمایندگان شوراهای اسلامی کار و نمایندگان کارگری شرکت‌های سیمان، ذوب آهن، نساجی و سرنگ سازی اردبیل به همراه رئیس کانون کارگران ساختمانی و نماینده کانون بازنشستگان تامین اجتماعی حضور داشتند مرتضی مقدم دبیر اجرایی خانه کارگر استان اردبیل نیز مطالبات جامعه کارگری را نجیبانه و مظلومانه توصیف کرد و گفت: در حالی که سال‌های سال تورم و رکود و تعطیلی کارخانه‌ها زندگی کارگران را به دشواری کشانده است، وقتی رفتار و خواسته‌های کارگران را رصد می‌کنیم باید گفت مطالبات جامعه کارگری واقعا نجیبانه و حداقلی‌ست.

مقدم افزود: هر انسان منصفی با شرایط تورمی سال‌های اخیر می‌تواند قضاوت کند که مزد ماهیانه سیصد، چهارصد هزار تومانی چه جایگاهی در تامین زندگی یک خانواده دارد، حال به این شرایط تحمل ماه‌ها عدم دریافت حقوق و تاخیر در دریافت دستمزد را هم اضافه کنید، ببینید کارگران در چه شرایطی باید زندگی کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اردبیل گفت: تقاضای افزایش منصفانه و براساس قانون دستمزد یا حق مسکن و احیای بن کارگری واقعا تقاضای حداقلی‌ست.

این فعال حقوق کارگران عدم دریافت سهام عدالت برای کارگران فصلی و حتی کارگران رسمی همچنین تحمیل قراردادهای موقت و سفید امضا که منجر به اخراج آسان و بدون دغدغه کارگران می‌شود را از مشکلات اساسی کارگران عنوان کرد.

مرتضی مقدم خانه کارگر را با داشتن ۱۳هزار عضو بزرگ‌ترین تشکل صنفی کارگران در استان اردبیل معرفی کرد و از نماینده مردم خواست تا با پیگیری مطالبات بحق کارگران بیش از پیش در انجام وظایف نمایندگی خویش درخدمت این قشر مظلوم باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین