کد خبر: ۲۲۹۴۱۵
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۹

در مراسم افتتاحیه‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر چه گذشت؟ +حاشیه‌ها

مراسم افتتاحیه سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با پیام حسن روحانی (رییس‌جمهور) و سخنان علی جنتی، حجت‌الله ایوبی و بزرگداشت سینماگرانی چون هما روستا،جهانگیر میرشکاری،مهدی هاشمی و خانواده‌ی زنده‌یاد جواد شریفی‌راد همراه شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: در ابتدای این مراسم که شامگاه 11 بهمن ماه در تالار وحدت برگزار شد، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دعوت علیرضا رضاداد (دبیر جشنواره‌ی فیلم فجر) پیام حسن روحانی رییس‌جمهور را به جشنواره‌ی فیلم فجر خواند.

در بخشی از پیام رییس‌جمهور کشورمان،جایزه‌ی ویژه‌ای تحت عنوان جایزه ملی ریاست‌جمهوری به بهترین آثار هنری کشور خصوصا آثار داستانی و مستند اختصاص داده شده است.

همچنین حسن روحانی در پیام خود آورده است:« نهاد ریاست‌جمهوری با کمک وزارت ارشاد آماده است همه‌ی توان خود را برای حمایت از سینماگرانی به کار بگیرد که در راه آَشتی مردم با سینمای ملی یا عرضه‌ی آثار فرا مرزی و بین فرهنگی تلاش می‌کنند.»

علی جنتی (وزیر ارشاد) در سخنانی ضمن خوشامدگویی به مهمانان مراسم افتتاحیه جشنواره فجر بیان کرد: امیدوارم این آغاز، آغازی برای رشد و ارتقای سینمای ایران و آغاز فصل نوینی در این سینما با همدلی بین همه سینماگران، دولتمردان و خردمندان باشد.

وزیر ارشاد در توضیح «جایزه ملی ریاست جمهوری» گفت: این جایزه، امسال فقط به جشنواره فیلم فجر اختصاص پیدا می‌کند و از سال آینده در بخش‌های موسیقی، هنرهای نمایشی و... نیز اعطا خواهد شد.

علیرضا رضاداد (دبیر سی و دومین جشنواره فیلم فجر) هم ضمن تشکر از رییس جمهور برای ارسال پیام به این جشنواره بین‌المللی در سخنانی گفت: هیچ خلوتی از نشستن در برابر خود و گفتن از آنچه توانسته‌ای و نتوانسته‌ای انجام دهی، لذت بخش‌تر نیست، 31 دوره از عمر این جشنواره می‌گذرد.

وی ادامه داد: حالا جشنواره فجر، در میانسالی می‌خواهد به راه خود ادامه دهد و میراث گذشتگان را بر شانه‌های خود همچون بالی بلند پرواز دهد. حالا اما فصل دیگری است؛ فصل با هم و در کنار هم بودن و خوشبختی را با هم آرزو کردند و خوشا به حال ملتی که گذشته را انکار نمی‌کند اما تکرار هم نمی‌کند.

دبیر سی و دومین جشنواره فیلم فجر خاطرنشان کرد: راه هموار نیست، اما رفتن امیدوار کننده است و سینمای ایران عبور از مسیرهای سخت را بارها تجربه کرده است. آنچه در این راه استوارمان می‌کند، امید است. امسال زمستان بی‌قرار بهار است که با تدبیری کهنه، خانه را برای بهار خالی می‌کند. در این جشنواره که میزبان و مهمان در آن یکی است، می‌کوشیم تا در سال تحویل سینمای ایران کنار هم باشیم؛ برای ساختن پرده‌ای سفید از امید و آگاهی است.

رضاداد در ادامه سخنانش، کدورت‌زدایی از فضای سینما را یکی از اهداف جشنواره فجر دانست و گفت: آیین ما در جشنواره سی و دوم، اعتبار زدایی از کدورت‌هاست. البته بی شک هیچ مجموعه‌ای در هیچ جایی خالی از نقص نیست اما ما امروز ، پیش از هر زمان دیگری نیازمند شنیدن هستیم.

تقدیر رخشان بنی‌اعتماد و رضا کیانیان از هما روستا

پس از نمایش کلیپ کوتاهی به کارگردانی محمدعلی سجادی درباره‌ی هما روستا از این بازیگر سینما و تئاتر ایران تقدیر شد.

رخشان بنی اعتماد و رضا کیانیان برای بزرگداشت هما روستا به روی سن آمدند.

رضا کیانیان بازیگر سینما در سخنانی گفت: واقعا خوشحالم و افتخار می‌کنم که برای بزرگداشت خانم هما روستا روی صحنه آمده‌ام. من اولین جایزه‌ام را در سینما از دست خانم روستا گرفتم و در صحنه هم با کمک او رشد کردم و هم‌اکنون برای او سر تعظیم فرود می‌آورم.

وی سپس خطاب به علی جنتی (وزیر ارشاد ) بیان کرد: آقای وزیر دولت تدبیر و امید! لطفا در هیات دولت مطرح کنید که آلودگی هوا به عنوان یک قاتل زنجیره‌ای در خیابان‌های تهران به راه افتاده است. این آلودگی روزی 248 نفر را می‌کشد، اگر می‌خواهید این جشن برقرار باشد، لطفا آلودگی هوا را مهار کنید.

سپس رخشان بنی‌اعتماد کارگردان سینما در سخنانی گفت: با ادای احترام به هما روستا؛ نه فقط به دلیل هنر بازیگری‌اش بلکه به دلیل حضور بی‌مثالش در هنرِ چگونه هنرمند ماندن و بودن.

در ادامه هما روستا که به شدت مورد تشویق حاضران قرار گرفته بود، گفت: من خیلی تشکر می‌کنم؛ هم از رضا و هم از رخشان که مرا دلگرم کردند. از تمام هموطنانم تشکر می‌کنم که با مهرشان مرا به زندگی امیدوار می‌کنند.

تقدیر متفاوت از مهدی هاشمی

مهدی هاشمی توسط سه تن از هنروران سینما تقدیر شد.

فیلم کوتاهی به کارگردانی مجید توکلی برای تقدیر از مهدی هاشمی بازیگر سینما و تلویزیون به نمایش درآمد.

پس ازآن محمد لالی (محمد ذوالفقاری‌)، چیچو (شمس الدین دولت‌شاهی) و غلام ژاپنی (غلام حسین میرزایی) از هنروران محله ارباب جمشید به پیشنهاد مهدی هاشمی روی صحنه آمدند و با اهدای لوح یادبودی از این هنرمند تقدیر کردند.

مهدی هاشمی در سخنانی گفت: من 65 سالم است و دیدم که وزن این بزرگداشت را نمی‌توانم تحمل کنم و زنگ زدم به همکاران سی‌ و پنج ساله‌ام که با هم باشیم.

غلامحسین میرزایی یکی از هنروران محله‌ی ارباب جمشید هم در سخنانی یادآور شد: من از سال 47 در سینما هستم و تنها افتخارم این است که داریوش فرهنگ «دو فیلم با یک بلیط» را ساخت و مرا در کنار مهدی هاشمی قرار داد، من ممکن است تا دو سال خواب چنین روزی را هم نبینم، کسی اصلا حواسش به ما نبود.

شمس‌الدین دولت‌شاهی و محمد ذوالفقاری هم در سخنانی ضمن تشکر از مهدی هاشمی از حضورشان در این مراسم تشکر کردند.

در ادامه مهدی هاشمی ضمن تشکر از برگزاری بزرگداشتش در جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: تبریک می‌گویم به دوران جدید و سلام می‌کنم به امیدی که در ما ایجاد شده است. امشب، شب پرافتخاری برای من است چرا که جایزه‌ام را از دست شریف‌ترین همکاران 35 ساله‌ام می‌گیرم.

تقدیر از جهانگیر میرشکاری

سیروس الوند کارگردان سینما از جهانگیر میرشکاری صدابردار سینمای ایران تقدیر کرد.

کلیپ بزرگداشت جهانگیر میرشکاری که توسط میثم میرزایی ساخته شده بود، به عنوان آخرین بزرگداشت جشنواره فیلم سی و دوم نمایش داده شد و سینماگران مختلف در این کلیپ درباره این صدابردار و صداگذار با سابقه سینمای ایران سخن گفتند.

سیروس الوند وظیفه همراهی جهانگیر میرشکاری برای بزرگداشت وی را برعهده داشت.

الوند پس از حضور روی سن گفت: قطعا این دوره جشنواره‌ای پرشکوه با آسمانی پرستاره خواهیم داشت و از همین الان به آقایان ایوبی و رضاداد تبریک می‌گویم.

وی درباره جهانگیر میرشکاری اظهار کرد: من خیلی از صدابرداری سر صحنه می‌ترسیدم چون ما نسل دوبله هستیم. یک روز سماک‌باشی عزیز به من گفت صدابرداری سر صحنه وقتی نهادینه می‌شود که مسعود کیمیایی عزیز صدابرداری سر صحنه انجام بدهد که انجام داد.

این کارگردان سینما افزود: یکی از افتخارات جهانگیر میرشکاری این است که بسیاری از صداگذاران سینمای ایران شاگرد او بوده‌اند و او به گردن صدای سینمای ایران حق بزرگی دارد.

جهانگیر میرشکاری نیز ضمن تشکر از وزیر ارشاد، حجت‌الله ایوبی و علیرضا رضاداد بیان کرد: باید ابتدا از تیم مدیریت جدید تشکر کنم که شادی را به سینما بازگردانند. همچنین باید از آقای علیرضا رضاداد و تیمش که بنده را برای برگزاری بزرگداشت قابل دانستند و از بانوی بزرگ زندگی‌ام که 39 سال مرا تحمل کرد، تشکر کنم.

معرفی برگزیدگان بخش مواد تبلیغی فجر و سخنان متفاوت مانی حقیقی

برگزیدگان بخش مواد تبلیغی جشنواره‌ی فیلم فجر در افتتاحیه‌ی این رویداد هنری معرفی شدند.

جوایز این بخش توسط فرامرز قریبیان و سعید راد (بازیگران سینما) اهدا شد.

امیر شیبان خالقی برای طراحی پوستر فیلم «دربند» دیپلم افتخار گرفت و سیمرغ بلورین این بخش به بهزاد خورشیدی برای پوستر فیلم «سر به مهر» رسید.

بهزاد خورشیدی در هنگام دریافت جایزه‌اش گفت: وقتی به این 20 سال و افرادی که اینجا هستند نگاه می‌کنم، می‌بینم که استادم در این مراسم نیست. افتخار بزرگی است که یک عمر کسی را دوست داشته باشی و در کنارش باشی، مقصودم استاد ابراهیم حقیقی است.

در بخش آنونس فیلم، دیپلم افتخار به حسین جمشیدی و محمد شاه‌حسینی برای ساخت تیزر «سر به مهر» رسید و مانی حقیقی برای ساخت آنونس «پذیرایی ساده» سیمرغ بلورین را به خانه برد.

مانی حقیقی کارگردان سینما هم پس از دریافت جایزه‌اش اظهار کرد: از هیات داوران تشکر می‌کنم و از خانم هایده صفی‌یاری تشکر می‌کنم که این تیزر را با هم ساختیم.

وی ادامه داد: ما با استفاده از نقد‌های منفی، تیزرمان را ساختیم و باید به همین منظور علی‌رغم وجود نکاتی، از مسعود فراستی، سعید مستغاثی و نویسندگان خبرگزاری فارس تشکر کنم؛ به خاطر نکاتی که درباره‌ی فیلم نوشتند و باعث شدند «پذیرایی ساده» بیشتر بفروشد! ضمن آنکه با توجه به سخنان رییس‌ جمهور محترم دیگر درباره‌ی مدیران حوزه هنری سخنی نمی‌گویم.

حقیقی خطاب به مدیران حوزه هنری گفت: ما شما را بخشیدیم به شرط آنکه دیگر این اشتباه را مرتکب نشوند. از مدیران سازمان سینمایی هم می‌خواهم کمی مهربان‌تر با محسن امیریوسفی (کارگردان آشغالهای دوست داشتنی) رفتار کنند.

در بخش عکس، هیات داوران با تحسین عکاسی درخشان فیلم «تنهای تنهای تنها»، سیمرغ بلورین خود را به جواد جلالی برای عکاسی فیلم «برلین منفی هفت» اهدا کرد.

در پایان اعلام اسامی این بخش، سعید راد (بازیگر سینما) در سخنانی مطرح کرد: این سن خیلی باشکوه است و آدم‌های بزرگی بر روی این سن آمده‌اند. نگاتیو‌های فیلم‌های آقای قریبیان را دور زمین نمی‌شود کشید چون جا کم می‌آورد. در اینجا می‌خواهم به عنوان یک بازیگر، اجازه بگیرم که از بزرگان بازیگری محمدعلی فردین و بهروز وثوقی نام ببرم‌ که نسل‌های بعدی بازیگری از روی دست آن مشق کردند.

تقدیر از خانواده جواد شریفی‌راد

با حضور محمدمهدی عسگرپور، مسعود ده‌نمکی و حجت‌الله ایوبی از خانواده زنده‌یاد جواد شریفی‌راد (مدیر جلوه‌های ویژه‌ی فیلم معراجی‌ها) تقدیر شد.

در بخش تقدیر از خانواده زنده‌یاد جواد شریفی‌راد، پس از پخش کلیپی از او در پشت صحنه «معراجی‌ها» و «محمد (ص)»، حجت‌الله ایوبی (رییس سازمان سینمایی)، محمدمهدی عسگرپور (مدیرعامل خانه سینما) و مسعود ده‌نمکی (کارگردان معراجی‌ها) روی سن آمدند.

در این بخش، رییس سازمان سینمایی در میان تشویق حاضران، لوح یادبودی را به خانواده زنده‌یاد شریفی‌راد تقدیم کردند.

مسعود ده‌نمکی هم یاد چهار سینماگر از دست رفته دیگر در حادثه پروژه «معراجی‌ها» را گرامی داشت.

حجت‌الله ایوبی چه گفت؟

حجت‌الله ایوبی تاکید کرد که در سینمای ایران امروز به گفت‌وگو احتیاج داریم.

رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن خوشامدگویی به مهمانان جشنواره و تبریک ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به روز «سینما سلام» ادامه داد: دیروز روز نمایش اقتدار سینما بود و خانواده‌های ایرانی آمدند که اعلام کنند که حاضرند با سینما آشتی کنند. البته باید تشکر فراوان بکنم از مدیران زحمت‌کش سالن‌های سینما که خیلی زحمت کشیدند و اذیت شدند.

ایوبی سپس در ابتدای متنی که در اختیار داشت، به سینماگران، همراهان، نامه‌های سرگشاده، رسانه‌ها و... سلام گفت و بیان کرد: از اینکه در سال‌ تحویل سینمای ایران، دفتری از فجر پر امید را می‌گشاییم، جا دارد به خود ببالیم. خوشحالم که سینمای ایران به فردا می‌اندیشد و گذشته را فراموش می‌کند.

وی افزود: چرا سینمای این روزگار را سینما امید ننامیم! وقتی چون بزرگان سینما، آهنگ سینما کرده‌اند و جوانان پرشور می‌کوشند طرحی نو در اندازند. من امیدوارم چون از سپیده تا فجر را به شوق دیدارتان می‌گذارنم اما باز هم فرصت کم می‌آورم.

معاون وزیر ارشاد با تاکید بر لزوم گفت‌وگو در این دوره جدید، عنوان کرد: ما روزگار سخت و طوفانی را پشت سر گذاشتیم. چه زیبا گفت اولین امام شیعیان و نخستین شهید محراب که طوفان برای امتحان ریشه‌هاست.

وی ادامه داد: بر این باورم که نیاز امروز سینمای ایران گفت‌وگوست؛ گفت‌وگو به جای مجادله‌ و گفت‌گو برای فهمیدن یکدیگر و از بین بردن کدورت‌ها و پیدا کردن نقطه‌های پیوند. نقطه‌هایی که با هم خط سینمای ایران و سینمای امید را می‌سازند؛ خطی که با خط اجتماعی متقاطع است؛ خطی که قرمز نیست و به سوی خطوط قرمزی واقعی و نه سلیقه‌ای میل نمی‌کند.

رییس سازمان سینمایی در ادامه سخنانش درباره گفت‌وگو به جای مجادله بیان کرد: ما امروز به گفت‌وگو نیاز داریم؛ گفت‌وگویی درونی بین خانواده سینما و گفت‌وگویی بیرونی با کسانی که در سال‌های اخیر به سینما بدگمان شدند به وسیله خود ما؛ آن‌هایی که سینمای نجیب ایران را به مسائلی دیگر پیوند دادند. از همه آن‌ها می‌خواهم که بازگردند و گذشته را جبران کنند، این گفت‌وگو نیازمند شهامت، است؛ شهامت عذرخواهی و شهامت بخشش.

ایوبی همچنین با تاکید بر لزوم بالا زدن آستین‌ها برای کار در سینمای ایران گفت: سخن اصلی‌ام در اینجا این است که آستین‌ها را بالا بزنیم؛ کار،‌کار و کار. ما بازگشت بزرگان به سینما را جشن می‌گیریم و ورود اندیشه‌های جوان را به آن قدر می‌نهیم. به آن‌ها که کنار نشسته بودند، می‌گوییم به صحنه بازگردند و به آن‌ها که رفتند نه برای ماندن، می‌گوییم که هیچ ایرانی را توان زندگی به دور از خورشید رضوی، دماوند، امازاده صالح و تجریش و ... نیست.به همه آن‌ها می‌گویم که بازگردند.

معاون وزیر ارشاد همچنین بار دیگر با اشاره به سینمای امید اظهار کرد: سخن رییس محترم جمهوری، خواست مردم است. زندگی پر از امید خواست مردم است و سینما می‌تواند زندگی و امید بیافریند.

حجت‌الله ایوبی در پایان سخنانش از دست‌اندرکاران جشنواره‌ی فیلم فجر تقدیر کرد و خطاب به سینماگران که فیلم‌هایشان به جشنواره راه نیافته‌اند، گفت: جشنواره فجر تنها یک آیین است و هیچ جایزه‌ای جبران خدمات عاشقانه یک هنرمند نیست.

به گزارش ایسنا،مراسم 9:30 دقیقه با اجرای قطعات موسیقی رضا یزدانی و سپس آتیش‌بازی در محوطه‌ی تالار وحدت به پایان رسید.


حاشیه‌نگاری بر مراسم افتتاحیه‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر

حیه‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر راس ساعت مقرر آغاز شد و با برگزاری بزرگداشت‌های جشنواره فیلم فجر و برگزیدگان بخش مواد تبلیغی و اهدای اولین سیمرغ جدید جشنواره، راس ساعت مقرر به پایان رسید.

* در ورودی‌های تالار وحدت از ازدحام و بی‌نظمی‌های معمول خبری نبود اما همچنان بازار خواستن کارت اضافه داغ بود و افرادی به امید گرفتن کارت اضافه به پشت درهای تالار وحدت آمده بودند.

* به روال دو سال اخیر مراسم استقبال از میهمانان ویژه‌، داوران‌ و فیلمسازان حاضر در جشنواره به کارگردانی محمد حمیدی مقدم برگزار شد با این تفاوت که به جای فرش آبی‌ بر روی فرش قرمز این استقبال انجام شد و در حین ورود اسامی افراد توسط احسان کرمی و مهران دوستی قرائت می‌شد و نام آنها بر روی ال‌سی‌دی ‌های نصب شده درج می‌شد.

* صندلی‌های تالار با کاغذهایی مشخص شده بود که اکثریت ظرفیت سالن به فیلم‌های حاضر در جشنواره اختصاص داشت و برای هر فیلم، چهار صندلی در نظر گرفته شده بود.

* مراسم راس ساعت 18 و 30 با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و بعد از آن در تیتراژی که پخش شد عوامل اجرایی مراسم افتتاحیه به کارگردانی محمد حیدری معرفی شدند.

* با بالا رفتن پرده سالن دکور مراسم جلب توجه می‌کرد که به مرور کامل می‌شد و بعد از شروعی کاملا متفاوت و کامل شدن دکور، علیرضا رضاداد (دبیر جشنواره‌ی فیلم فجر) با عبور از داخل دکور به پشت تریبون آمد و صحبت‌هایش را آغاز کرد.

* در ادامه علی جنتی (وزیر ارشاد) هم به دعوت علیرضا رضاداد برای قرائت پیام رئیس جمهور به روی صحنه دعوت شد.

* بعد از پخش کلیپ معرفی هیات‌های انتخاب و داوری که با صدای مجید برزگر همراه بود، تصاویری مرتبط با انقلاب اسلامی پخش شد.

به گزارش ایسنا، بعد از گذشت 45 دقیقه از مراسم، فرزاد حسنی اجرای مراسم را برعهده گرفت و در ابتدا هم با اشاره به محمود گبرلو که در سالن حضور داشت بابت اجرایش از او عذرخواهی کرد و در عین حال با کنایه گفت: البته شما باید این را به من بگویید!

* از معدود فیلم‌هایی که هیچ نماینده‌ای بر روی صندلی‌ آنها نشسته بود، «دلتنگی‌های عاشقانه» بود که هرچهار صندلی‌اش خالی بود.

* از نکات قابل جالب در نظر گرفتن چهار صندلی برای فیلم «نقش‌و نگار» و حضور عوامل این فیلم به همراه علی عطشانی بر روی این صندلی‌ها بود در حالی که نام این فیلم در میان بخش‌های مختلف جشنواره‌ی فیلم فجر نیست.

* از میان برنامه‌های مراسم افتتاحیه، می‌توان به اجرای برنامه موسیقی با صدای آرمان گرشاسبی اشاره کرد که با استقبال حاضران همراه بود.

* با پخش کلیپ هما روستا بزرگداشت‌های این مراسم آغاز شد که بخشی از این تصاویر به حضور هما روستا در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) و مزار برخی از هنرمندان اختصاص داشت که نشان دادن این تصاویر با تشویق حاضران همراه بود.

*بعد از پخش تصاویر مربوط به بزرگداشت مهدی هاشمی که در شمال کشور ساخته شده بود ،حضور سه هنرور برای این بزرگداشت باعث تعجب و تحسین حاضران شد که در این حین یکی از تماشاگران از بالکن با صدای بلند فریاد زد«ای ول به فیلمفارسی» که فرزاد حسنی، یاد هوشنگ کاووسی ابداع کننده این عنوان را زنده کرد.

* بعد از پخش فیلم جهانگیر میرشکاری که شامل صحبت‌های او در شمال کشور و برخی از سینماگران درباره‌ی این هنرمند می‌شد، مجری مراسم اعلام کرد که در مراسم اختتامیه بخش مفصلی را به درگذشتگان سینما اختصاص خواهند داد.

* در بخش اهدای جوایز مواد تبلیغی جشنواره، هیات داوران در بیانیه‌ی‌شان پیشنهاد اضافه شدن جایزه بهترین مدیر تبلیغات فیلم را مطرح کردند.

* اولین سیمرغ جدید جشنواره را بهزاد خورشیدی برای طراحی پوستر فیلم «سربه مهر» دریافت کرد که این جایزه از سوی سعید راد و فرامرز قریبیان اهدا شد.

* فرزاد حسنی در طول صحبت‌هایش با اشاره به حاضران با ذکر عنوانی از تماشاگران می‌خواست که آنها را تشویق کنند.

* صحبت‌های سعید راد که از محمدعلی فردین و بهروز وثوقی نام برد با تشویق زیاد حاضران همراه بود.

* از حاضران در این مراسم می‌توان به داوود رشیدی‌، فرهاد توحیدی‌، مسعود کیمیایی‌، کمال تبریزی‌، محمدرضا شرف‌الدین‌، رضا عطاران‌، رامبد جوان‌، نگار جواهریان‌، جهانگیر الماسی‌، حسین یاری‌، رضا میرکریمی‌، هوشنگ گلمکانی ‌، حسین پاکدل‌، هنگامه قاضیانی‌، روح الله حجازی‌، گلاب آدینه،‌ مهتاب کرامتی‌، محمدرضا فروتن‌، پولاد کیمیایی‌،،ناصر چشم آذر‌، جهانگیر کوثری‌، داریوش فرهنگ، محمدحسین لطیفی‌، علی معلم،‌ شهاب حسینی‌،،‌ بهروز افخمی‌، مرجان شیرمحمدی‌، مجید مظفری‌ و... نام برد.

* مدیران سازمان سینمایی از جمله محمدرضا جعفری‌جلوه، آرش امینی،حسین مسافرآستانه و... هم از حاضران بودند.

پایان بخش مراسم افتتاحیه، اجرای سه ترانه توسط رضا یزدانی بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین