کد خبر: ۲۲۸۹۸۴
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۶

«معتادان گمنام» ثبت ملی شد

انجمن معتادان گمنام پس از ٢٣ سال فعالیت در ایران، توسط وزارت کشور مجوز فعالیت سازمان‌های مردم‌ نهاد در سطح ملی را دریافت کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:  انجمن معتادان گمنام ایران که در سال ۱۳۶۹ در مرکز بازپروری قرچک، فعالیت خود را آغاز کرده است،‌ پس از ۲۳ سال توسط وزارت کشور ثبت شده است.

انجمن معتادان گمنام ایران اکنون بیش از ۳۵۰ هزار عضو در حال بهبودی در کشور دارد و هر هفته ۱۸۲۰۰ جلسه در قالب ۴ هزار گروه بطور مرتب جلسات خود را در شهرهای بزرگ و کوچک و حتی روستاها با هدف کمک و نجات معتادان از چنگال اعتیاد به مواد مخدر برگزار می کند.

در این انجمن روش بهبودی از بیماری اعتیاد بر پایه کمک یک معتاد به معتاد دیگر و بر اساس 12 قدم بهبودی آن و شرکت در جلسات گروهی استوار شده تا این افراد بتوانند چگونگی زندگی بدون مصرف مواد مخدر را از یکدیگر بیاموزند و پیامدهای ناشی از اعتیاد را بهبود بخشد جلسات انجمن به دو صورت باز و بسته برگزار می شود.

برای عضویت در این انجمن هیچ محدودیتی وجود ندارد. تنها لازمه عضویت تمایل به قطع مصرف موادمخدر است. اعضا می‌توانند بدون در نظر گرفتن سن، نژاد، نوع ماده مخدر، جنیست و موقعیت اجتماعی به انجمن معتادان گمنام بپیوندند.

یکی از اصولی که کمک می‌کند اعضای این انجمن بدون ترس از موانع اجتماعی در جلسات شرکت کرده و بهبودی خود را دنبال کنند، حفظ گمنامی آنهاست. هیچ سابقه ای از حضور افراد در این جلسات ثبت و ضبط نمی‌شود. همین موضوع باعث می‌شود تا معتادان بتوانند بدون واهمه و ترس در جلساتی که توسط همدردانشان اداره می‌شود، شرکت کرده و زندگی بدون مواد مخدر را تجربه کنند.

کسانی که قصد دارند برای اولین بار در این جلسات شرکت کنند می‌توانند اطمینان داشته باشند که گمنامی آنها حفظ خواهد شد. خدماتی که این انجمن ارائه می‌کند کاملا رایگان است. برای تماس با انجمن معتادان گمنام و دریافت اطلاعات بیشتر در مورد آدرس جلسات به آدرس www.nairan.org و یا شماره‌ تلفن‌های 8842547 تماس بگیرد.

پیام انجمن معتادان گمنام این است که هر معتادی می‌تواند قطع مصرف کند، میل به مصرف موادمخدر را از دست داده و روش جدیدی را برای زندگی در پیش گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین