کد خبر: ۲۲۹۱۶۴
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۷

رفتن نجفی از سازمان میراث سرانجام قطعی شد؟

15 روز پیش که ایسنا خبر احتمال رفتن محمدعلی نجفی - رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری - را مطرح کرد، تعدادی از خبرگزاری‌های کشور در صدر اخبار خود به تکذیب این خبر پرداختند، اما امروز با انتشار خبر استعفای نجفی، صحت خبر ایسنا را تقویت کردند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: 24 دی‌ماه امسال، این خبر در حالی مطرح شد که روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با همکاری برخی خبرگزاری‌ها نسبت به «قویا تکذیب کردن» خبر ایسنا اقدام کردند، اما امروز با انتشار خبر استعفای نجفی و احتمال رفتن او در روز جاری (چهارشنبه، 9 بهمن‌ماه)، ایسنا درصدد انتشار تکذیبه این خبر برنیامد، بلکه در تماس با افرادی برای دریافت قطعیت ترک سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از سوی محمدعلی نجفی به نتایجی دست یافت.

بر این اساس به‌نظر می‌رسد این تغییر قریب‌الوقوع است و برخلاف برخی گمانه‌ها سیدرضا صالحی امیری که 70 روز سرپرست وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران بود، اما از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد نگرفت و این پست را تحویل داد، احتمالا به ریاست کتابخانه‌ی ملی منصوب می‌شود و از این رو، احتمال حضور مسعود سلطانی‌فر - عضو شورای شهر تهران و عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام - به جای محمدعلی نجفی قوت گرفته است.

به‌نظر می‌رسد برخی افرادی که همراه با نجفی در حوزه‌ی مدیریت سازمان حضور یافتند نیز به انتصاب مسعود سلطانی‌فر تمایل بیشتری نشان می‌دهند؛ اما آن‌طور که شنیده می‌شود دلیل استعفای نجفی، بیماری قلبی او است که فشار زیاد کار در این سازمان باعث شده پزشکان نسبت به بیماری او، عکس‌العمل نشان دهند و نجفی را از فشار کار بیشتر منع کنند. از سوی دیگر، این بحث هم مطرح است که کثرت مشکلات در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری یکی دیگر از دلایل رفتن او از این سازمان باشد.

این در حالی است که مهدی حجت - قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری - ترجیح داد فعلا در این زمینه اظهار نظری نکند.

اما سمیع‌الله حسینی مکارم نخستین شخصی که از سوی نجفی در این سازمان منصوب شد، تنها به تأیید این شنیده‌ها اکتفا کرد. اسدالله درویش امیری - معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های این سازمان - نیز ترجیح داد درباره‌ی این موضوع صحبتی نکند و به خبرنگار ایسنا گفت: «نمی‌دانم. چرا از نزدیکانش نمی‌پرسید؟»

به گزارش ایسنا، امین عارف‌نیا - مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری - که دو روز گذشته را در همایش روابط عمومی‌های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در کاخ نیاوران بوده است و دو هفته پیش این خبر را تکذیب کرده بود، به‌دنبال پیگیری خبرنگار ایسنا در پیامکی اعلام کرد: «بعدازظهر معلوم می‌شود.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین