کد خبر: ۲۲۹۰۸۳
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۸

جزئیات نشست صبح امروز 70 مدیر و نماینده بورسی/ توافق بزرگان بورس برای حمایت از بازار

در پی ریزش روزهای گذشته شاخص بورس و افزایش دامنه نگرانی ها، صبح امروز مدیران و نمایندگان 70 شرکت بزرگ و موثر گردهم آمدند تا برای بهبود بازار سهام توافق و اقداماتی انجام دهند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شاخص بورس طی روزهای گذشته با ریزش های پی درپی و حدود 7 درصدی نگرانی هایی را برای فعالان بازار ایجاد کرده بود به طوری‌که علاوه بر کاهش حدود 3 هزار واحدی شاخص ، حجم معاملات روزانه هم با کاهش چمشگیری از بیش از 300 میلیارد تومان به کمتر از 200 میلیارد تومان رسیده بود.
 
این جریان که برخلاف انتشار اخبار مثبت سیاسی و اقتصادی بود، موجب شد تا مسئولان بازار سرمایه ضمن تکذیب برخی شایعات ، از حمایت و بهبود اوضاع سخن بگویند اما در پی ناکارآمدی این گونه اقدامات، برخی فعالان موثر مقدمات برگزاری جلسه صبحانه کاری را با حضور بزرگان دادند تا در عمل چاره اندیشی شود.
 
براساس این گزارش، این جلسه صبح امروز در دفتر سرمایه گذاری ملی ایران با حضور حدود 70 مدیر و نماینده از شرکت هایی چون گروه مالی ملت، بانک های پاسارگاد، تجارت ، کارآفرین و اقتصاد نوین، ملی مس ،نفت وگاز پارسیان و سرمایه گذاری های غدیر، توسعه ملی ، شستا ، امید، خورازمی ، فرهنگیان، بهمن، پارس آرین، سپه ، اعضام ، ایرانیان، نفت ، توسعه معادن و فلزات ، صباتامین، صنعت و معدن برگزار شد.
 
درپایان این جلسه که حدود دو ساعت با بیان انتقادها و راهکارها به طول انجامید، مقرر شد سرمایه گذاران حقوقی ضمن عدم عرضه سهام در روزهای منفی ، اقدام به جمع آوری سهام و بازارگردانی و در مجموع حمایت همه جانبه از زیرمجموعه ها تا رسیدن به تعادل کنند.
 
علاوه براین توافق شد تا با فعال کردن دوباره صندوق توسعه بازار سرمایه از منابع مالی این صندوق استفاده شود تا ضمن برطرف شدن نگرانی های سهامداران ، زمینه بهبود اوضاع بازار سهام فراهم شود.
 
به گزارش اقتصاد ایران آنلاین، اولین نتیجه مثبت این جلسه رشد قیمت سهام اکثر شرکت ها و تشکیل صف های خرید و در نتیجه رشد 700 واحدی شاخص تا ساعت 10 صبح بود. بنابراین انتظار می رود شرایط عمومی بازار طی روزهای آینده بهترشده و شرکت های دارای ظرفیت رشد، با افزایش قیمت مواجه شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین